امروز :جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۲۴:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

توزیع ۵٠ میلیارد تومان تجهیزات در بین مدارس استان/ ۳ هزار آموزشگاه آماده ورود دانش‌آموزان کهگیلویه‌و‌بویراحمد است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد از آماده شدن ۳ هزار کلاس درس برای ورود دانش آموزان به مدارس این استان خبر داد.

به گزارش راه ملت از یاسوج، محمد جمالی آرند ، در نشست خبری که به مناسبت پروژه مهر و بازگشایی مدارس برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد ( ص) و امام صادق ( ع) گفت: در آستانه یک رویداد بسیار بزرگ فرهنگی در سطح کشور هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید با شعار « برای ایران- برای مدرسه» برآمادگی کامل همه مدارس برای بازگشایی هر چه باشکوه‌تر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار آموزشگاه و قریب ۱۷۲ هزار دانش آموز در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ هزار همکار فرهنگی در این ۳ هزار آموزشگاه ساماندهی شده‌اند که امیدوارم بتوانیم با همکاری و همراهی یکدیگر یک بازگشایی مطلوبی را داشته باشیم

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌ و بویراحمد با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که هیچ دانش‌آموزی در سطح استان از تحصیل باز نماند، خاطر نشان کرد: با تلاش همکاران در ستاد پروژه مهر در روز اول مهر هیچ کلاس بدون معلمی در سطح استان نداریم.

جمالی‌ گفت: سازماندهی معلمان طبق آیین‌نامه‌ها و قوانین، تنظیم و در یک فرآیند قانونی و بر اساس امتیاز انجام شد.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد با بیان اینکه هیچ فردی خارج از ضابطه انتقال پیدا نکرده و نمی‌کند، تصریح کرد: همه نقل و انتقالات و ساماندهی در یک فرایند قانونی و بر اساس امتیاز انجام شد و هیچ حقی از کسی ضایع نشد.

جمالی بر نقش رسانه‌ها برتشویق مردم به همراهی در بازگشایی همراه با نشاط تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات بارز آموزش و پرورش عدم ارتباط قوی بین اولیا و مدرسه است.

وی نقش رسانه‌ها را یک پل ارتباطی بین دانش‌آموز، خانواده و آموزش و پرورش دانست و گفت: هرچه این ارتباط قوی‌تر باشد ارتقای شاخصه‌های آموزش و پرورش بالاتر خواهد رفت و منجر به تحقق هدف ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌شود.

جمالی، یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین را تربیت دانش‌آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان در تراز انقلاب در مدرسه صالح رشد پیدا می‌کند.

وی بر ارتباط مداوم و قوی بین خانواده‌ها، مدرسه و آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی برای ساختن مدرسه صالح تاکید کرد.

جمالی بیان کرد: با همکاری اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و ورزشی در مدارس استان توزیع کرده ایم .

وی گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند که در تلاش هستیم زمینه بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را با استقرار در خوابگاه و تهیه لباس و کتاب به صورت رایگان فراهم کنیم.

جمالی افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب بین دانش آموزان استان توزیع شده که نباید دانش آموزی بدون کتاب داشته باشیم.

وی بیان کرد: استخدامی های جدید آموزش و پرورش در استان در بخش دبیری، آموزگاری و کیفیت بخشی برای سال تحصیلی پیش رو ۱۰۰۰ نفر خوهد بود.

جمالی بیان کرد: کیفیت مدارس دولتی بسیار خوب است و اینکه برخی علاقه دارند در مدارس غیردولتی تحصیل کنند به خود آنها باز می گردد.

وی ابراز داشت: دریافت هرگونه وجه از دانش آموزان ممنوع است و چنانچه والدین بخواهند به مدارس کمک کنند باید این مبالغ به حساب مدرسه واریز شود نه شخص و در مدارس هیئت امنایی نیز این موضوع صدق می کند.

جمالی در پاسخ به سوالی درباره معدل پایین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمره معدل دانش آموزان به تلاش و پشتکار خودشان برمی گردد و هر چه ارتباط بین اولیا و مدارس قوی تر باشد در میزان رشد تحصیلی و تربیتی آنها تاثیر گذار است.

وی افزود: تصحیح برگه امتحانات به روش نوین انجام می شود و تاکنون در بحث میانگین معدل جمع بندی نشده است.

در این نشست سرپرست آموزش و پرورش استان به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد .

در پایان از خبرنگاران فعال حوزه تعلیم و تربیت که با آموزش و پرورش همکاری داشتند، تجلیل شد.

منتشر شده در :2024/09/19 - 06:09|شناسه خبر: 93321 12 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه