امروز :یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۰۶:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه‌و‌بویراحمد:

بلاتکلیفی ۳۰ ساله مصوبه سفر رهبری به یاسوج/گره‌ای که به دست آبفا باز می‌شود/ «هدایت‌الله طیب» شهید شاخص دانشجویی سال ۱۴۰۳ شد/برگزاری اجلاسیه ۹۰ شهید دانشجو در استان

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه‌و‌بویراحمد به یکی از مصوبات نافرجام سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان جهادی‌وار مشکل مسکن ۲۱۲ خانوار تپه دمالی سروک را بعد از ۳۰ سال تعیین تکلیف کنند.

به گزارش راه ملت؛سعادت صالحی‌نیا رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با اصحاب رسانه،اظهار داشت: امروز رسانه جهان را مدیریت می‌کند و ما باید رسانه را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به همزمانی ایام انتخابات با فصل امتحانات دانشجویان، بیان کرد: این مهم موجب نشد که دانشجویان رسالت خود در حوزه بصیرت سیاسی را فراموش کنند‌.

رفع مشکل تپه دمالی سروک از مهم‌ترین مطالبات دانشجویان استان

صالحی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور، عنوان کرد: امید است راه شهید رئیسی ادامه یابد.

وی برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه دولتی یاسوج، برپایی میزگردهای مختلف، حضور فعال در شبکه استانی دنا جهت مناظرات، حضور در بازار و گفتگوی رو در رو و فعالیت دانشجویان خوابگاه‌های دانشجویی را از جمله فعالیت این قشر برای گرم شدن تنور انتخابات عنوان کرد.

صالحی، بیان کرد: دانشجویان وعده‌های انتخاباتی مهم مجمع نمایندگان استان را احصاء و همراه با راهکار و به صورت روزشمار با دعوت از نمایندگان به گفت‌و‌گو با آن‌ها می‌پردازند این روزشمار به صورت سالیانه است و سال آینده گزارش آن به اطلاع عموم می‌رسد.

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بحث مطالبه دانشجویان استان در تپه دمالی سروک اشاره کرد و افزود: مسئولان استان در این خصوص کارگروهی تشکیل دادند و باتوجه به اینکه این مهم مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ بود تاکنون بر روی زمین مانده است و مانع اصلی کار اعلام مبلغ قابل توجه جهت تامین اعتبار برای بحث تصفیه‌خانه و آب شرب این مجموع توسط آبفا است که در مجموعه عمرانی استانداری کمیته‌ تشکیل شده است که با قیمت اعلامی مخالف و خواستار شفاف‌سازی در خصوص این مبلغ شده است.

وی در ادامه، تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان جهادی‌وار مشکل مسکن ۲۱۲ خانوار تپه دمالی سروک را بعد از ۳۰ سال تعیین تکلیف کنند.

صالحی بهبود وضعیت کارخانه قند یاسوج و به سرانجام رسیدن گازرسانی به یکی از مناطق دیشموک را از جمله مطالبات موفق دانشجویی استان عنوان کرد.

وی سد خرسان ۲، وضعیت حقوق معوقه پاکبانان شهر یاسوج و مسئله وام ازدواج را از دیگر مطالبات دانشجویان برشمرد و گفت: جمع کثیری از زوج‌های جوان در انتظار وام ازدواج هستند.

حضور ۵۱ نفر از دانشجویان بسیجی استان در “طرح ولایت دانشجویی”

صالحی با بیان اینکه در ایام تابستان” طرح ولایت دانشجویی” کشوری از ۲۰ تیر آغاز و تا ۲۵ مرداد ماه در محل دانشگاه فردوسی مشهد با حضور اساتید مطرح کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۴۷۵ دانشجو در ابتدا ثبت‌نام و پس از انجام مصاحبه و ارزیابی‌های اولیه ۵۱ نفر
تایید و اعزام شدند.

وی مولفه‌های ارزیابی را علاقه و انگیزه دانشجویان، آشنایی با مبانی تعداد ترم تحصیلی،معدل دانشگاهی و هوش عنوان کرد.

صالحی با بیان اینکه در بحث جهادی ۲۷۰ دانشجوی جهادگر در قالب ۲۰ گروه جهادی در مناطق کم برخوردار حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: نخستین گروه جهادی دانشگاه پیام نور که ۲۲ تیرماه به بخش مُمبی در شهرستان بهمئی اعزام شدند که این گروه طرحی ۵ ساله برای ارائه خدمات به مردم این منطقه پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این خدمات در شهرستان‌های بویراحمد، چرام، کهگیلویه و…انجام خواهد شد، افزود: حضور در منطقه علاوه بر جنبه خودسازی برای بسیجیان زمینه خدمات‌رسانی به مردم را فراهم می‌کند.

اعزام تیم پزشکی به شهرستان چرام

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه‌و‌بویراحمد از اعزام تیم پزشکی به به روستای دره‌لیر بخش سرفاریاب شهرستان چرام خبر داد و گفت: این تیم روز گذشته اعزام شدند و تا ۱۸ مردادماه در حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و… به مردم آن منطقه خدمات‌رسانی ‌می‌کنند.

وی، افزود: در همه شهرستان‌های استان تحت عنوان اهل خدمت ۲۷۰ نفر برای ارائه خدمت به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

خدمات‌رسانی ۶۰۰ دانشجو در قالب” طرح پویش لبخند ایران”

صالحی با بیان اینکه سال گذشته در قالب “طرح پویش لبخند ایران” برای نخستین بار ۶۰۰ دانشجو در این طرح شرکت کردند، عنوان کرد: دانشجویان عراقی نیز در این طرح مشارکت داشتند و می‌خواهند این گروه‌های جهادی را در کشور خود نیز راه‌اندازی کنند.

وی،افزود: دانشجویان در قالب این طرح در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در حاشیه شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت به انجام کارهای عمرانی سبک، اقدامات فرهنگی و ورزشی می‌پردازند.

صالحی، گفت: ۳۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی روزه‌دار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیت ۱۰ روزه کردند و ۳ هزار نفر روز در عرصه عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و پزشکی فعالیت می‌کردند.

وی،بیان کرد: در قالب “طرح ولایت استان” تحت عنوان خط امام ۲۰۰ نفر در ۱۷ شهریور به مدت ۱۱ شبانه‌روز به قم اعزام می‌کنیم

صالحی با اشاره به اینکه استان دارای ۹۰ شهید دانشجو است، بیان کرد: نخستین اجلاسیه شهدای دانش‌آموز معلم در دانشگاه فرهنگیان یاسوج امسال برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۳۴ دانشجوی معلم شهید داریم، ابراز کرد: یادواره شهدای دانشگاه آزاد یاسوج،یادواره ۱۶ شهید دانشگاه علوم پزشکی و یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه آزاد دهدشت تاکنون برگزار شده است.

اجلاسیه ۹۰ شهید دانشجوی استان برگزار می‌شود/اعزام ۳۲۰ دانشجوی کهگیلویه‌و‌بویداحمد به پیاده‌روی اربعین

صالحی از برگزاری اجلاسیه ۹۰ شهید دانشجو در اواخر مهرماه ماه یا اوایل آبان ماه سال جاری خبر داد.

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه‌و‌بویراحمد با بیان اینکه در بحث اربعین پارسال برای نخستین بار کاروان دانشجویی اربعین ب صورت مستقل به عراق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: ۲۳ مرداد ۳۲۰ دانشجو از بین ۱۳۰۰ نفر ثبت‌نامی و براساس مولفه زائر اولی و… به قید قرعه به عراق اعزام می‌شوند که از این تعداد ۲۰۰ نفر دانشجویی دختر و ۱۲۰ نفر به مدت ۱۰ شبانه‌روز در این سفر زیارتی در قالب پویش فرهنگی ” در مدار حبیب”حضور می‌یابند.

فیلم “شهید هدایت‌الله طیب” ساخته‌ می‌شود/ معرفی شهید”طیب” به عنوان شهید شاخص دانشجویی کشور

صالحی با بیان اینکه ۳ هزار شهید دانشجو در کشور وجود دارد، عنوان کرد: شهید” هدایت‌الله طیب” به عنوان شهید شاخص دانشجویی کل کشور در سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.

وی، افزود: با حضور خانواده شهید در اجلاسیه اول و در حرم امام خمینی (ره) از پوستر این آیین رونمایی شد.

صالحی،خاطرنشان کرد: برای ساخت فیلم سینمایی “شهید هدایت‌الله طیب” ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی، گفت: مسابقات ورزشی در قالب کنگره شهدا برگزار شد و نامگذاری دانشکده‌ها‌، سالن‌ها ‌ و کلاس‌های درس از دیگر اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

صالحی به برگزاری نخستین کنفرانس هوش مصنوعی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه با محوریت شهدا توسط بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: از طراحی چهره شهدای دانشجویان در این کنفرانس رونمایی شد.

وی ضمن اشاره به ساخت مستندهای مختلف و طراحی نماهنگ‌های گوناگون، گفت: سایتی برای معرفی شهدای استان طراحی شده است که در حال تکمیل و بروزرسانی است.

صالحی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون استخدام‌های شائبه دار استانداری، عنوان کرد: می‌طلبد مسئولان استانداری در جمع خبرنگاران و دانشجویان مطالبه‌گر به شفاف‌سازی در این مورد بپردازند تا برای مردم همه‌چیز روشن شود و اعتماد جای بی‌اعتمادی در جامعه را بگیرد.

منتشر شده در :2024/07/25 - 02:07|شناسه خبر: 92342 108 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه