امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۷:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد،مطرح کرد:

رقابت ۲۰۰ عنوان کتاب برای دستیابی به عنوان جایزه کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: قریب ۲۰۰ عنوان کتاب در دو دوره به دبیرخانه خانه کتاب و ادبیات ایران در خود تهران ارسال شد و داوری نیز برعهده همین حوزه است.

به گزارش راه ملت؛ بزرگداشت هفته کتاب و آیین پایانی کتاب سال استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، جبارنژاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان،جمعی از مدیران کل استان و اصحاب قلم و رسانه در تالار هنر اداره کل ارشاد برگزار شد.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین،عنوان کرد: این آیین با هدف بزرگداشت هفته کتاب تکریم و تجلیل از مقام نویسندگان و دانایان استان برگزار شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب «آینده خواندنی است»، بیان کرد: برنامه‌های متعددی در اداره کل ارشاد و کتابخانه‌های عمومی استان برای این هفته پیش‌بینی شد.

درخشان با اشاره به اینکه امروز آیین اختتامیه دو دوره انتخاب کتاب سال در حال برگزاری است، ابراز کرد: قریب ۲۰۰ عنوان کتاب در دو دوره به دبیرخانه خانه کتاب و ادبیات ایران در خود تهران ارسال شد و داوری نیز برعهده همین حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: امروز برترین‌ها انتخاب و تجلیل می‌شود.

وی حرکت ابتکاری این نهاد در سال جاری را رونمایی از پوستر و فراخوان جایزه کتاب استان در سال ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: جایزه ادبی کتاب کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده خواهیم داشت‌.

درخشان رونمایی از پوستر دوسالانه کتاب استان در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را از دیگر برنامه‌هه عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بیان کرد: طبق آخرین آمار بیش از یک هزار و ۸۰۰ نویسنده در سطح استان شناسایی شده است و از ۱۴۰۰ تاکنون ۳۰۰ عنوان کتاب شناسایی و به چاپ رسیده که نشان دهنده جایگاه فرهنگی و رفیع نویسندگان استان دارد.

درخشان در پایان، گفت: استان ما همواره سرشار از مفاخر بزرگ و چهره‌های فرهنگی بوده است که زنده یاد آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی؛ زنده‌یاد آیت‌الله آقا میراحمد تقوی، زنده‌یاد استاد مجیدی کرائی، زنده‌یاد کی عطا طاهری و زنده‌یاد دکتر سید قادر لاهوتی از جمله این مفاخر هستند.

منتشر شده در :2023/11/15 - 11:11|شناسه خبر: 88620 137 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه