امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۴۱:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

چراغ جشنواره فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد روشن شد

فیلم‌های چهل دومین جشنواره بین‌الملی فیلم فجر همه روزه درسینما هنر شهریاسوج از ۱۶بهمن تا ۲۳بهمن اکران می‌شوند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،چهل دومین جشنواره بین الملی فیلم فجر با اکران ۱۷فیلم در استان کهگیلویه وبویراحمد درسینما هنر شهریاسوج درحال اکران هست.

روزانه ۴فیلم درسانسهای ۱۴/۳۰-۱۷-۱۹/۳۰ و ۲۲ در سالن سینماهنر یاسوج اکران میشوند.

معرفی فیلمها وعوامل فیلمهای روز اول جشنواره به شرح ذیل هست:

آغوش باز

بهروز شعیبی در ششمین تجربه سینمایی خود و پس از فیلم‌های بدون قرار قبلی، روز بلوا، دارکوب، سیانور و دهلیز، به سراغ یک داستان عاشقانه رفته و آغوش باز را با حضور تعداد زیادی از بازیگران مطرح تولید کرده است.

خلاصه فیلم آغوش باز

سه قصه عاشقانه…، سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی، فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند.

بازیگران فیلم آغوش باز

حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، مهدی هاشمی، احترام برومند و حسن معجونی، هاتف شعیبی و نفس نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

عوامل فیلم آغوش باز

کارگردان: بهروز شعیبی، تهیه‌کننده: علی سرتیپی، مجری طرح و سرمایه‌گذار: محمدمهدی عسکری، نویسندگان فیلمنامه: مهرداد کوروش‌نیا و محمدسجاد نجفی (بر اساس طرحی از بهروز شعیبی)، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: خشایار موحدیان، مدیر تولید: مسعود زمانی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، طراح جلوه‌های بصری: محمد برادران، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: شیوا رشیدیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: عباس رستگارپور، دستیار اول کارگردان: نگار جنیدی، مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری، برنامه‌ریز: حامد مختاری، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکاس: مسعود اشتری، روابط عمومی: محمد کفیلی، طراح لوگو: روح الله موحدی.

 

خلاصه داستان فیلم مجنون

آنطور که از اخبار این فیلم بر می‌آید داستان فیلم مجنون درباره برادران شهید زین الدین است. این فیلم برشی از حماسه آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و رزم‌آوران لشگر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد.

بازیگران و عوامل فیلم مجنون

سجاد بابایی، حسام منظور، بهزاد خلج، شبنم قربانی بازیگران این فیلم هستند.

کارگردانی فیلم مجنون را مهدی شامحمدی برعهده دارد که از کارگردانان شناخته‌شده در سینمای مستند است و با این فیلم اولین کارگردانی فیلم بلند سینمایی را در کارنامه خود تجربه می‌کند. عباس نادران که تهیه‌کنندگی «مجنون» را برعهده دارد در مقام تهیه‌کننده تا به امروز فیلم‌هایی همچون «شاه‌کش» و «شادروان» را به سرانجام رسانده است و این پروژه اولین همکاری او با سازمان اوج محسوب می‌شود.

تدوین این اثر سینمایی نیز بر عهده حمید نجفی راد است و موسیقی فیلم را هم مجید انتظامی ساخته است. او پس از یک دهه دوری از سینما، با فیلم مجنون در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. انتظامی از رکوردداران کسب سیمرغ و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر است؛ فیلم‌های ترن، بایسیکل‌ران، از کرخه تا راین، راز خنجر، روز واقعه، آژانس شیشه‌ای و دیوانه‌ای از قفس پرید برای او تقدیر و سپاس جشنواره را به همراه داشته است.

چند نکته درباره فیلمتصویربرداری این فیلم در شهر آبادان انجام شد.کلید ساخت فیلم از پرتره شهدا و سرداران شهید به دهه ۸۰ باز می گردد اما این فیلم ها معمولا نتوانست آنطور که باید کیفیت تولید را داشته باشد و در اکران هم با مخاطب کم روبه رو شد. پس از فیلم‌های «ایستاده در غبار» با روایتی از زندگی حاج احمد متوسلیان، «منصور» با روایتی از زندگی شهید منصور ستاری و «غریب» با روایتی از زندگی شهید محمد بروجردی، حالا «مجنون» تازه‌ترین محصول سازمان اوج محسوب می‌شود که به یکی از شهدای شاخص انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد.شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی بود که در سال ۶۳ در منطقه سردشت در پی درگیری مستقیم با نیرو‌های مسلح دشمن در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.سجاد بابایی سال گذشته در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد شود.

معرفی فیلم آپاراتچی

 فیلم آپاراتچی یکی از فیلم‌های حاضر در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر است که تجربه نخست فیلمسازش به حساب می‌آید. آنطور که از تصاویر و نام فیلم بر می‌آید با یک اثر درباره سینما و برای سینما روبرو هستیم. در اینجا نگاهی به متن و حواشی فیلم می‌اندازیم.

خلاصه داستان فیلم آپاراتچی

فیلم آپاراتچی دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است. در خلاصه داستان رسمی این فیلم پدیرفته شده در بخش نگاه نو جشنواره فجر ۱۴۰۲ آمده است: «التفات، بتونه می‌زند… التفات دستیار کارگردان است… بایرام سمباده می‌کشد… بایرام فیلمبردار است… شهباز آستری می‌زند… شهباز بازیگر است… ایوب سقف را رنگ می‌زند… ایوب مدیرتولید است… جلیل، اما رنگ نهایی را می‌زند… وسواس دارد و هر دیوار را باید سه بار رنگ بزند… چرا؟ چون جلیل کارگردان است… حالا این جماعت می‌خواهند اولین فیلم بلندشان را بسازند…، اما حیدر، پدر جلیل نمی‌خواهد پسرش در منجلاب سینما فرو رود… »

  

بازیگران و عوامل فیلم آپاراتچی

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر و رضا ناجی در کنار بازیگرانی، چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی، وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی، ولی فروتن و علیرضا استادی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

قربانعلی طاهرفر کارگردان و سجاد نصراللهی‌نسب تهیه‌کننده آپاراتچی هستند. این فیلم با نگارش حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویداد‌های آن در اوایل دهه ۶۰ شهر تبریز می‌گذرد.

مجری طرح: مسعود ملکی مشهور، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، تدوین: ابوذر حیدری، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه: جعفر محمدشاهی، مدیر صدابرداری: داریوش صادق‌پور، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، طراح لباس: زهرا صمدی، طراح گریم: سیدجلال موسوی، جلوه‌های ویژه بصری: روزبه شمشیری، مدیر برنامه‌ریزی: حسین دیردار، منشی صحنه: سحر غمخوار، طراح پوستر و لوگو: محمد روح الامین و عکاس: پویا شاه‌جهانی. این فیلم محصولی است از سازمان سینمایی سوره، بنیاد سینمایی فارابی و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه».

کوتاه درباره کارگردان فیلم آپاراتچی

قربانعلی طاهرفر در سال متولد ۱۳۵۱ تبریز و در حال حاضر عضو شورای بررسی فیلم و فیلمنامه همین استان است. او از سال ۱۳۶۱ وارد انجمن سینمای جوان شده و در سال ۱۳۷۲ اولین فیلم خود را با نام خاک آشنا ساخته است. طاهرفر در سال ۱۳۷۵ اولین مجموعه تلویزیونی خود را با موضوع کودک و نوجوان، به نام «سحرخیزان کوچک» تولید نموده و «ترمینال غرب»، ازجمله آثار اوست که فانوس هفتمین جشنواره عمار را کسب کرده است.

همچنین نویسندگی و کارگردانی ۶ فیلم بلند،‌ کارگردانی بیش از ۱۰ فیلم کوتاه  و ۸ مجموعه تلویزیونی نیز در کارنامه او به چشم می‌خورد. کارگردانی و تهیه کنندگی بیش از ۶۶ مجموعه مستند و ده‌ها فیلم مستند، و نگارش ده‌ها فیلمنامه از دیگر فعالیت‌های هنری‌اش محسوب می‌شود. طاهرفر در دوره هفتم و نهم جشنواره مردمی فیلم عمار عضو هیئت‌داوران بخش فیلمنامه بوده است.

 

معرفی فیلم «نبودنت»؛ درباره مهاجرت

فیلم نبودنت به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی حسینی در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند.

خلاصه فیلم نبودنت

فیلم «نبودنت» یک درام اجتماعی است و قصه‌ای عاشقانه و زنانه با تم مهاجرت دارد، مهاجرت‌هایی بی‌جا که باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود. این فیلم داستان زندگی مرضیه، زنی را روایت می‌کند که چندسالی به انتظار همسر خود نشسته ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد.

 

 

بازیگران: سحر دولتشاهی از بازیگران اصلی فیلم «نبودنت» است. دولتشاهی سابقه درخشانی در عرصه بازیگری دارد. او در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی نقش‌های به‌یادماندنی ایفا کرده است. او بارها برای نقش‌آفرینی‌هایش مورد تحسین قرار گرفت. از افتخارات او می‌توان به سه بار برنده شدن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «چهارراه استانبول»، «عرق سرد» و «عصر یخبندان» اشاره کرد.امیر آقایی از بازیگران مرد این فیلم است. آقایی بازیگر و نویسنده است و در فیلم و سریال‌های زیادی نقش‌آفرینی و نویسندگی کرده است. آقایی نقش‌های به‌یادماندنی در فیلم‌های «بدون تاریخ، بدون امضا» و «شنای پروانه» ایفا کرده است که برای هرکدام به ترتیب برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دریافت کرد. علاوه بر این او بارها نامزد دریافت جوایز معتبر داخلی شده است.آزاده صمدی از دیگر بازیگران این فیلم است. صمدی کارنامه پرباری در عرصه بازیگری در سینما، تلویزیون و تئاتر دارد. صمدی در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم «آفریقا» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد.فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی‌فر، شیوا سرمست از دیگر بازیگران فیلم «نبودنت» به شمار می‌روند.

  

 

خلاصه‌ای از فعالیت‌های هنری کاوه سجادی حسینی

کاوه سجادی حسینی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و استاد دانشگاه است. او برای اولین بار در سال ۱۳۶۹ با فیلم «سکوت» به کارگردانی پدرش علی سجادی حسینی وارد عرصه سینما شد. حسینی که سابفه ساخت فیلم‌های کوتاه دارد، اولین بار با منشیگری صحنه برای فیلم «گاو خونی» در سال ۱۳۸۰ و همکاری با بهروز افخمی با کارگردانی فیلم بلند آشنا شد. بعد از آن او با کارگردان‌های موفقی همچون اصغر فرهادی در فیلم «فروشنده» و تهمینه میلانی در فیلم «زن زیادی» در سمت دستیار کارگردان همکاری کرد. کاوه سجادی حسینی اولین فیلم بلند خود به نام «شب، بیرون» را در سال ۱۳۹۳ ساخت. بعد از آن فیلم «بوفالو» را کارگردانی کرد و در سال ۱۳۹۸ فیلم «بی‌سر» را روی پرده برد و حالا با چهارمین فیلم بلند خود به چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر می‌آید.

 

منتشر شده در :2024/02/05 - 07:02|شناسه خبر: 89627 58 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه