امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۰۳:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دولت زمین مورد نیاز نهضت ملی در مرکز استان را از محل درامد پول نفت و اب استان خریداری کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد، گفت : دولت و وزارت راه می تواند زمین مورد نیاز در مرکز استان را از محل درامد ،اب یا نفت این استان خریداری کنند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ، محمد راستا در نشستی که با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی مشکلات پرسنل و پروژه های راه و شهرسازی استان داشت در خصوص کمبود زمین در شهر یاسوج برای طرح نهضت ملی افزود:پیشنهاد من این است دولت و وزارت راه زمین مورد نیاز در مرکز استان را از محل درامد اب یا نفت استان خریداری کنند.
راستا ابراز داشت: با توجه به اینکه ۵۳ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در مرکز استان هستند و زمین کافی جهت احداث طرح نهضت ملی مسکن نداریم ممنون میشویم بررسی این موضوع بصورت ویژه پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه زمین برای خرید اطراف مرکز شهر هست تصریح کرد: در طرح نهضت ملی استان ۱۴ هزار واحد در حال اجرا داریم ۷ هزار واحد روستایی در شهرهای بالای بیست هزار نفری داریم که در مجموعه نسبت میانگین کشوری عقب نیستیم .
راستا در ادامه ارایه مشکلات این مجموعه خطاب به معاون وزیر عنوان کرد: حقوق کارکنان مجموعه راه نسبت به سایر ادارت خیلی کم است اگرچه میدانم وزیر محترم و شما پیگیر حل این مشکل هستین امیدواریم با حل این مشکل ، پرسنل با انگیزه ورغبت بیشتری به مردم شریف استان ارایه خدمات دهند.
این مسئول گفت: در استان ۴۰ درصد اعتبارات مربوط به پروژه های راه و شهرسازی هست ولی در پرداخت ها و حقوق ها ما پایین تر از سایر ادارات هستیم،توقع می رود پرداخت و حقوق مجموعه راه هم مثل سایر ادارات در نظر گرفته شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در مواردی پیمانکاران به خاطر طلب خود حساب های اداره را مسدود می کنند که همین باعث بروز مشکلات زیاد شده، کسورات و اقساط وام همکار به حساب بانک واریز شده ولی حسابها مسدوده است.
مدیر کل راه وشهرسازی در خصوص راه های ارتباطی در دست اجرا گفت: تکمیل راه های اصلی در حال اجرا هستند ولی کمبود ت اعتبار داریم ، پیشنهاد میدهیم برای تسهیل بدهی پیمانکارا اوراق بدهیم تا هم آنها به حقشان برسند و هم روند اجرایی پروژه ها تسریع شود .
محمد راستا خاطر نشان کرد: نداشتن ساختمان واحد از دیگر مطالبات ما است چرا ا که در حال حاضر راه و شهرسازی دارای ۴ ساختمان در چهار نقطه متفاوت از شهر هست که این به نوبه خود باعث اذیت و نارضایتی مردم شده است.
راستا اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن همه زیر ساخت ها تعداد پروازها با توجه به نیاز استان در فرودگاه یاسوج کم است و افزایش تعداد پرواز که نیاز جدی مردم استان ما است،به نحوی که اگه روزانه حتی دو پرواز داشته باشیم مسافر هست .
وی ضمن تشکر بابت ایجاد شرایط پرداخت تسهیلات به کارکنان مجموعه تحت مدیریت خود از طرف وزارتخانه گفت: تا کنون ۵۰ درصد از همکاران را به بانک مسکن معرفی کردیم و تعدادی از پرسنل وام را تحویل گرفتند که این نوع شرایط تسهیلات را در سالهای گذشته نداشتیم که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

منتشر شده در :2023/12/04 - 11:12|شناسه خبر: 88863 129 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه