امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۰۷:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

معترضین به اکران رستاخیر در ماه رمضان ساندویج می خورند! / برای “ازدواج سفید” باید چاره اندیشی شود

متاسفانه امروز آنچه در غرب وجود دارد، در ایران نیز شایع شده و با نام ازدواج سپید مطرح است، هم‌چنین جدایی‌هایی که امروز جامعه ما بدان مبتلاست، باید مورد چاره اندیشی قرار گیرد و تا حد امکان کاهش یابد.

دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و معاونین این سازمان صبح یکشنبه ۱۸ مردادماه آغاز به کار کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان مسائلی همچون اقتصاد، یارانه ها، مشکل انحطاط اخلاقی در سطح جامعه و نهادهای ارزشی دولت، فروپاشی بنیان خانواده و تورم پرداختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکل انحطاط اخلاقی در سطح جامعه و نهادهای ارزشی و دولتی  را مسئله ای مهم عنوان کردند و افزودند، در گذشته التزام عملی نسبت به ارزش های دینی بسیار پررنگ بود اما این مساله اکنون کمرنگ شده که آثارش در برخی رسانه ها پدیدار است.

این موضوع که منافع شخصی بر منافع ملی مقدم دانسته شده که خود امری است که مسوولیت کسانی را که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند سنگین تر کرده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مشکل عمده ای که وجود دارد فروپاشی بنیان خانواده هاست.

آمارهای طلاق و جدایی از مشکلات بسیاری در جامعه خبر می‌دهد. در ماه‌های گذشته تحکیم بنیان خانواده در دستور کار ما قرار گرفت. لازم است تا از همه صاحب‌نظران در این زمینه استفاده کنیم تا بی رغبتی به ازدواج را تا حدی کاهش دهیم. متاسفانه امروز آنچه در غرب وجود دارد، در ایران نیز شایع شده و با نام ازدواج سپید مطرح است، هم‌چنین جدایی‌هایی که امروز جامعه ما بدان مبتلاست، باید مورد چاره اندیشی قرار گیرد و تا حد امکان کاهش یابد.

 

وزیر ارشاد در حاشیه این جلسه به برخی سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه خودش دستور توقیف «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش را داده، تاکید کرد به هیچ عنوان چنین نیست و این فیلم اصلا توقیف نشده، فقط اکران آن تا زمان جلب نظر مراجع عقب افتاده است.  او در بخش دیگر سخنانش درباره اعتراض‌هایی که به اکران «رستاخیز» صورت گرفته بود، گفت: «ریشه این اعتراض‌ها را در رقابت‌های سینمایی می‌بینم. واقعیت این است که بعضی از کسانی که آمده بودند و اعتراض می‌کردند، خیلی هم انگیزه مذهبی نداشتند، چون ما دیدیم که بعد از همان اعتراضشان که در ماه مبارک رمضان بود، جلوی وزارت ارشاد در آن طرف خیابان ساندویچ می‌خوردند.»

منتشر شده در :2015/08/11 - 01:08|شناسه خبر: 13621 779 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه