امروز :سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۳۰:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۳۶۴میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به استان ابلاغ شد/عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شهرستان‌های استان ۶۴۶ میلیارد تومان است

رئیس سازمان برنامه بودجه استان عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شهرستان‌های استان را ۶۴۶ میلیارد تومان اعلام و گفت: شهرداری ها باید این رقم را به کارهای عمرانی عام المنفعه اختصاص دهند.

به گزارش راه ملت؛ نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان؛ با ۳ دستور در خصوص درآمد استان و مولد سازی،مصوبات کارگروه امور زیر بنایی و اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای سال۱۴۰۳ با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن جلسات دولت برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: اعتبارات سال ۱۴۰۳ ، بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته رشد خوبی را داشته و شامل اعتبارات توازن ،نفت،تملک استانی،محرومیت زدایی و۲۷ صدم درصد ارزش افزوده است.

دبیر جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت؛ درآمدهای عمومی و اختصاصی وصول شده استان در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۱۷۱۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مبلغ پیش بینی شده (۱۵۰۰ میلیارد تومان ) بیشتر بوده و مازاد درآمد در اختیار استان قرار گرفته است، که در این بین امور مالیاتی ، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی عملکرد بسیار خوبی در وصول درآمدها داشته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سپس به مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: فروش اموال مازاد دولتی فرصت بزرگی برای ایجاد تحول اقتصادی در استان است.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شهرستان‌های استان را ۶۴۶ میلیارد تومان اعلام و گفت: شهرداری ها باید این رقم را به کارهای عمرانی عام المنفعه اختصاص دهند.

در ادامه جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزیده‌ای از مهم‌ترین بندها و تبصره‌های قانون بودجه ۱۴۰۳را با نگاه استانی مطرح کرد.

شاهینی گفت: رتبه رشد بودجه استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۲۲ به رتبه ۳ در کشور رسیده است که یکی از موفقیت های بزرگ بودجه ای استان است.

وی تصریح کرد: بعد از ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ به استان، جلسات کارشناسی متعددی جهت تدوین و بروز رسانی شاخص‌های توزیع بودجه با کارشناسان بودجه سازمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار وسپس گزارش نهایی توزیع، برای تایید به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شد.

وی اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۳ استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۶۰۰ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۲ که ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

شاهینی افزود ؛ ترکیب منابع اعتباری ابلاغی استان در سال جاری متنوع بوده است و ردیف‌هایی از جمله توازن، نفت ، محرومیت زدایی، کمک‌های فنی اعتباری، ۲۷ صدم درصد و … لحاظ شده که در بین ۲۱ فصل توزیع خواهد شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت ؛۳۶۴میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان ابلاغ شده است که این اعتبار در بخش‌های راه روستایی، راه عشایری، مدارس، مسکن محرومین، آب روستایی و آبخیزداری توزیع خواهد شد.

در پایان جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری ،شهری ،آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با اکثریت طرح‌ها موافقت و برخی از طرح ها نیز جهت بررسی مجدد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

منتشر شده در :2024/08/15 - 06:08|شناسه خبر: 92854 56 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه