امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۲۷:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند هم زمان با تحصیل برای خود سوابق بیمه ای ایجاد کنند.

به گزارش راه ملت؛ رسول چراغ سحر هم زمان با ۱۶ آذر «روز دانشجو» گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر گسترش پوشش بیمه همگانی آمادگی دارد همه دانشجویان را تحت پوشش بیمه قرار دهد و دوران تحصیل را به عنوان سوابق بیمه پردازی آنان لحاظ و ثبت کند.

وی افزود: با استفاده از این طرح، امنیت شغلی برای دانشجویان ایجاد می‌شود و اگر دانشجویی در سال های تحصیل خود بیمه باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی برای وی فرصت شغلی ایجاد شود، این دوران جزو سوابق بیمه ای وی برای بازنشستگی محسوب خواهد شد.

وی گفت: بنابراین بیمه دوران دانشجویی به بیمه اشتغال وی متصل می‌شود و چنانچه حتی کسب و کار آزاد مانند حرفه پزشکی و یا شغل دیگری داشته باشد نیز این دوران به عنوان سو.ابق بیمه ای او لحاظ خواهد شد و به همان میزان زودتر بازنشسته خواهد شد.

چراغ سحر افزود: بیمه دانشجویی در قالب بیمه مشاغل آزاد با نرخ حداقلی ارایه شده است و داشجویان می توانند با انتخاب یکی از نرخ های پرداخت حق بیمه ۱۲، ۱۴ و یا ۱۸ درصد از مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت استفاده کنند.

وی افزود: دانشجویان متقاضی می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و صرفا با مراجعه و ثبت مشخصات خود در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: چنانچه متقاضیان، تحت تکفل و پوشش بیمه درمان والدین خود باشند، نیز می توانند در این طرح ثبت نام و هم زمان از خدمات درمانی رایگان با استفاده از دفترچه بیمه درمان والدین خویش بهره مند شوند.

منتشر شده در :2023/12/07 - 02:12|شناسه خبر: 88907 129 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه