امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۱:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سومین همایش کشوری تحقیقات کیفی درعلوم سلامت در یاسوج آغاز شد+ تصاویر

راه ملت: سومین همایش کشوری تحقیقات کیفی در علوم سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در این همایش گفت: […]

راه ملت: سومین همایش کشوری تحقیقات کیفی در علوم سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در این همایش گفت: کاتالیزور علمی ما در عرصه کار دانشگاهی و اجرایی، پژوهش است.

دکتر رضا چمن افزود: پژوهش منجر به پویایی علم می شود و پویایی علم وابسته به نگاه مبتنی بر کنجکاوی، تحقیق و ابتکار عمل است.

وی با بیان اینکه به مقوله پژوهش از دو منظر می توان پرداخت، تصریح کرد: پژوهش را می توان  به عنوان ابزار و یا به عنوان یک هدف  مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه پژوهش به عنوان یک هدف، دارای اهمیت و ارزش بسیاری بوده، ادامه داد: تعداد مقالات و رتبه هر دانشگاه در ISI، برگزاری کنگره های علمی و آموزشی، ارتقا رتبه علمی کارکنان دانشگاهی، کنگره های آموزشی ملی و بین المللی، در رتبه بندی دانشگاه و کشور مهم بوده و این امر متاثر از این نوع نگاه به پژوهش است.

وی با بیان اینکه رویکرد پژوهشی ما یک رویکرد ترکیبی از هدف و ابزار است، خاطر نشان کرد: رویکرد غالب تر ما این است که پژوهش به عنوان ابزاری برای دست یابی به اهداف متعالی نظام سلامت در سطوح مختلف محیطی، ملی و بین المللی است.

یکی از رسالت های مهم در عرصه کار دانشگاهی، به اشتراک گذاشتن اندوخته ها و آموزه های علمی تحقیقاتی است

دکتر چمن با اشاره به اهداف برگزاری چنین همایش هایی در دانشگاه ها اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم در عرصه کار دانشگاهی و آکادمیک، به اشتراک گذاشتن اندوخته ها و آموزه های علمی و تحقیقاتی است که مشارکت آگاهانه در امر به اشتراک گذاری آموخته ها، از اصالت های اساسی اعضای هیئت علمی و همه اصحاب علوم تحقیقاتی و بالینی ما است.

ویدر پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: باید در دانشگاه ها فضایی مهیا شود که زمینه انتقال اطلاعات و مفاهیم علمی به نحو مناسب و آنگونه که شایسته و درخور  است، فراهم شود.

به گزارش  وب دا؛  ۴۲۷ مقاله به کمیته سومین همایش کشوری تحقیقات کیفی در علوم سلامت ارسال که از این تعداد، ۲۰۰ پوستر، ۸۱مورد سخنرانی و ۴۰ نفر نیز به عنوان سخنران کلیدی پذیرفته شدند.

 

 

منتشر شده در :2015/10/12 - 11:10|شناسه خبر: 16678 926 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه