امروز :جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۲۰:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دبیر ستاد امر به معروف استان در اجتماع عاشورایی هیئت های مذهبی؛

عاشورا یادآور حق و باطل و عزت و ذلت است/ در جامعه‌ای که ارزش‌ها از بین برود صدای حق شنیده نمی‌شود

حجــت الاسلام پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف استان،گفت: عاشورا جنگ دیندار و بی دین‌ نبود، جنگ دین باوران و دین شناسان حقیقی با دیندار نماهای زمان خود بود. دیندار نماهایی که اهل عبادت و ریاضت بودند، اهل نماز و روزه و خمس و حج بودند، اما حقیقت دین را نمی دانستند.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیوارنیوز؛ حجت الاسلام پیش قدم در اجتماع عاشورایی هیئت های مذهبی منطقه کاکان گفت: عاشورا دانشگاهی است که دانش آموختگان و آزادی خواهان آن در هر عصر و زمانی تحت هر مذهب و آیینی در هر نقطه عالم، از مکتب سیدالشهدا(ع) درس می آموزند.

درس معنویت، اخلاص، وفاداری، ایثار، خیرخواهی، رضایت پروردگار، صبر و استقامت، آزادگی، دفاع از مظلوم، مبارزه با ظالم، اقامه نماز، زمان شناسی، امر به معروف و نهی از منکر، تکلیف گرایی، خدا شناسی، خدامحوری و هزاران درس دیگر.

عاشورا جنگ دیندار و بی دین‌ نبود، جنگ دین باوران و دین شناسان حقیقی با دیندار نماهای زمان خود بود. دیندار نماهایی که اهل عبادت و ریاضت بودند، اهل نماز و روزه و خمس و حج بودند، اما حقیقت دین را نمی دانستند.

یک طرف زمان شناسان آگاه، بصیر، حق باوران با تعداد اندک و طرف دیگر لشکر عظیم مسلمانان بی بصیرت بودند.

عاشورا یادآوری و هشداری برای ماست که بدانیم چرا دیندار نماهای بی دین با آنکه حجت بر آنان تمام بود که امام حسین (ع) فرزند امیرالمؤمنین (ع) و‌ نوه رسول خداست و بر علیه ظلم و ستم ظالمان زمانه قیام کرده را همراهی نکردند.

عاشورا به ما می گوید در جامعه ای که ارزش ها از بین برود صدای حق شنیده نمی شود، در جامعه ای که فسق و فجور حاکم شود دیگر حتی صدای حسین که ولی خداست هم شنیده نمی شود و دل ها اگر به وسیله گناه و معصیت سیاه و سخت شد دیگر مردم حرف حق را نمی پذیرند.

عاشورا به ما یاد می دهد که هیچ وقت نباید از یاد خدا غافل شد؛ آن چنانکه امام حسین (ع) در شرایط سخت و در لحظه حساس جنگ از یاد و نام خدا غافل نشد و تا آخرین لحظه به راز و‌ نیاز با پروردگار و خالق عالم پرداخت.

عاشورا یادآور حق و باطل و عزت و ذلت است! لذا امام حسین (ع) و یارانش چون در راه احیای شعائر دین خدا به شهادت رسیدند برای خدا قدم برداشتند به عزت دست یافتند و برای همین است که تاکنون از آنها به نیکی یاد می شود و نامشان روز به روز زنده تر و پاینده تر است.

در طرف مقابل، از دشمن به ظاهر پیروز در تمام دوران ها به ذلت و زشتی یاد می شود؛ چرا که کار برای دنیای دنی و منافع ناپایدار آن بود.

عاشورا و اربعین تجسم عینی نور الهی است و یاد اور این است که نور حق خاموش شدنی نیست اگر چه تمام حاکمان جور و ستم در راه خاموشی نور خدا به پا خیزند،

امروز اراده خدا بر این است تا نور حسین که برگرفته از نور الهی است به دنیا نشان داده شود، چرا که مردم فوج فوج با اجتماعات میلیونی به مکتب سید الشهدا می پیوندند و تنها راه نجات را در همین مکتب می دانند.

عاشورای ۶۱ با شهادت وهب بن عبدالله کلبی مسیحی و زهیر بن قین عثمانی در سپاه سید الشهدا(ع) یاداور حقانیت قیام امام مظلوم شیعیان در راستای اتحاد جامعه مسلمین بود و امروز تجمعات اربعین و عاشورا بیان می کند این اتحاد و‌ همدلی و زمینه سازی برای حکومت واحد در اخر الزمان با پرچم خداپرستی تحت عنایت و‌ حمایت یک امام اتفاق خواهد افتاد چرا که امروز تمام ازادی خواهان دنیا با اتحاد و همدلی در سرتاسر دنیا عزادار پرچمدار عاشورا هستند.

عاشورا یادآور قیام حضرت حجت (عج) است و ما باید از مکتب عاشورا یاد بگیریم که برای تحقق ظهور تلاش کنیم.

عاشورا به ما هشدار می دهد که نکند ما در زمان یاری امام و حجت خدا میدان را خالی کنیم و از کسانی باشیم که به امام مان پشت کنیم و خدای نکرده از بی بصیرت های زمانه باشیم.

اکنون ما از عاشورا می آموزیم که ما تکلیف داریم، باید مراقب باشیم و تلاش کنیم تا خود، خانواده و جامعه را در راه پایبندی به ارزش ها و انجام فضلیت های الهی سوق دهیم، و جامعه را اماده ظهور و حضور حجت خدا کنیم.

منتشر شده در :2024/07/19 - 07:07|شناسه خبر: 92264 66 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه