امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۲۵:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بسته خبری مذاکرات: تمدیدی در کار نیست / صالحی: مذاکرات تمام شد/ مهم‌ترین موضوع اختلافی تاریخ تصویب قطعنامه شورای امنیت است

فلاحت پیشه ادامه داد: موضوع دیگر بحث همزمانی تعهدات است و مسئله سوم مربوط به بندهای یک و دو ماده ۴۱ فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد است که مربوط به تحریم‌های تسلیحاتی است که به اسم موضوع هسته ای ایران را تحریم تسلیحاتی کردند و دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

راه ملت،سعی نموده ایم آخرین اخبار مهم مذاکرات هسته ای را در قالب یک بسته ی خبری برای شما آماده سازیم. امیدواریم مورد رضایت شما کاربر عزیز راه ملت قرار گیرد:

پس از تمدید سه‌باره مذاکرات در دو هفته گذشته، در نهایت قرار شد تکلیف مذاکرات دوازده ساله هسته‌ای میان ایران و چند کشور، روز دوشنبه مشخص شود. امروز دوشنبه است.

بر همین اساس “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان در بالکن کوبورگ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا فردا هم در وین خواهیم بود؟ عنوان کرد: فردا هم کار داریم. وزیر خارجه در خصوص تمدید مذاکرات هم خاطرنشان کرد: تمدیدی در کار نیست.

یک منبع در یکی از هیئت های غربی نیز روز یکشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت روز دوشنبه ، ۱۳ ژوئیه ، بدون توجه به نتیجه مذاکرات ، آخرین روز از مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران خواهد بود. وی افزود این مذاکرات با امضای موافقتنامه ای جامع درباره برنامه هسته ای ایران پایان خواهد یافت. این موافقتنامه زودتر از غروب دوشنبه امضا نخواهد شد.

خبرنگار بی بی سی در صفحه توئیترش به نقل از همکاری که نامش را نیاورده، کنایه‌ای به طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای زد و نوشت: «مثل اصحاب کهف شده ایم. بعد از توافق روزی از هتل کوبورگ درمی آییم و متوجه می شویم بریتانیا از پادشاهی به جمهوری تبدیل شده !!!»

 

نیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت قدرت های غربی حتی در حالی که جمهوری اسلامی ایران به ناسزا گفتن علیه آنها ادامه می دهد ، در حال تسلیم شدن در برابر این کشور هستند.نتانیاهو در واکنش به درخواست مقامات ایرانی درخصوص ادامه مبارزه علیه آمریکا بدون توجه به نتیجه مذاکرات هسته ای افزود: اسرائیل چنین واقعیتی را نمی پذیرد. نتانیاهو با بیان اینکه ایران نیات خود را مخفی نمی کند ، به جهان در مورد تلاش برای به دست آوردن دل ایران هشدار داد!

 

همچنین، “حشمت الله فلاحت پیشه” تحلیل گر مسائل سیاست خارجی  در خصوص موارد اختلافی باقی مانده در توافق احتمالی اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع تاریخ تصویب  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است که حداقل باید ظرف هفته آینده یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکل بگیرد که این قطعنامه به معنای خارج کردن پرونده ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد باشد یعنی کنار گذاشتن ۶ قطعنامه تحریمی علیه ایران.

فلاحت پیشه ادامه داد: موضوع دیگر بحث همزمانی تعهدات است و مسئله سوم مربوط به بندهای یک و دو ماده ۴۱ فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد است که مربوط به تحریم‌های تسلیحاتی است که به اسم موضوع هسته ای ایران را تحریم تسلیحاتی کردند و دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند.
منتشر شده در :2015/07/13 - 08:07|شناسه خبر: 12156 697 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه