امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۴۱:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی :

زنگ پژوهش در ۱۳ شهرستان و منطقه مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

زنگ پژوهش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان شاهد یاسوج نواخته شد.

به گزارش راه ملت؛ شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ زنگ پژوهش در دبیرستان دخترانه شاهد یاسوج با حضور معاون استاندار ، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه پیام نور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی به صدا در آمد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: هر چه کشورهای مختلف عالمانه تر با پدیده ها در حوزه پژوهش برخورد کردند موفق تر بودند.
مرادعلی پیوند افزود: در زمانه ای زندگی می کنیم که تحول جهانی غرب هر گونه کم کاری برای حرکت در این مسیر پر رقابت و تحول سالهای سال عقب بماند.
وی ادامه داد: بحث پرداختن به مسائل تولید یک گوسفند بعضی از علما حرمت داده بودند و رهبری پژوهشکده رویان را آوردند روی کار و ادامه پیدا کرد.
پیوند ، پژوهش را زیربنایی ترین و مهمترین عامل در کاربردی کردن فعالیت ها با راهکار علمی عنوان کرد و گفت: امیدوارم از پژوهش های دانش اموزان در اینده نزدیک استفاده کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: ارزش پژوهش در قرآن آشکار و اصول دین ما بر پایه تحقیق است.
حسنعلی عزت خواه افزود: شاکله بنیادی پژوهش حق گرایی است بنابراین باید حق محوری را در پژوهش ایجاد کنیم.
وی یکی از چرخش‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش را امر پژوهش عنوان کرد و ادامه داد: باید در مدارس مساله سازی کنیم و به دانش آموزان پژوهش محوری را آموزش دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود:مدرسه نقطه شروع فرهنگ‌سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش درمدارس صورت گرفته است.
عزت خواه، روی آوردن معلمان و دانش‌آموزان به سمت رویکرد پژوهشی و حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس را، از جمله مواردی دانست که در آموزش و پرورش باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تحقیق وپژوهش اساس کار آموزش وپرورش است گفت: کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله‌های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش محقق می‌شود.
رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه این قدر پژوهش اهمیت دارد بهش پرداخته نمی شود، گفت: آن چهار درصد که قرار بود به حوزه پژوهش داده شود رسید به یک درصد و آن هم چیزی نمی شود.
بهادرکرمی با بیان اینکه این مسایلی ما الان داریم حاصل پژوهش است، افزود: پژوهشگر و فناور هم نیز بسیار اهمیت دارد پس پشیران تولید و تورم همین پژوهش است.وی با بیان اینکه پژوهش و پیشرفت علم حال پیشرفت خیلی از کشورها است، گفت: الان یمن و غزه به پشتوانه همین پژوهش جلوی استکبار ایستاده اند.
وی با بیان اینگه زمانی در این کشور یک دانشگاه وجود نداشت، گفت: الان ما در همین استان دانشمند یک درصد و دو درصد جهانی را داریم.
در پایان این آیین از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر استانی با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

منتشر شده در :2023/12/02 - 07:12|شناسه خبر: 88843 139 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه