امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۴۹:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دیدار معترضین به رد صلاحیت ها با استاندار کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعامل هیئت نظارت استان را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: مطمئنا هیئت نظارت استان، انتخابات رقابتی با حضور جریانهای مختلف سیاسی را بهتر و مفیدتر از انتخابات قومی و قبیله ای می دانند.

راه ملت،جمعی از اصلاح طلبان شهرستان های بویراحمد و دنا در اعتراض به رد صلاحیت های گسترده در حوزه بویراحمد و دنا با استاندار کهگلویه و بویراحمد دیدار کردند.
رد صلاحیت ها شیرینی رفع تحریم ها را تلخ کرد
در این دیدار رئیس مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت تایید صلاحیت ها در شهرستان های دنا و بویراحمد گفت: ردصلاحیت های گسترده شیرینی رفع تحریم ها را به تلخ کامی تبدیل کرد و علت حضور مجمع اصلاح طلبان اعتراض به ردصلاحیت ۴۵ نفر از کاندیداهای اصلاح طلب استان است که اکثریت آنها بر اساس بند ۱ ماده ۲۸ رد صلاحیت شده اند و برای همه غیر منتظره بود.
رضا عسکری گفت : معتقدیم اگر وضع به همین منوال پیش برود انتخابات پرشور و رقابتی نخواهیم داشت و جمهوریت نظام نیز تهدید می شود و امیدواریم با درایت مسئولان این تهدید به فرصت تبدیل شود.
عملکرد هیئت نظارت حذف جریان اصیل اصلاح طلبی است
همچنین در این دیدار نماینده جمعیت زنان مسلمان نواندیش در استان  گفت: استراتژی هیئت های نظارت منجر به این شده که جریان اصیل اصلاح طلب از صحنه رقابت حذف شود و این موضوع در تقابل آشکار با سخنان رهبری مبنی بر حضور همه سلیقه ها در انتخابات است.
فرزانه آرامش گفت: همانگونه که کاندیداهای اصولگرا نیز عنوان کرده اند حضور سیدباقر موسوی در انتخابات می توانست رقابت را از سطح قومی و طایفه ای به رقابت فکری و اندیشه ای ارتقا بخشد.
وی ادامه داد: از استاندار به عنوان نماینده دولت در استان انتظار می رود در جهت حفاظت و دفاع از حقوق کاندیداها و شهروندان مبنی بر اجرای صحیح انتخابات دغدغه مردم را به مسئولان کشور منعکس نماید.
موظف به دفاع از حقوق همه شهروندان هستیم
معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این دیدار گفت: به عنوان نماینده دولت موطف هستیم از حقوق همه شهروندان که معتقدند ظلمی بر آنها رفته فارغ از گرایش سیاسی دفاع کنیم و پیگیر حل مشکلشان باشیم.
فتاح محمدی افزود: دغدغه و خواسته همه مسئولان نظام مشارکت حداکثری با حضور همه گرایش ها و سلایق سیاسی مختلف است.
وی ادامه داد: بدون شک حضور همه جریان ها و احزاب در انتخابات هم تنش ها و دغدغه ها را کم می کند و هم به حضور حداکثری کمک می کند.
محمدی گفت: تاکید مسئولان دولت در استان به هیئت های نظارت برای بررسی صلاحیت ها استناد به استعلام مراجع چهارگانه بود و در این راستا آنچه وظیفه ما بود و حتی فراتر از وظیفه عمل کردیم اما ابزار دیگری در اختیار ما نبود.
معاون استاندار در پایان گفت: از همه ظرفیت ها و مجاری قانونی برای دفاع از حقوق شهروندان استفاده می کنیم.
سلامت و رقابت در انتخابات مشارکت را حداکثری می کند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سلامت و رقابت در هر انتخاباتی مشارکت حداکثری مردم را رقم می زند.
موسی خادمی در دیدار با مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا افزود: افزایش مشارکت سیاسی که ناشی از مسئولیت پذیری سیاسی شماست کار ارزشمندی است.
وی ادامه داد: همیشه از منتقدان فعالیت گسترده سیاسی هستم اما انتخابات فصل سیاست و بهار سیاسی احزاب است و نباید آن را به همه فصول سال تعمیم داد.
استاندار به سلامت و رقابت در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: سلامت انتخابات به عهده دولت است که ما آن را تضمین می کنیم و رئیس جمهور نیز بر سلامت انتخابات تاکید ویژه دارد.
وی ادامه داد: اما ایجاد رقابت در اختیار دولت نیست و عضو دیگر موثر در انتخابات باید آن را رقم بزند.
خادمی تاکید کرد: انتخابات بدون رقابت را نمی توان انتخابات نامید.
وی با اشاره به خطای انسانی در بررسی صلاحیتها گفت: در بررسی صلاحیتها ممکن است دوخطا صورت گیرد. یکی جلوگیری از حضور فرد صالح و دیگر حضور فردناصالح در انتخابات است. که در این خصوص نباید مردم احساس کنند این خطاها عامدانه بوده است.
وی بیان داشت: باید فرض را بر این گذاشت که ضعف اطلاعات ممکن است منجر به ایجاد خطا شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعامل هیئت نظارت استان را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: مطمئنا هیئت نظارت استان، انتخابات رقابتی با حضور جریانهای مختلف سیاسی را بهتر و مفیدتر از انتخابات قومی و قبیله ای می دانند.
خادمی با بیان اینکه اعتراض ها باید از مجرای قانونی پیگیری شود گفت: طی روزهای آتی جلساتی با رئیس جمهور و رهبر انقلاب برگزار می شود و مسایل در آنجا بازگو می شود که امیدواریم اوضاع و شرایط رقابت در انتخابات بهبود یابد.

منتشر شده در :2016/01/19 - 05:01|شناسه خبر: 21917 694 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه