امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۵۳:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بند تغذیه مصنوعی ناصر آباد گچساران آبگیری شد + ویدیو

طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد امامزاده جعفر شهرستان گچساران طی بارش های اخیر پایان پاییز آبگیری کامل شد.

فرهادی مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام این خبر گفت: سیل بند ناصر آباد بر روی آبراهه فصلی ناصر آباد در منطقه امام زاده جعفر گچساران  از سال سال ۱۳۷۵ اجرا شد و پارسال  با اقدامات جدیدی از جمله ایجاد دریچه در بند و تکمیل حوضچه آرامش که بر روی آن انجام گرفت میزان آبگیری و راندمان طرح افزایش یافت.

فرهادیی مبلغ هزینه کرد سال گذشته ساماندهی  این طرح را حدود ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی افزود: اقدامات تکمیلی و  جدید انجام شده در طرح،  فزایش ارتفاع کانالهای آب بر و افزایش ارتفاع حوضچه ها ی تغذیه این طرح بود.

فرهادی ابراز داشت:  ظرفیت این طرح  برای تغذیه مصنوعی ۱۰ میلیون متر مکعب در سال است .

وی با اشاره به اینکه ۷ نقطه درمناطق مختلف  سطح استان از طرح سیل بند برخوردار است گفت: هفت نقطه این مناطق عبارتند از: «ممبی، تنگ سپ، ناصر اباد، سولک، گرگدا،  شیخ خواجه، کلاچوب  با ظرفیت تقریبی ۱۶ میلیون متر مکعب برای تقویت آبهای  زیر زمینی احداث شده و مورد  بهره برداری قرار گرفتند.

مدیر عامل آب منطقه ای استان هدف از طرح تغذیه ی مصنوعی و چگونگی اجرای آن را تامین و تقویت سفره های آب زیرزمینی در مناطق سیلاب زای فصلی ذکر کرد و افزود: این طرح  ها در مناطقی که در اثر بارندگی سیلاب ها جاری می شوند و  قابلیت نفوذ آب جاری را به مرور زمان دارند اجرا می کنند تا  سد مسیر سیلاب راببندد،  ولی بجای ذخیره و استفاده در تابستان با کاهش سرعت جریان و افزایش مدت زمان ماندن، آب به این سفره ها ی زیر زمینی نفوذ کرده و باعث تقویت آنها  شوند.

 

فرهادی اظهار امیدواری کرد این بارش ها تا پایان فصل زمستان و ماه های اول بهار ادامه یابد تا مشکل کم آبی و خشکسالی سالهای گذشته رفع و آب مورد نیاز شرب و کشاورزی استان تامین شود.

 

 

منتشر شده در :2021/12/24 - 02:12|شناسه خبر: 70372 1733 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه