امروز :یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۱۷:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری تور رسانه‌ای” پسینی با عشایر” با حضور رئیس کارگروه تلفیقی حوزه هنری کشور در منطقه عشایری سرگچینه بویراحمد

به همت واحد مطالعات راهبردی حوزه هنری تور رسانه ای” پسینی با عشایر” با حضور رئیس کارگروه تلفیقی حوزه هنری کشور در منطقه عشایری سرگچینه بویراحمد برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، رئیس حوزه هنری استان با اشاره به اینکه در طرح تحول جدید در حوزه هنری، به دنبال تقویت هویت و فرهنگ عشایری هستیم، گفت:‌ ما در دوران گذار از زندگی عشیره‌ای و روستایی به زندگی شهری هستیم، اما بدون توجه به فرهنگ و هویت بومی در زیست جدید، جامعه‌ای تهی از هویت خواهیم شد.
شریف اسلامی تصریح کرد: شیوه و نوع زندگی و زیست عشایری،‌‌ واجد ارزش‌هایی مانند مهمان‌نوازی، ایثار و فداکاری، مشارکت و تعاون، شجاعت، ظلم ستیزی و… است که این ارزشها باید به سبک جدید زندگی اجتماعی مردم استان انتقال یابد.
وی خاطر نشان کرد: قطعا هدف بازگشت به شیوه و روش زندگی عشایری نیست بلکه هدف حفظ فرهنگ، هویت و هنر عشایری است که محصول تجربه هزاران ساله بشر در این سبک زندگی است.
به صدای شما برای حل مشکلات، ضریب می‌دهیم
رئیس کارگروه تلفیقی حوزه هنری کشور نیز با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ و منش زندگی عشایری، رسانه را زبان گویای مردم دانست و گفت: با تلاش رسانه، مسائل و چالش‌های عشایر به تهران و مسئولان می‌رسد.فواد عبدالعلی‌پور با بیان اینکه ما این آمادگی را داریم که به صدای شما ضریب بدهیم تا شنیده شود، بیان کرد: وقتی به موضوع و مسئله‌ای ضریب ملی داده شود، به حل مسئله منتهی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تا وقتی مسئله‌ای مطرح نشود، نمی‌توان به حل آن امیدوار بود، خاطر نشان کرد: برای حل هر چالش و مسئله‌ای نیاز است ابتدا طرح موضوع شود.عبدالعلی‌پور تصریح کرد: وقتی مشکل و چالش، در فرایند قانونی و با روش اصولی و قاعده‌مند، طرح مسئله شد، زمینه حل آن، فراهم می‌شود.رئیس کارگروه تلفیقی حوزه هنری کشور با بیان اینکه میدان داری بیان مشکلات به عهده رسانه است، تاکید کرد: ما از هیچ تلاشی برای ضریب دادن به صدای شما مضایقه نمی کنیم.
شاهنامه‌خوانی اردوان دوست و روایت فرهنگ و زندگی عشایر توسط محقق جامعه عشایری سید محمود موسوی و صرف شام در کنار عشایر، از دیگر برنامه‌های جذاب این برنامه بود.

در حاشیه این ویژه برنامه عشایر منطقه از مسئولان گله‌مند بودند که به مشکلات آنها توجه نمی شود و به خواسته‌های به حق‌شان رسیدگی نمی‌شود.عشایر این منطقه از نداشتن آب و امکانات گفتند.آنها می‌گفتند بعد از دستور رهبری، چاه عمیقی حفر شد، منبعی بزرگ احداث گردید، اما هنوز بعد از گذشت۳۰ سال که زیر ساخت اصلی کار فراهم شده، آب به عشایر نرسیده است.
عشایر این منطقه نداشتن آب و جاده دسترسی مناسب را به عنوان مهمترین مطالبات خود از دولت مطرح کردند.
تعدادی از عشایر منطقه از فروش گوسفندانشان، بخاطر نبودن آب اشاره کردند.


منتشر شده در :2024/07/27 - 12:07|شناسه خبر: 92393 67 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه