امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۲۵:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سفره سال جدید در کهگیلویه و بویراحمد را با یک واژه جدید بیاراییم/صرفه جویی در مصرف آب یک مطالبه و کنش عمومی شود/فعالیت تیم های عملیاتی آب در استان

صرفه جویی در مصرف آب باید به یک کنش و مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا، امید صالحی در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: در سالی که گذشت با اعتبارات ویژه ای که در سفر اول ریاست محترم جمهوری به استان تخصیص داده شد و البته سایر منابع با تلاش های استاندار و هیئت نمایندگان به تخصیص رسید، اقدامات خوبی برای توسعه‌ی آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: شاخص ترین پروژه های آبفا، تکمیل آبرسانی به ۱۱۵ روستا و همچنین اصلاح و توسعه بیش از ۴۰ کیلومتر از شبکه های آب شهر یاسوج بود.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف و آماده شدن تصفیه خانه آب یاسوج برای بهره برداری دستی و همچنین پیشرفت بیش از ۴۵ درصدی پروژه بزرگ فاضلاب چرام از دیگر اقدامات سال اخیر پس از وقفه طولانی چند ساله بود.

صالحی به تدوام برخی قطعی های آب با وجود بارش های خوب در یاسوج اشاره و گفت: ما هم معتقدیم منابع آبی هست اما متأسفانه در سالهای اخیر آنطور که باید به موازات افزایش جمعیت مرکز استان مخازن ذخیره آب ساخته نشده است، بله منابع آب هست اما کمبود ظرفیت های ذخیره باعث ایجاد برخی قطعی ها می‌شود، البته این نوید را می دهم که یکی از مطالبات جدی ما در سفر دوم ریاست محترم جمهوری حتماً توجه به این نقیصه در مرکز استان خواهد بود.

وی گفت: بارش های امسال نباید ما را به این سمت سوق دهد که آب زیاد است و هدر دادن آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. صرفه جویی در مصرف آب باید به یک رویکرد و مطالبه عمومی تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت آبفا افزود: برای احترام به منابع ارزشمند و حیاتی آب و البته تداوم و بقای نسل های آینده و فرزندانمان، رسالت مهمی بر گردن همه ما است و آن هم حراست از منابع ارزشمند و کمیاب آب شرب است. باید در کنار «سین» های عید امسال، سفره هایمان را مزین به یک واژه جدید کنیم و آن هم «صرفه‌جویی» در مصرف آب است.

صالحی به آمادگی نوروزی آبفا برای خدمات رسانی به مردم و مسافران نیز اشاره و خاطر نشان کرد: ما در همه بخشها، شهرها و شهرستان ها تیم های عملیاتی آب و فاضلاب را فعال کرده ایم تا ضمن رصد پایداری آب و رفع ایرادات شبکه، به سرعت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۲۲ را پاسخگو باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم سال جدید را با نشر عمومی اتفاقات خوب مثل اشاعه احساس مسئولیت عمومی برای حفظ جان آب آغاز کنیم ، پیشاپیش نیز سالی سرشار از بهترین ها برای همه مردم نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد که شاخصه غالب آنها دل هایی به زلالی و پاکی آب است و البته همه همکاران پُر تلاشمان آرزومندم.

منتشر شده در :2023/03/22 - 09:03|شناسه خبر: 82580 107 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه