امروز :چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۰۷:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج:

مشارکت مردم در اقتصاد مدیریت این حوزه را بهبود می‌بخشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، گفت: اگر مردم به شکل مستقیم وارد اقتصاد شده و مشارکت داشته باشند، مدیریت حوزه اقتصاد بهتر خواهد شد.

به گزارش راه ملت؛ محمدکاظم کاوه‌ پیشقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: با توجه به اصل ۴۳ قانون اساسی و تغییراتی که در حوزه اقتصاد صورت گرفته قرار شد که نقش مردم بیشتر شود اما متأسفانه واگذاری‌هایی که دولت انجام داد همه شرکت‌ها را از حالت شرکت دولتی به صورت شرکت خصولتی درآورد که بخش عمده‌ای از آن همچنان در اختیار دولت است.

وی اظهارکرد: این مسأله نیازمند اینست که به صورت واقعی امور اقتصادی به مردم واگذار شود و ارگان‌هایی که وابستگی غیرمستقیم به دولت دارند در اقتصاد دست خودشان را از این شرکت‌های خصولتی کوتاه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» خاطرنشان کرد: اگر مردم به شکل مستقیم وارد اقتصاد شوند مدیریت حوزه اقتصاد بهتر خواهد شد. همچنین میزان تورم کاهش پیدا می‌کند و از این طریق می‌توان حتی با تحریم‌های صورت گرفته هم مبارزه کرد.

کاوه پیشقدم تصریح کرد: مهمترین ویژگی در انتخاب شعار امسال ورود مردم در عرصه اقتصاد به صورت جدی است.

وی ادامه داد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، برای کارآفرینان و صاحبان ایده ها، با قابلیت تجاری شدن، زیرساخت و تجهیزات مناسب را فراهم کرده و مشاوره های ضروری را برای ارتقای توانمندی آنها جهت حضور مستقل و موثر در عرصه فناوری و تجاری ارائه می نماید. این مرکز به عنوان یک انکوباتور، در دوره هایی که هسته ها و واحدهای فناور نوپا به لحاظ اقتصادی و احیانا بلوغ فناوری، آسیب پذیری بالایی دارند، ضریب آسیب پذیری را به حداقل رسانده و شرایط مناسب را برای رشد مطلوب آنها فراهم می آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج عنوان کرد: مرکز رشد علم و فناوری یکی از مهمترین زیرساخت‌های هوشمند برای ایجاد اقتصاد دانش محور محسوب می شود. توجه به اختصاص زیرساخت‌های این مرکز جهت جذب هسته ها، واحد ها و همین طور شرکت های دانش بنیان  از قبیل ساختمانهای پردیس دانشگاه که دارای فضاهای مناسب، سوله های بزرگ جهت راه اندازی خطوط تولید شرکت ها و زمین‌های کشاورزی مرغوب همراه آب کافی هستند، موفقیت های قابل چشمگیری در جذب فناوران پدید آورده.

کاوه پیشقدم تاکید کرد: طی رشد چشم‌گیر حوزه تجارت الکترونیک در بین خریداران و فروشندگان عمده و خرد در سال‌های اخیر، نیاز به هم‌افزایی بین ارائه‌دهندگان خدمات پست و لجستیک هوشمند، هر روزه بیش از پیش حس می‌شود که این مرکز با جذب شرکتهای  فناور در زمینه تولید پلتفرم و اپلیکیشن‌های لازمه این فاصله را کم کرده است.

وی اظهارکرد: این واحد دانشگاهی با جذب شرکت های خلاق در زمینه رباتیک جهت پرورش و فکر پروری کودکان با ایجاد فضاهای لازم و در اختیار قراردادن بخشی از فضای آموزشی مدارس سماء در استان و همچنین تراشکاری سنگ‌ها و فلزات قیمتی، تزئینی و خلاق به جهت پرورش نیروی کار و ایجاد اشتغال در بین جوانان و خانم‌های خانه دار در این زمینه گام بزرگی برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: مرکز رشد این واحد دانشگاهی با استقرار شرکت های دانش بنیان، واحد های فناور و همچنین هسته های فناور، محصولات فناورانه تولید شده و همچنین بکارگیری حداقل ۴۰کارگر در بحث اشتغال توسط شرکت های مستقر در مرکز رشد این واحد در تولید دانش بنیان اشتغال آفرین کاملا موفق بوده است. هم محصولات شرکت های دانش بنیان به مرحله تولید رسیده و هم تولید و اشتغال انجام شده و همچنین گام بزرگی در رشد تولید برداشته است.

کاوه پیشقدم افزود: جذب فناوران و صاحبان ایده با محوریت نیاز کشور و جهت جلوگیری از خروج ارز، همچنین معرفی شرکت های مستقر در مرکز رشد واحد یاسوج به صندوق پژوهشی سازمان مرکزی و همچنین معرفی آنها به صندوقهای استان جهت دریافت تسهیلات از طریق تبصره ۱۸ و راه اندازی خط تولید شرکت ها و تبدیل آنها از روش سنتی به نیمه صنعتی و صنعتی با هدف خطوط تولید مکانیزه جهت بالا بردن تولید محصولات شرکت ها اولویت اول این مرکز است.

وی اظهارکرد: در بخش‌های کشاورزی تهیه کودهای مایع محرک‌های ریشه زا و همچنین تولید کمپوست‌های غنی شده و بیولوژیک و در بخش کاشت، فرآوری و عصاره گیری گیاهان دارویی با هدف تولید داروهای گیاهی از جمله درمان بیماری‌های پوستی و دیابت، همچنین در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر ساخت نمونه کارگاهی توربین‌های بادی و توربین های آبی و ساخت پنل‌های خورشیدی، تولید کنترل کننده های الکترونیکی و در بخش رباتیک تولید کیت‌های آموزشی این مرکز موفقیت ۷۰ درصد به بالا را داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2024/05/01 - 05:05|شناسه خبر: 91008 34 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه