امروز :جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۵۵:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رهاسازی زباله های عفونی توسط پزشک دهدشتی در حاشیه شهر و بازی با جان مردم + تصاویر

راه ملت: به دور از هرگونه پیشداوری و جانبداری از هرکدام از دستگاه های مرتبط با مقوله زباله های عفونی و بیمارستانی، باید گفت سلامت مردم اهمیتی بیش از آن دارد که با فرافکنی دستگاهی بتوان از زیربار مسوولیت آن شانه خالی کرد. مقوله بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مدتهاست که بر درمان […]

راه ملت: به دور از هرگونه پیشداوری و جانبداری از هرکدام از دستگاه های مرتبط با مقوله زباله های عفونی و بیمارستانی، باید گفت سلامت مردم اهمیتی بیش از آن دارد که با فرافکنی دستگاهی بتوان از زیربار مسوولیت آن شانه خالی کرد.

مقوله بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مدتهاست که بر درمان ارجحیت یافته و ایجاد محیطی سالم و عاری از تهدیدهای زیست محیطی و بیماریزا، انتظاری است که آحاد جامعه از مسوولان دارند.

زباله‌های عفونی از جمله زباله‌های ویژه‌ای هستند که میزان آلودگی‌هایشان بالا بوده و بایستی به‌صورت ویژه و جدا از سایر زباله‌ها معدوم و از انتشار آنها در محیط زیست جلوگیری شود.

در حال حاضر خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها، پلی کلینیک‌های پزشکی، مطب پزشکان و درمانگاه‌های پزشکی به‌عنوان مکان‌های تولیدکننده زباله‌های عفونی به شمار رفته و با توجه به پراکندگی این اماکن، جمع‌آوری صحیح و سیستماتیک این‌گونه زباله‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

البته اینکه روش های متعددی جهت بی خطر سازی زباله های عفونی و خطرناک پزشکی وجود دارد اما متاسفانه برخی پزشکان و یا در برخی مواقع برخی سازمان ها با سهل انگاری در دفن و سرنگون سازی اینگونه زباله ها بستر لازم برای گسترش بسیاری از بیماری های خطرناک را در بستر جامعه فراهم می آورند.

پزشکان یعنی حافظان سلامت افراد جامعه حال تصور کنید بر اثر بی احتیاطی و یا مسئولیت ناپذیری برخی پزشکان سلامت افراد جامعه و محیط زندگی همه ما با تهدید مواجه شود.

روز گذشته در ابتدای خروجی شهر دهدشت به سمت سرفاریاب (تقریبا در ۲۰متری ایران خودروی آقای زمان) با صحنه ای مواجه شدم که تعجبم را برانگیخت.

وجود سرنگ های خونی، کاملا آلوده حاوی خون و به تعداد خیلی زیاد نشان از بی مسئولیتی برخی پزشکان محلی می دهد که برخورد جدی مسئولین مربوطه را با اینگونه رفتارها می طلبد.

IMG-20151122-WA0041 IMG-20151122-WA0037

IMG-20151122-WA0043

سرنگ ها در نزدیک ترین مکان به تردد عابرین و در حاشیه نزدیک به محل عبور و مرور خودروها و افراد ریخته شده است.

تصور کنید فردی جهت پیاده روی به در هنگام غروب یا اویل شب به این قسمت از حاشیه شهر قدم بگذار، حال اگر این سرنگ های آلوده با بدن شخصی یا حتی حیواناتی که همیشه در این منطقه از شهر در حال خرید و فروش هستند برخورد کرده و به بدن انسان یا حیوانی نفوذ کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

IMG-20151122-WA0038

 IMG-20151122-WA0040

کافیست این سرنگ برای فردی استفاده شده باشد که یک بیماری خطرناک یا مصری داشته باشد، با نفوذ یکی از این سرنگهای آلوده به بدن یک شخص یا حیوان، بدون شک بیماری منتقل و در اثر سهل انگاری برخی افراد بی مسئولیت جان افراد و احشام به خطر می افتد.

IMG-20151122-WA0024

 

وقتی پزشکی که باید سلامت جامعه و افراد را تامین کند اینگونه با جان و سلامت مردم بازی می کند چه کسی باید پاسخگو باشد؟

البته روی بسته های این سرنگ ها نام یک پزشک دهدشتی نیز نوشته شده است که امیدوارم مسئولین مربوطه شهرستان با این پزشک خاطی نهایت برخورد را داشته باشند تا دیگر شاهد همچین صحنه های خطرناکی نباشیم

IMG-20151122-WA0026

IMG-20151122-WA0027

 

در نهایت برای حفظ جان خودم و سایر همشریان عزیز که در کنار مسئولیت ناپذیری برخی افرادی که به اصطلاح طلایه دار سلامت مردم هستند مجبور شدم تمام سرنگ ها را در آتش بسوزانم تا خدای نکرده برای کسی مشکلی پیش نیاید.

IMG-20151122-WA0052

امیدوارم مسئولین بهداشتی شهرستان کهگیلویه که الحق و الانصاف فعالیت های خوب و مفیدی در سطح شهرستان داشته اند با این پزشک خاطی و دیگران کسانی که اینگونه با جان مردم بازی می کنند به شدت برخورد و همچنین برخورد خود را رسانه ای کرده تا مردم دلگرم شوند.

 

گزارش و عکس: امین برومند زاده

منتشر شده در :2015/11/22 - 06:11|شناسه خبر: 18802 1418 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه