امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۳۲:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه و بویراحمد یکی از ۷ استان ضعیف در تأمین امنیت غذایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از این استان به عنوان یکی از هفت استان ضعیف در تأمین امنیت غذایی نام برد.

به گزارش راه ملت، کمیته امنیت غذایی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست سیدموسی خادمی استاندار و با حضور اعضای این کمیته در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با مهم عنوان کردن فعالیت‌های کمیته اظهار کرد: اگر به همه جوانب آن توجه داشته باشیم بسیاری از مشکلات استان در بحث امنیت غذایی برطرف می‌شود.

این مسئول گفت: به همین منظور مطالعاتی از سال ۹۰ در سراسر کشور انجام شده است تا در خصوص بهبود وضعیت امنیت غذایی چاره‌اندیشی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: این بحث در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در دستور کار قرار گرفته تا با یک برنامه مدون تا سال ۹۹ تغییرات اساسی در سیمای تغذیه کشور به وجود آید.

چمن بیان کرد: با این اقدام مهم هم در اقتصاد مردم و هم در بحث دسترسی مردم به مواد غذایی، برخی از مشکلات برطرف می‌شود.

وی گفت: برخی مواد غذایی در روستاها کمتر به دست مردم می‌رسد و به همین دلیل برخی شاخص‌های سلامت پایین می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: در شاخص‌های مختلف که مورد مطالعه قرار گرفته از جمله سوء تغذیه کودکان استان ما به همراه ۶ استان دیگر وضعیتی به مراتب بدتر از سایر استان‌ها دارند.

وی با نام بردن از هفت استان کشور که در خصوص امنیت غذایی وضعیت بدی در کشور دارند، گفت: سیستان و بلوچستان در رأس این استان‌ها بوده و استان ما، ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمان و هرمزگان هم از دیگر استان‌های هفت‌گانه ضعیف در بحث امنیت غذایی در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین خاطر به همراه استاندار خودمان و استانداران این شش استان دیگر و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان‌ها، جلسه‌ای را در تهران در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای چاره‌اندیشی برگزار کردیم.

این مسئول افزود: بر اساس مصوبات همان جلسه در استان‌ها کمیته‌هایی را با حضور دستگاه‌های مختلف ایجاد کردیم تا اینکه برنامه‌های خود را برای مقابله با این مشکل ارائه دهند.

وی افزود: هر یک از این کمیته‌ها در دستگاه‌های مختلف پروژه‌های خود را برای مقابله با بحث ناامنی غذایی ارائه خواهند داد تا پس از جمع‌بندی در روز ۲۷ خرداد امسال به مرکز برای تصمیم‌گیری ارسال شوند.

چمن بیان کرد: وقتی برنامه‌های راهبردی و جامع توسط کمیته‌ها ارائه و در قالب پروژه تعریف شود در مرکز نیز پس از تصمیم‌گیری، کمک‌های لازم به استان برای رفع مشکلات خواهد شد./فارس

 

منتشر شده در :2015/06/08 - 09:06|شناسه خبر: 10549 1080 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه