امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۹:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گروه بین‌المللی سفیران قرآنی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند / تقدیر آیت الله حسینی از فعالیت موثر ارشاد استان در سال ۱۴۰۲ / توجه ارشاد در شروع سال به برنامه‌های قرآنی حرکت ارزشمندی بود

در این ایام معنوی، برنامه‌های متنوعی با محوریت تلاوت و تفسیر قرآن کریم در سراسر استان در حال برگزاری است که شور و حال معنوی خاصی به جامعه بخشیده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ واشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، امین درخشان گفت:هم‌زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن، نوای دلنشین انس با قرآن را در استان کهگیلویه و بویراحمد طنین‌انداز کرده است و در این ایام معنوی، برنامه‌های متنوعی با محوریت تلاوت و تفسیر قرآن کریم در سراسر استان در حال برگزاری است که شور و حال معنوی خاصی به جامعه بخشیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص گفت: مصادف شدن بهار طبیعت با بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم و این فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

امین درخشان با اشاره به اعزام دو گروه از قم تحت عنوان سفیران کریمه اهل بیت به استان، افزود: این گروه‌ها در ۱۲ شهر و شهرستان استان حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های قرآنی متنوعی را اجرا خواهند کرد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به مخاطبان قرآنی نوجوانان و جوان، اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که جذابیت لازم برای این اقشار را داشته باشند و بتوانند آنها را با کتاب آسمانی انس و الفت بیشتری بدهند.

درخشان در ادامه به افتخارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، این اداره کل به عنوان اداره برتر کشور شناخته شد و در دو سال گذشته نیز دستگاه برتر استان بوده است. وی این موفقیت‌ها را مرهون دغدغه‌مندی‌های امام جمعه یاسوج دانست و افزود: آیت‌الله سید نصیرحسینی همواره نگاه فرهنگی داشته‌اند و اهمیت ویژه‌ای برای این اداره قائل بوده‌اند.

امام جمعه یاسوج نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت قرآن کریم، گفت: اگر نظامی اسلامی باقی است به برکت قرآن و آموزه‌های الهی است.

آیت‌الله سید نصیرحسینی با بیان اینکه قرآن همه ارزش‌های الهی و کتاب‌های آسمانی ادیان را زنده کرد، افزود: همه نظام هستی بر پایه توحید است و توحید همان قرآن است. وی با تأکید بر ضرورت ترویج نداهای وحدانی الهی، اظهار کرد: باید در برابر صداهای شیطانی که به دنبال ترویج فساد و فحشا هستند، بایستیم و با تلاوت قرآن و عمل به آموزه‌های آن، جامعه را به سمت رستگاری هدایت کنیم.

برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در استان کهگیلویه و بویراحمد شامل اعزام گروه‌های قرآنی از قم به استان، برگزاری محافل انس با قرآن در ۱۲ شهر و شهرستان، توجه ویژه به مخاطبان قرآنی نوجوانان و جوان و جبران کاستی‌ها و ضعف‌ها در برنامه‌های قرآنی اعلام شد.

این برنامه‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ائمه جمعه، مسئولین شهرستان‌ها و بخش‌ها و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و انس با کتاب آسمانی در جامعه برگزار می‌شود.

منتشر شده در :2024/04/05 - 01:04|شناسه خبر: 90654 40 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه