امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۴۷:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

راهی هموار برای روستا نشینان دنا در سایه دومین خیر راهساز استان

با همت انجمن خیرین راهسازی کشور، روکش و آسفالت حد فاصل توت نده و پاتاوه، واقع در محدوده روستای کره (شامل سه روستا و امام زاده بی بی زهرا خاتون) تفاهمنامه توسط یکی دیگر از خیرین راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام و در مراحل تفاهم نامه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عابد محمدی گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی کوهستانی است که هزینه راهسازی در آن به دلیل کوهستانی بودن، از بسیاری از استان های دیگر بالاتر است و با وجود تلاش های دولت ها در نظام جمهوری اسلامی، نیازها در حوزه راهسازی همچنان زیاد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش زیادی از نیازهای راهسازی استان در حوزه روستایی است و ۴۴ درصد از جمعیت ۷۳۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها زندگی می کنند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

راهی هموار برای روستا نشینان دنا در سایه دومین خیر راهساز استان

محمدی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم در فعالیت‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت خیرین است. هر چند در کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون استفاده چندانی از این ظرفیت نشده است اما برای دومین بار یکی دیگر از نیکوکاران راهساز کهگیلویه و بویراحمدی کلید این کار را در پروژه‌های راهسازی استان مجددا آغاز کرد که جای امیدواری است.

آقای اسماعیل آریایی از نیکوکاران استان هم اکنون کلید دومین همکاری با راهسازی کهگیلویه و بویراحمد بعد از فرهاد آرامش نیا، در راستای استفاده از ظرفیت خیرین زده است که ما استقبال و حمایت می کنیم.

با همت انجمن خیرین راهسازی کشور، روکش و آسفالت حد فاصل توت نده و پاتاوه، واقع در محدوده روستای کره (شامل سه روستا و امام زاده بی بی زهرا خاتون) تفاهمنامه توسط یکی دیگر از خیرین راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام و در مراحل تفاهم نامه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سهم مشارکت خیر ۷۰ درصد و میزان مشارکت اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز ۳۰ درصد است و برآورد اولیه پروژه بر اساس فهرست بها ۱۴۰۲ بالغ بر ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده است.

عابد محمدی گفت: پروژه های مشارکتی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بنیاد علوی، شرکت نفت و گاز گچساران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت وپیمانکاران خیر راهساز را نیز در اداره ایجاد کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تعهدات خیر، اجرای لکه گیری و آسفالت، اجرای محدودی لایه زیرسازی و اساس و اجرای آسفالت به ‌عرض ۶ متر است.

عابد محمدی تعهدات راهداری را نیز تأمین قیر مورد نیاز پروژه و رفع معارضات محلی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این طرح بیش ازسه میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه داشته است؛ حجم پروژه ۳ کیلومتر شامل اجرای ۳۰۰۰ هزار متر مربع لکه گیری و روکش آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در روستای کره دو پیمانکار خیر مشارکت داشته اند که بخش اول به اتمام و ادامه ی مسیر در حال تفاهم نامه و انعقاد قرارداد هستیم.

وی با اذعان به اینکه آسفالت کنونی جاده دچار آسیب جدی است افزود: نا ایمن بودن این معبر برای اهالی یک دغدغه بود که با لکه گیری و روکش جدید و کاهش تصادفات شاهد رضایتمندی مردم در ادامه راه خواهیم بود.

پیمانکار خیر راهساز گفت: در این دنیا کار و تلاش خدا پسندانه برای هر انسانی یک باقیات و صالحات است و من هم تلاش می کنم توشه ای برای آخرت داشته باشم.

آریایی افزود : امیدوارم که این سبک راهسازی ایجاد شده تحت عنوان خیرین راهساز، باعث تعمیم و تشویق در بین سایر همکارانم گردد.

شهرستان دنا ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۱۰۰ کیلومتر آن نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد.

منتشر شده در :2023/10/14 - 10:10|شناسه خبر: 88270 96 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه