امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۹:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ای که دستت می‌رسد، کاری بکن؛

مدیریت بحران آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد در آرزوی “همدلی و یکپارچگی”/نقش کم‌رنگ صنعت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی استان/ ضرورت احداث قرارگاه آموزشی

داستان تلخ بی‌کفایتی مسئولان این استان تازگی ندارد و رنج‌های کهگیلویه و بویراحمد از شمارش خارج است اما اهمال در آموزش به عنوان قدرتمند‌ترین سلاح تغییر و رشد در جهان قابل اغماض نیست.

به گزارش راه ملت؛ سید ریحان ناجی‌مقدم در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در سال ۷۷، اظهار داشت: شعبه‌ای از این مجمع در سال‌های گذشته به تبع سایر استان‌‌ها در کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز آغاز به کار کرد.


عدم همدلی ابرچالش نظام آموزشی استان

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین چالش فعلی این مجمع در استان را عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با این نهاد برشمرد و گفت: در صورت تداوم این عدم همکاری نظام آموزشی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در مهرماه آینده با یک ابر چالش رو به رو خواهد شد.

وی ترکیب عضویت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان را شامل مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس و ۷ خیر دانست و گفت: برای به سامان رسیدن پروژه‌های آموزشی و تقویت بستر آموزش در این استان باید سه ضلع مثلث مجمع، مسئولان استان و آموزش و پرورش با همدلی گام بردارند.

ناجی‌مقدم با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷۵ پروژه خیرساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با متراژ یک هزار و ۵۱۲ متر در استان اجرا شده است، افزود: از این تعداد پروژه، در شهرستان بویراحمد ۳۸ پروژه، در شهرستان کهگیلویه ۳۶، مارگون ۲۸، شهرستان باشت ۲۰، شهرستان گچساران ۱۹، شهرستان بهمئی ۱۱، شهرستان دنا ۱۰، شهرستان لنده سه و چرام ۱۰ پروژه احداث و به بهره‌برداری رسید.

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: در جشنواره آبان‌ ماه ۱۴۰۲ بیش از هزار میلیارد ریال از طرف خیرین وعده داده شد که ۷۷۰ میلیارد ریال آن تاکنون تحقق پیدا کرده است.

کار تیمی حلقه گمشده توسعه کهگیلویه‌و‌بویراحمد

ناجی‌مقدم بر ضرورت کار تیمی (تیم ورک) در استان تایید کرد و افزود: برای رشد سیستم آموزشی در استان نیازمند همدلی هستیم.

وی از عدم عضویت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شورای آموزش و پرورش استان گلایه کرد و گفت: انتظار می‌رود آموزش و پرورش استان همچون سایر استان‌ها برای جایگاه مجمع ارزش قائل شود.

ناجی‌مقدم وضعیت آموزش در استان را قرمز برشمرد و تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزشی نیازمند یک همدلی مقتدرانه است.

وی بر ضرورت معرفی درست و جامع مجمع خیرین مدرسه‌ساز به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: می‌طلبد رسانه‌ها ما را در این مسیر همراهی کنند.

هوشمندسازی ۵۰۰ مدرسه

ناجی‌مقدم در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه بنیاد قلم‌چی خواهان رشد دانش‌آموزان است، اظهار داشت: این بنیاد در کنار مشارکت برای ساخت مدرسه در بحث نرم‌افزار آموزشی نیز ورود کرده و قرار است که ۵۰۰ مدرسه در سطح استان به شکل ۵۰ درصدی هوشمندسازی کنند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۹۰ فضای آموزشی در سطح استان داریم، بیان کرد: استان دارای ۱۸۳هزار و ۳۸۳ نفر دانش‌آموز است که فضای آموزشی جوابگوی آنها نیست برای نمونه خیلی از مدارس با کلاس‌های ۴۵ نفره تشکیل می‌شود در حالی که استاندارد آن ۲۵ نفر است.

ناجی‌مقدم، تاکید کرد: تنها در شهرستان بویراحمد به ۵ مجتمع ۲۵ کلاسه نیاز داریم.

وی، افزود:۷۱۷ مدرسه در سطح استان حیاط ندارند که این شرایط روحی و نشاط دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی در استان

ناجی‌مقدم، تصریح کرد: برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی این استان نیاز به تشکیل قرارگاه آموزشی است.

وی در پایان، تاکید کرد: برای خروج استان از این حالت بحرانی و ارتقای کیفیت آموزشی، باید آموزش به دغدغه مهم مسئولان تبدیل شود.

گفتنی است سهم مردم استان از نفت و گاز ناچیز است استان کهگیلویه و بویراحمد دومین تولید کننده نفت کشور پس از خوزستان است و ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تامین می‌کند.

صنعت نفت نه تنها در سایر بخش‌ها به وظیفه اجتماعی خود عمل نمی‌کند بلکه با این حجم از مشکل در فضای آموزشی و کیفیت پایین سیستم آموزشی استان محروم و نفت‌خیز کهگیلویه‌و‌بویراحمد تنها در ساخت ۳۴ چمن برای مدارس استان مشارکت داشته است و حال جای سوال است که بودجه ” مسئولیت اجتماعی صنعت نفت” در کهگیلویه و بویراحمد کجا هزینه می‌شود؟!!!!

منتشر شده در :2024/03/27 - 09:03|شناسه خبر: 90603 75 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه