امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۵۳:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

کارفرمایان باید حوادث ناشی از کار را تا سه روز به سازمان تامین اجتماعی گزارش کنند

کارفرمایان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در صورت وقوع حوادث ناشی از کار باید اقدامات لازم اولیه را برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده به عمل آورند و مراتب را حداکثر ظرف مدت سه روز اداری به صورت کتبی به سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهند.

به گزارش راه ملت؛ مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان بازدید از پروژه تونل جاده یاسوج – سی سخت گفت: بر اساس ماده ۶۰ قانون تأمین اجتماعی حادثه ناشی از کار وقایعی را شامل می‌شود که در حین انجام وظیفه در کارگاه و یا خارج از آن هنگام ماموریت  برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد.

   وی گفت: مقصود از حین انجام وظیفه همه زمانی است که بیمه‌شده در کارگاه، مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول به کار بوده یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام ماموریتی باشد.

ٰ   رسول چراغ سحر افزود: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده ۳۹ قانون این سازمان باید همه کارگران شاغل را از نخستین روز اشتغال بیمه کند و در صورت بروز وقایع ناگوار و آسیب‌دیدگی، آنان را مورد حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی قرار دهد.

   وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در مواجهه با حوادث ناشی از کار و آسیب‌دیدگی کارگران، خدماتی از قبیل پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان و بازتوانی حادثه‌دیدگان، پرداخت غرامت دستمزد دوران بیماری، پرداخت غرامت نقص عضو، برقراری مستمری ازکارافتادگی جزئی و کلی همچنین پرداخت مستمری به بازماندگان حادثه‌دیدگان متوفی را ارایه می کند

   چراغ سحر افزود: این خدمات بدون لحاظ سابقه بیمه‌پردازی ارایه می شود و هر فرد پس از آغاز بیمه‌پردازی می‌تواند از سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات بیمه‌ای و درمانی را در چارچوب قوانین این سازمان مطالبه کند و اگر حادثه ناشی از کار، منجر به فوت بیمه‌شده شود، بازماندگان وی بدون توجه به مدت زمان پرداخت حق بیمه از جانب بیمه‌شده، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند و مستمری دریافت می‌کنند.

   وی افزود: علاوه بر زمان حضور کارگر در کارگاه و یا انجام ماموریت، زمان رفتن از منزل تا کارگاه و بر عکس و حتی زمان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی برای انجام مراحل درمانی مرتبط با آسیب دیدگی ناشی از کار نیز مشمول حمایت های سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان است.

  به گفته وی چنانچه حادثه ناشی از کار به دلیل قصور کارفرما و اعمال نکردن نظارت و موارد ایمنی و مقررات حفاظت فنی باشد، سازمان تامین اجتماعی خدمات لازم از جمله برقراری مستمری ازکارافتادگی و یا مستمری بازماندگان را ارایه و خسارت وارد شده را به میزان تقصیر کارفرما از او دریافت خواهد کرد.

   وی به کارفرمایان توصیه کرد نظارت لازم را در زمینه وجود و استفاده از تجهیزات و مقررات حفاظت فنی و موارد ایمنی به عمل آورند و آموزش های مورد نیاز را به کارگران به منظور استفاده از تجهیزات و رعایت موارد ایمنی ارایه کنند.

منتشر شده در :2023/12/16 - 04:12|شناسه خبر: 88980 93 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه