امروز :جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۲:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تور رسانه‌ای با طعم اقتصاد؛

جهادکشاورزی استان پیشتاز در تولید اما نیازمند مانع‌زدایی/دست‌های خالی ولی پرتوان معتمدی، تحول در سیمای کشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد را رقم زده است/رونق اقتصاد ماهیان خاویاری بر بام دنا/ ضرورت اعمال تجدیدنظر در فرآیند اخذ وثایق/ کهگیلویه‌و‌بویراحمدی‌ها پس از ۴۵ سال صاحب کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد بر نقش موثر دانش‌بنیان‌ها بر افزایش بهره‌وری در تولید تاکید کرد و گفت:

به گزارش راه ملت؛سید علی معتمدی‌پور در نخستین مقصد این تور که کارخانه تولید فرآوری‌های شیر و لبنی در شهرک صنعتی سپیدار بود، اظهار داشت: چهار کارخانه مشابه همین طرح در این سه سال راه‌اندازی شده است، تلاش می‌کنیم که همه صنایع و طرح‌ها در قالب زنجیره باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به مشکل شیر این کارخانه فراوری، عنوان کرد: جلسات متعددی برای رفع این مشکل گرفته‌ایم که این مسئله هم به زودی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۸۲ پروژه کوچک و بزرگ در حدود دو سال اخیر، آغاز شده است، بیان کرد: از این تعداد ۲۸۰ مورد از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است که حدود ۷۰ درصد این ۲۸۰ پروژه در مدت ۲ سال اخیر، کلنگ‌زنی شده و به بهره‌برداری رسیدند.

معتمدی، تاکید کرد: تمام قد آماده همکاری و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی از جمله متقاضیان صنایع تکمیلی و تبدیلی هستیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.


رونق واحدهای تولید نیازمند تزریق مستمر تسهیلات است

وی از عدم ابلاغ اعتبارات و تسهیلات سال گذشته ابراز نگرانی کرد و افزود: نیاز مناطق مختلف در بخش کشاورزی مطالعه، بررسی و اولویت‌بندی شده و در این زمینه به یک جمع‌بندی کامل و جامعی رسیده‌ایم.

معتمدی‌پور بر لزوم تزریق اعتبارات به عنوان مهمترین اهرم در کمک به امنیت سرمایه‌گذاری در راستای ارائه تسهیلات تاکید کرد و گفت: اگر تسهیلات به موقع تزریق شود حداکثر تولید را خواهیم داشت و تولید کننده و سرمایه‌گذار در این راه بدون دغدغه به تولید و اشتغال کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی استان با برنامه‌ریزی اصولی و استفاده از ظرفیت‌های فناوری از جمله ورود شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه متحول می‌شود، عنوان کرد.

بهره‌برداری از نخستین کارخانه خوراک دام کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۴۵ سال

کارخانه خوراک دام و طیور مقصد بعدی این تور رسانه‌ای بود.

معتمدی‌پور در بازدید از این طرح با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۸ کارخانه دام، طیور و آبزیان کلنگ‌زنی شد، بیان کرد: ۷ کارخانه فرآیند تکمیل، تولید و ورود به چرخه توزیع را طی می‌کنند و چهار کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی بر ضرورت حمایت دولتی تاکید داشت و افزود: ۴۵ سال است که هیچ کارخانه خوراک دام و طیوری در استان وجود نداشت و این مجموعه‌های کنونی به‌تازگی شروع به کار کرده‌اند، به همین دلیل ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که نیاز به حمایت دارند.

علی بهنام‌پور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: بهره‌برداری از این کارخانه موجب کاهش قیمت تمام شده تولید دام می‌شود و این خوراک متناسب با هر دام با میزان پروتئین مشخص تولید می‌شود.

گلخانه گل رز آقای جاوید دیگر طرح بازدیدی این تور رسانه‌ای بود.


لزوم بومی‌سازی نظام پرداخت

جاوید سرمایه‌گذار این طرح در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نبود تسهیلات شکل اصلی این شغل در استان است.

وی بر لزوم بومی‌سازی بخشنامه‌ها تاکید کرد و افزود: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وثایق را با تهران مقایسه می‌کنند و چنانچه کل ساختمان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را هم بگذاریم، نمی‌توانیم وثیقه بانک را تأمین کنیم.

سید علی‌اصغر داورپناه مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کارخانه دام و طیور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های جاری دام و طیور و آبزیان، مربوط به هزینه‌های خوراک است، افزود: در راستای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از هدررفت مواد غذایی، کارخانه‌های خوراک دام و طیور تولید کنستانتره را در دستور کار قرار داده‌ایم.

این مقام مسئول، عنوان کرد:  سال های گذشته خوراک دام و طیور به‌صورت ۱۰۰ در صد در خارج از استان تأمین می‌شد ولی اکنون کاهش قیمت تمام شده خوراک را شاهد هستیم.

ذخیره سازی ۱۰ درصد سیب تولیدی استان

معتمدی‌پور در بازدید از سردخانه‌ ۶ هزار تنی دشت‌روم با اشاره به اینکه مجوز احداث ۳۲ تن سردخانه در استان صادر شده است، گفت: از این میزان مجوز ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای در سطح استان به بهره‌برداری رسیده و ۱۲ تن دیگر در حال احداث است که درصد‌های پیشرفت های متفاوت دارند.

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار تن ظرفیت فعلی و قبلی سردخانه‌های استان است، افزود:اکنون سردخانه‌های استان قادر به ذخیره سازی ۱۰ درصد سیب استان از مجموع ۱۳۰ تن سیب است.

آخرین طرحی که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت طرح پرورش هزار تنی ماهی خاویاری روستای ده‌شیخ با سرمایه گذاری آقای اسلامی در بخش پاتاوه بود.

امنیت بالای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه‌و‌بویراحمد/ /تولید مروارید سیاه بر بام دنا

به گفته متولیان امر این مجموعه دومین طرح کشور (پس از جویبار مازندران ۲ هزار تنی) و حتی خاورمیانه است.

اسحاق رستمی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کلنگ این طرح ماهی ۱۰ سال پیش به زمین زده شد، بیان کرد: با احداث این طرح زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح ظرف دو سال آینده تکمیل می‌شود، افزود: از مجموع هزار تن تاکنون ۲۳۰ تن این طرح به بهره‌برداری رسیده است و ۶۷۰ تن دیگر در فازهای دو و سه در حال تاسیس و توسعه است.

اسلامی سرمایه‌گذار این طرح نیز در ادامه با اشاره به اینکه زمین طرح ۱۴ هکتار است، عنوان کرد: تاکنون پنج هکتار آن به اجرای طرح اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ماهیان خاویاری از جمله فیل ماهی، اوزون‌برون، سیبری و استرلیاد در این مجموعه پرورش داده می‌شود، تاکید کرد: بهره‌برداری از این طرح موجب تامین امنیت غذایی کشور و به تبع آن استان است.

اسلامی همچنین به حضور سرمایه‌گذار خارجی در این مزرعه اشاره کرد و گفت: به عنوان یک سرمایه‌گذار معتقدم ذخایر و ظرفیت‌های عظیمی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد وجود دارد که آن را را به محیطی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

گفتنی است این تور خبری با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد،تعدادی از خبرنگاران و تنی چند از مدیران زیربخش‌های مختلف حوزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در محدوده دو شهرستان بویراحمد و دنا برگزار شد.

لازم به ذکر است در این تور خبرنگاران از کارخانه فرآورده‌های لبنی، طرح‌های پرورش گل رز، کارخانه خوراک دام،سردخانه ۶ هزار تنی، طیور و آبزیان، ماهیان خاویاری و چندین طرح دیگر بازدید کردند.

منتشر شده در :2024/10/14 - 10:10|شناسه خبر: 93586 14 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه