امروز :شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۴:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پیام اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه بویراحمد به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه بویراحمد به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیامی صادر کرد.

به گزارش راه ملت؛ مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه بویراحمد به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیامی صادر کرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ الَّذِینَ إِذَا اکْتالُوا عَلَى النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ، وَ إِذا کالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ، أَ لا یَظُنُّ أُولئِکَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ لِیَوْمٍ عَظِیمٍ‏؛
واى بر کم‏فروشان! آنها که به هنگام خرید، حق خود را بطور کامل مى‏گیرند، و به هنگام فروش از کیل و وزن کم مى‏گذارند، آیا آنها گمان نمى‏کنند که در روز عظیمى برانگیخته خواهند شد، روز رستاخیز در دادگاه عدل خدا».

رعایت حقوق مصرف کنندگان به عنوان یک اصل اساسی و مهم، از دیرباز هم در متون و آموزه های اسلامی و هم در قوانین و مقررات مختلف، بیان شده و به عنوان یک فضیلت اخلاقی – اقتصادی برجسته، در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

آگاهی از اصول قانونی و فقهی مرتبط با حقوق مصرف کنندگان، بر تبیین حق حاکمیت مصرف کننده موثر بوده و تکلیف بنگاه های اقتصادی را در برابر مصرف کننده دو چندان می کند و لازمه این مهم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص می باشد.

بنگاه‌های اقتصادی نیز باید به سطحی از آگاهی و باور برسند که در صورت رعایت شاخص حقوق مصرف کنندگان و ارتقای آن، ضمن جلب اعتماد بیشتر مصرف کنندگان، دایره ی جامعه هدف و مشتریان خود را گسترده تر خواهند کرد.

اگر حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، وفاداری و انگیزه از جانب مصرف کنندگان ساطع شده و به تبع آن، شاهد رابطه متعادل عرضه و تقاضا بوده که کاهش سطح تورم نیز یکی از اثرات مهم این موضوع است.

اینجانب از جانب مجموعه بزرگ هم خانواده صمت، اصناف، بازاریان، فعالین اقتصادی، صنعتگران، معدنکاران، تجار و بازرگانان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را به مردم ایران اسلامی و مردم شهید پرور و غیور استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض می‌نمایم.

سیدامیرتیمور موسویان
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای هم خانواده صمت استان

منتشر شده در :2024/02/28 - 08:02|شناسه خبر: 90214 104 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه