امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۲۹:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تدوین برنامه در افق ۲۰ ساله به صورت دوره‌های پنجساله برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۵همت برای تکمیل پروژه ها و ارتقا و توسعه شاخص‌های استان در بخش های مختلف مورد نیاز است

به گزارش راه ملت؛جهانگیر شاهینی پنجشنبه شب در حاشیه نشست با دانشجویان اظهار کرد: برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد یک برنامه در افق ۲۰ ساله به صورت دوره‌های پنجساله تدوین شده است.

وی ابراز کرد: این اعتبارات باید از طریق روشهای مختلف ،منجمله ؛ منابع عمومی دولت ،مشارکت ها عمومی خصوصی ، مولدسازی ،تهاتر، سفر های استانی ،استفاده از ظرفیت های نهادهای حمایتی، و……. تامین شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سفر امسال رییس جمهور به استان ۱۰ هزار میلیارد ریال در بخش اقتصادی و ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش عمرانی تصویب شد که تخصیص آن می‌تواند بخشی از این عقب ماندگی ها را جبران کند.

وی بیان کرد: استان در ۳۵ بخش ظرفیت توسعه دارد که بزرگترین آن گردشگری، آب، کشاورزی، صنعت و صنایع پایین دستی نفت است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خاموشی یک هزار و ۲۰۰ دقیقه‌ای برق، هدر رفت ۴۰ درصد آب بر اثر فرسودگی شبکه، داشتن تنها ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۶۰ کیلومتر نقطه حادثه خیز گوشه‌ای از عقب ماندگی‌های استان است که نیازمند تلاش برای برطرف شدن است.

شاهینی عنوان کرد: هم اکنون ۲۳۷ هزار نفر زیرپوشش شبکه فاضلاب استان هستند و براساس برنامه تدوین شده قرار است به ۴۳۵ هزار نفر برسد.

استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران واقع شده است و به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود و یک درصد جمعیت کشور را دارد.

کهگیلویه و بویراحمد در گردشگری جزو استان‌های برتر است و دومین استان نفت خیز کشور می باشد و معادل ۲۰ درصد از تولید نفت و گاز کشور در شهرستان های گچساران و بهمئی تولید می شود.

۴۰ درصد گونه گیاهان دارویی در استان تولید می‌شود که کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه در کشور رتبه اول را دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی یکی از متنوع‌ترین استان‌های کشور درزمینه تولید گیاهان دارویی است به گونه ای که به گفته کارشناسان به اندازه ۶۰ کشور دنیا در آن گیاه دارویی می روید.

به لحاظ جغرافیایی استان چهار فصل است و دو اقلیم سردسیر و گرمسیر دارد و ۸۵ درصد استان پوشش جنگل است و بعد از استان های شمالی دومین استان جنگلی است.

دومین استان منابع آب، استان کهگیلویه و بویراحمد است و ۱۰ درصد آب های کشور از این استان سرازیر می شود و رودخانه های مارون، بشار و زهره و آبشارهای کمردوغ، تنگ تامرادی، بهرام بیگی و چشمه های جوشان چشمه میشی، چشمه بلقیش و طسوج بی نظیر هستند.

منتشر شده در :2023/12/09 - 03:12|شناسه خبر: 88914 107 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه