امروز :سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۵:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

همه اعضای خانواده می‌توانند در قالب طرح بیمه فراگیر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این خبر گفت: گروه هدف این نوع بیمه، تمامی زنان و دختران، دانشجویان، ورزشکاران و فعالان ورزشی، کارفرمایان صنفی و صاحبان مشاغل آزاد هستند.

به گزارش راه ملت؛رسول چراغ سحر در بازدید از شعبه تامین اجتماعی دهدشت افزود: مشمولان این طرح باید در رده سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال و فاقد پوشش بیمه‌ای باشند.
وی گفت: در صورت داشتن بیش از ۵۰ سال سن ، چنانچه متقاضیان از سوابق بیمه‌پردازی قبلی برخوردار باشند، معادل سال‌های بیمه‌پردازی به شرط سنی آنان افزوده می‌شود.
وی گفت: به عنوان مثال، فردی که ۵۲ سال دارد ، اگر دو سال سابقه بیمه داشته باشد، می‌تواند درخواست بیمه دهد. به گفته وی متقاضیانی که دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی باشند از اعمال شرط سنی یاد شده معاف هستند.
وی تأمین امنیت اقتصادی به ویژه در دوران میانسالی، سالمندی یا ازکارافتادگی (دریافت مستمری) را از مزایای بیمه برای همه افراد جامعه دانست.
چراغ سحر افزود: چنانچه متقاضی بیمه به تبع همسر یا والدین خود، مستمری بگیر سازمان باشد و یا از خدمات درمانی آن استفاده کند، مانعی برای او ایجاد نمی شود و می تواند به طور همزمان از مستمری بازنشستگی خود نیز بهره مند شود که این امر در تأمین امنیت اقتصادی و افزایش رفاه افراد خانواده مؤثر خواهد بود.
وی گفت: سه نوع نرخ حق‌بیمه شامل ۱۲ ، ۱۴ و ۱۸ درصد برای مشمولان این طرح تعریف شده است که متقاضی می‌تواند یکی از ان‌ها را انتخاب و نسبه به بیمه پردازی اقدام کند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افرود: نرخ حق بیمه ۱۲ درصد شامل تعهدات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود, نرخ ۱۴ درصد مزایای بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را دارد و کامل‌ترین نوع بیمه‌ نیز در نرخ ۱۸ درصد پیش بینی شده ااست که شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و برقراری مستمری برای بازماندگان در صورت فوت است.
وی گفت: متقاضیان نیازی به مراجعه به شعب تأمین اجتماعی ندارند و می توانند در سامانه غیر حضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir قرارداد بیمه ای خود را ثبت کنند..
به گفته وی پرداخت حق بیمه ماهانه نیز از طریق همین سامانه امکان پذیر است و متقاضیان می توانند حق بیمه هر ماه را تا دو ماه بعد پرداخت کنند.

منتشر شده در :2024/06/11 - 11:06|شناسه خبر: 91563 47 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه