امروز :یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۴۰:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پس از یک وقفه طولانی 3 ساله؛

برگزاری جلسه هیئت حل اختلاف موضوع ۲۴ مکرر قانون معادن/ ۸۵ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن در استان صادر شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان،گفت: جلسه هیئت حل اختلاف معادن ۲۴ مکرر قانون معادن پس از یک وقفه طولانی ۳ ساله، با ریاست دکتر عسکری معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کریم روزبهان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: جلسه هیئت حل اختلاف معادن ۲۴ مکرر قانون معادن پس از یک وقفه طولانی ۳ ساله، با ریاست دکتر عسکری معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضا برگزار شد.
روزبهان در مورد این قانون گفت: در صورتی‌ که اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به پاسخ‌های استعلام از دستگاه‌های اجرائی ذی‌ ربط اعتراض داشته باشد، موضوع به هیئت حل اختلاف موضوع ماده (۲۴ مکرر) قانون معادن ارجاع می‌ شود. جلسات این هیأت حداقل با حضور پنج نفر رسمیت می‌ یابد و رأی آن با اکثریت مطلق عده حاضر قطعی و لازم‌ الاجراء است. این امر مانع اعتراض در دیوان عدالت اداری نیست.
وی خاطرنشان کرد: این‌ هیئت با رفع مشکلات و موانع، قدم بزرگی در شکوفایی استان دارد و کمک خواهد کرد، طبق شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم حرکت کنیم و کاهش بیکاری را داشته باشیم.
روزبهان با توضیح درباره شرایط معدنی استان گفت:معادن استان‌ نیازمند سرمایه‌گذاری است و تاکنون ۸۵ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن داریم که از این تعداد، قریب به ۵۰‌ مورد از آنها فعال هستند.
روزبهان در پایان گفت: این نشست ۱۳ دستور کار مهم داشت که پس از بررسی و تبادل نظر و رأی گیری، تعیین تکلیف و رفع موانع یک مورد برای بررسی بیشتر به تصمیم‌گیری بعد از بازدید، ۲ مورد به شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور ارجاع شد، ۲ مورد مخالفت و با ۸ مورد موافقت شده است.
انتهای پیام/

منتشر شده در :2023/10/18 - 08:10|شناسه خبر: 88334 155 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه