امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۲۷:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افزایش ۳۴ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی در کهگیلویه وبویراحمد

پوران فرد تعداد ماموریت‌های حوادث ترافیکی عوامل اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد در ۹ ماهه امسال را ۳۵۴۹ مورد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۴۷ حادثه در جاده‌ها و ۱۸۰۲ مورد در حوزه‌های شهری رخ داده است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۴ درصدی فوتی‌های حوادث ترافیکی این استان خبرداد.

راه ملت: به نقل از ایسنا، جلال پوران فرد در جمع خبرنگاران افزود: طی ۹ ماهه سال جاری نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی ۲۱هزار و ۴۰ مورد ماموریت مختلف در سطح استان انجام داده‌اند که براساس آمار در این مدت هر ۱۸دقیقه یک ماموریت انجام شده است.

وی تعداد ماموریت‌های غیرتصادفی این مرکز امدادرسانی را در این مدت، ۱۷هزار و ۴۹۱ مورد عنوان و اظهار کرد: امدادرسانی به ۱۳۴نفر بیمار مسمومیت با مونواکسیدکربن که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایشی ۳۲درصدی برخوردار است یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های غیر‌تصادفی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، در طی ۹ ماهه امسال در هر ۱۸ دقیقه یک مأموریت اورژانسی در این مرکز انجام شده که نشان از حجم بالای کار و فعالیت نیروهای امدادی اورژانس استان است، خاطرنشان کرد: میانگین حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان در صحنه حوادث و در درون شهرها پنج دقیقه و هشت ثانیه و در جاده ها هفت دقیقه و پنج ثانیه است و با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته دیرتر بر سر صحنه حوادث می‌رسیم اما زمان رسیدن نیروهای این استان نسبت به سایر پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری کشور مناسب‌تر است، ‌به‌طوری که میانگین کشوری زمان رسیدن بر سر صحنه حادثه در جاده‌ها ۱۴ دقیقه و در شهرها هشت دقیقه است.

پوران فرد تعداد ماموریت‌های حوادث ترافیکی عوامل اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد در ۹ ماهه امسال را ۳۵۴۹ مورد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۴۷ حادثه در جاده‌ها و ۱۸۰۲ مورد در حوزه‌های شهری رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بر اثر تصادفات جاده‌ای در استان ۴۷۲۷ نفر مجروح شدند و ۷۵ نفر جان خود را از دست دادند، ادامه داد: در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۲۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح و ۴۹ نفر فوت شدند که نشان از افزایش ۲۳ درصدی مصدومین و ۳۴ درصدی فوتی‌های حوادث ترافیکی در مأموریت‌هایی که نیروهای امدادی ۱۱۵ در محل حادثه حضور می‌یابند، دارد.

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این اینکه تعداد ۳۵ پایگاه اورژانس در سطح استان مشغول به خدمت است که ۱۲پایگاه شهری و ۲۳ پایگاه در جاده‌های استان مستقر هستند، اظهار کرد: ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس در اختیار پایگاه‌ها و نیروهای عملیاتی اورژانس است که با توجه به موقعیت و کوهستانی بودن و صعب العبور بودن بعضی از نقاط استان احتیاج به امدادهوایی و آمبولانس‌های کمک‌دار است.

پوران فرد اضافه کرد: مردم استان در مواقع بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با تلفن ۱۱۵ تماس گرفته، در سوانح ترافیکی اگر انفجار و سقوط سرنشینان خودروها را تهدید نمی‌کند از جابجایی و حرکت دادن مصدومان خودداری کرده، از نشاندن کودکان و خردسالان در صندلی‌های جلو بپرهیزند و در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند.

منتشر شده در :2015/12/26 - 11:12|شناسه خبر: 21070 620 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه