امروز :سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۸:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد:

تصویب ۶ برنامه عمل برای حمایت از خوشه گلخانه‌های استان

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت : به منظور توسعه کسب و کار و اشتغالزایی در استان ۶ برنامه عمل برای حمایت از توسعه خوشه گلخانه های استان به تصویب شورای راهبری رسید.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه وبویراحمد، سید صدرا درست در جلسه شورای راهبردی که بمیزبانی کمیسیون کشاورزی اتاق و در محل گلخانه نگین فلات آریا برگزار شد، با اشاره به ساختار خوشه گلخانه ها اظهار کرد: به منظور تکمیل فرآیند پیاده سازی خوشه گلخانه ها دراستان، برنامه‌ریزی مدون و مناسب توسعه این کسب و کار با دو مشخصه قابلیت اجرا و تاثیرگذاری انجام شده است که می‌تواند در چارچوب راهبردهای زیربنایی در رسیدن به شاخص های هدفگذاری شده ایفای نقش نماید .

وی با تاکید بر ارزیابی و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت این حوزه افزود: اجرای پروژه توسعه و پیاده سازی خوشه ها معمولا در بازه ۳ تا ۵ سال تعریف می شود که مسیر توسعه گلخانه های استان با برنامه های ماندگار و هدفمند کسب و کار گلخانه های استان در دستور کار قرار گرفت و به تصویب شورای راهبری رسید که مستلزم ارزیابی دقیق ابعاد مسیر اجرا برنامه ها در برطرف نمودن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این حوزه دارد .

درست اضافه کرد: در سال سوم توسعه خوشه گلخانه های استان قرار داریم که افزون بر برنامه های روتین و جاری شامل آموزش و تور، نمایشگاه و … با انجام اقدامات ماندگاری همچون شناسه دار کردن ۵۲ واحد گلخانه ای استان و ایجاد مرکز کنترل کیفی محصولات گلخانه ای استان با همیاری دستگاههای متولی صورت پذیرفت.
در ادامه روند توسعه و در پایان سال سوم در کنار اقدامات انجام ‌شده در حوزه هوشمند سازی گلخانه ها، شناسائی گلوگاه فناوری، زنجیره ارزش و توسعه بازار محصولات،گامهای محکمی در جهت توسعه کمی و کیفی این خوشه با همراهی و همکاری نهادهای پشتیبان برداشته و در نهایت اداره امور خوشه را به ذینفعان خوشه در شبکه فراگیربسپاریم.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: در جلسه امروز علاوه بر ارائه گزارش دستاوردها و اجرای مصوبات شورای راهبری قبلی، برنامه های جدید نیز به اعضا اعلام و برنامه های پیشنهاداتی از قبیل: ایجاد مرکز تحقیق و توسعه، ایجاد مرکز تامین و توزیع نهاده و فروش محصولات گلخانه ای ، پیشنهاد امکان قرارگیری محصولات گلخانه ای در اولویتهای زنجیره های ارزش استان و پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم صادراتی به تصویب اعضا رسید.

سید صدرا درست در پایان از میزبانی خوب کمیسیون کشاورزی اتاق و گلخانه نگین فلات آریا تقدیر نمود و خاطر نشان کرد: جلسات شورای راهبری علاوه بر تصویب برنامه های عمل خوشه، مبنای ایفای نقش موثر ، افزایش مشارکت و حمایتها، رفع موانع و مشکلات با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی استان را نیز فراهم می‌نماید.

عزیزالله فتحی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در ادامه گفت: واحدهای گلخانه ای با تولید محصولات مرغوب و متمایز با کیفیت در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت بوده که در اشتغال جوانان استان نقش آفرینی می کند .

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گفت: با توجه به اقلیم مناسب استان و کیفیت بسیار بالای محصولات تولیدی استان، می بایست تمامی ظرفیت ها را به سمت ایجاد ارزش افزوده سوق دهیم.

ایشان خاطر نشان کرد: یکی از روشهای ایجاد ارزش افزود، ورود به بازارهای صادراتی می باشد،که با توجه به اینکه محصولات گلخانه ای استان دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی جهت صادرات می باشد و اتاق بازرگانی نیز آمادگی خود را جهت همکاری در اناجم مقدمات تشکیل کنسرسیوم های صادراتی اعلام را می دارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی استان امکانات زیرساختی و نرم افزاری بسیار خوبی جهت همکاری با تمامی تشکل ها به ویژه خوشه گلخانه ها دارد. اتحادیه گلخانه داران نیز از جمله تشکل های فعال و تاثیرگذار در این حوزه می باشد که طی چند سال اخیر مسایل و مشکلات گوناگون این حوزه را پیگیری و رفع نموده است.

این جلسه با حضور نمایندگان مرکز تحقیقات کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی،محیط زیست،بانک کشاورزی،اتاق تعاون،سازمان جهاد کشاورزی،سازمان صمت،شرکت شهرکهای کشا‌ورزی, شرکت شهرکهای صنعتی،اعضا کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و تعدادی از تولید کنندگان محصولات گلخانه ای … برگزار شد.

منتشر شده در :2024/06/11 - 12:06|شناسه خبر: 91553 34 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه