امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۳۶:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بنیاد حیات برگزار شد

جلسه کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون کمیته امداد کشور و مدیرعامل بنیاد حیات در استانداری استان برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جلسه کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون کمیته امداد کشور و مدیرعامل بنیاد حیات در سالن شماره یک استانداری استان برگزار شد.
مرتضی فیروزآبادی، مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد کشور در این جلسه گفت:مسئله اشتغال و و وارد شدنبه بازار کار در اولویت برنامه های کمیته امداد قرار دارد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان پرداخت شده است.
فیروزآبادی با اشاره به اینکه مسئله اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد با سایر نهادها تفاوت دارد، گفت: افرادی که ما باید برای آنان اشتغال ایجاد کنیم اقشار ضعیف تحت حمایت هستند یعنی ۵۰ درصد مخاطبین ما خانم ها هستند، ۵۰ درصد در روستاها زندگی می کنند و ۹۰ درصد مخاطبین ما تحصیلات دانشگاهی ندارند و برنامه ریزی اشتغال ما برای این افراد است.
وی بیان کرد: باید روی فرزندان خانواده هایی که درگیر فقر هستند سرمایه گذاری جدی شود و مهارت آموزی در سنین جوانی به آن ها داده شود تا تجربه کار پیدا کنند و اگر نتوانتستند یا نخواستند به دانشگاه بروند شغل و حرفه ای را فراگرفته باشند و بتوانند امرار معاش کنند.
مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: نصف بیکاران کشور تحصیلات دانشگاهی ندارند و ما تاکید کرده ایم که درگیر اعداد اشتغال نباشید و اعلام شده اگر نیاز به تسهیلات و وام بیشتری در استان ها وجود دارد بیشتر وام بدهند.
فیروزآبادی ادامه داد: تشکیل بنیاد حیات اتفاق مهمی در کشور بوده، ۶۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه های زیر چهار نفر است و ۷۵ درصد در بنگاه های زیر ۱۰ نفر است و ساختار اشتغال کشور، ساختار مشاغل خرد است.
مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده از سامانه رصد ۹۴ درصد از اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد بدون انحراف است و امانت داری منابع بانکی حفظ شده است.
وی بیان کرد: تلاش شده توجه ویژه ای به مناطق محروم کشور شود و منابع رشد داده شده است و خواهش ما این است قدر دانسته بشود زیرا هیچ جابه جایی منابعی نداشته ایم.
فیروزآبادی تاکید کرد: کمیته امداد همیشه مورد توجه بوده است و ۷۰ درصد منابع در کشور و ۷۰ درصد منابع هم در کهگیلویه و بویراحمد جذب شده است.

منتشر شده در :2024/05/08 - 01:05|شناسه خبر: 91085 35 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه