امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۰۰:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا در یاسوج برگزار می شود

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه ایران تاکنون و طی این چهار دهه برای جهان اسلام الگو بوده اضافه کرد: مراسم بزرگداشت زائرین خانه خدا که مظلومانه جان خود را از دست دادند، طی مراسمی باشکوه برگزار شود.

راه ملت، به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز نشست بزرگداشت جانباختگان حادثه منا با حضور امام جمعه، سازمان تبلیغات، شورای هماهنگی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری و دیگر دستگاه‌های عضو این شورا در دفتر امام جمعه این شهر یاسوج برگزار شد.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در این نشست اظهار کرد: روز یک‌شنبه هم‌زمان با سراسر کشور در مسجد‌ صاحب‌الزمان (عج) یاسوج مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا برگزار می‌شود.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به جنایات آل‌سعود در مدینه و تخریب قبور ائمه اطهار گفت: آل‌سعود با جنایاتی که در بقیع و کربلا انجام داد تعداد زیادی از مسلمانان را قتل عام و تشکیلات حرم امام حسین (ع) را به یغما بردند.

وی با بیان اینکه آل‌سعود سابقه ننگینی در تاریخ اسلام داشته و دست نشانده صهیونیست هستند، ادامه داد: تسلط آنها بر حجاز وابسته به استعمارگران است.

حسینی عنوان کرد: عربستان  با دخالت در بحرین، جنایت در یمن و حمایت از داعش توجهی به حاجیان نداشته و در روز عید قربان با بی‌تدبیری از افراد جوان و بی‌تجربه جهت اداره امور استفاده کرده که در اثر این بی‌مدیریتی و بی‌تجربگی عوامل اجرایی، حادثه اسفناک منا اتفاق افتاد.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه باید همه کشورهای اسلامی که تلفات داده‌اند دست به دست هم داده و این اتفاق را محکوم کنند، خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری است که محکم ایستاده و اعتراضات دامنه‌دار خود را علیه عربستان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: دولت عربستان از اینکه به دلیل اتفاق افتادن این حادثه و اعتراض کشورها به آنها زمامداری خانه خدا از آنها گرفته شود، ترسیده و سعی می‌کنند با پرداخت غرامت یا به نحو دیگر جلوی اعتراضات را بگیرند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه ایران تاکنون و طی این چهار دهه برای جهان اسلام الگو بوده اضافه کرد: مراسم بزرگداشت زائرین خانه خدا که مظلومانه جان خود را از دست دادند، طی مراسمی باشکوه برگزار شود.

 وی تصریح کرد: در شرایطی که مسئولان دیگر کشورها در مقابل این حادثه ساکت و نتوانستند کاری کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی با سخنرانی باصلابت و پر قدرت خود دولت عربستان را مجبور به عذرخواهی و تحویل دادن جنازه‌های جانباختگان کرد.

این مسئول مذهبی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه منا تصریح کرد: لازم است با برگزاری مراسمی باشکوه یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم.

حسینی در پایان گفت: باید صدا و سیما و دیگر عوامل رسانه‌ای در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده تا بتوانیم مراسمی باشکوه و در شان این عزیزان از دست رفته برگزار کنیم.

 

منتشر شده در :2015/10/03 - 01:10|شناسه خبر: 16268 945 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه