امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۲۴:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیش‌بینی ۶۰ هزار تنی خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تولید برداشت گندم به دلیل بارندگی‌های بهاره امسال افزایش پیدا کرده است، گفت: خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

راه ملت: سید علی‌صادق فروزنده عصر امروز در جمع خبرنگاران به آغاز خرید گندم در استان اشاره و اظهار کرد: خرید گندم از پنجم اردیبهشت در استان آغاز شده با اقدامات صورت گرفته اردیبهشت‌ماه برخی مطالبات گندم خریداری شده کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که امسال بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گندم رفت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بیش‌ترین میزان گندم خریداری شده در شهرستان‌های گچساران و باشت بوده گفت:‌ تاکنون بیش از ۱۴ هزار گندم از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد با ارزش ۲۶۰ میلیارد ریال خریداری شده است.
این مسؤول تصریح کرد: مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده با برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته مطالبات سایر کشاورزان این استان به زودی پرداخت می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه برداشت محصول گندم به دلیل بارندگی‌های بهاره امسال افزایش پیدا کرده است، گفت: امسال خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: گندم تولیدی استان از کیفیت خوبی برخوردار است که برخی از این گندم به استان‌های همجوار ارسال می‌شود و برخی دیگر در خود استان و در صنعت ماکارونی‌سازی و بیسکوئیت استفاده می‌شود.

وی خرید گندم سال گذشته را ۴۰ هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد قیمت خرید تضمینی گندم معمولی را ۱۲ هزار ۷۰۵ ریال و گندم دوروم را ۱۳ هزار و ۶۶ ریال عنوان کرد و افزود: گندم معمولی در خود استان در سیلوها ذخیره و گندم دوروم در شرکت‌های بورس می‌شود.

 

منتشر شده در :2016/05/20 - 01:05|شناسه خبر: 27278 777 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه