امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۵:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به بهانه وعده های انتخاباتی،دین و شعور مردم را به بازی نگیریم

راه ملت: سید عمادالدین کاظمی: تنها کمتر از یک ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده و به طبع این رویداد، تیتر یک اخبار داخلی کشور است. رسانه‎ها و شخصیت‎های فعال جریان‎های سیاسی در صدد جبهه‌گیری در مقابل یک‌دیگر و دعوت خودی‎ها به وحدت می‎باشند و البته در این بین آنچه به حلقه مفقوده تبدیل‌شده، […]

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: سید عمادالدین کاظمی:

تنها کمتر از یک ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده و به طبع این رویداد، تیتر یک اخبار داخلی کشور است. رسانه‎ها و شخصیت‎های فعال جریان‎های سیاسی در صدد جبهه‌گیری در مقابل یک‌دیگر و دعوت خودی‎ها به وحدت می‎باشند و البته در این بین آنچه به حلقه مفقوده تبدیل‌شده، مردم هستند و جز در محافل محلی، یا کسی از مردم در انتخابات سخنی به زبان نمی‌آورد یا اگر می‎آورد انعکاسی ندارد.

سخن از حقوق مردم به طور گسترده همزمان است با شروع علنی تبلیغات و آنجاست که شعارها آغاز و تزهای حل مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و … در سطح کلان در قالب وعده‎ها ارائه می‎شوند.

اما نکته اصلی در این بین عمل به وعده‎ها یا به عبارت صحیح‎تر فراموش‌نکردن آن‌ها بعد از انتخاب است. وعده‌دادن در عمل بسیار ساده است ولی عواقب سنگینی را به دنبال خواهد داشت، از عقوبت دنیوی تا عقوبت اخروی.

وعده‌‌دادن و عدم معلول ساختن آن، هم موجب بدبینی ملت به حکومت، سرخوردگی ملت از مشارکت، عدم نیل کشور به اهداف و هم موجب گناه است و حق‌الناس و مستوجب عقوبت سنگین الهی.

خداوند در سوره مبارکه اسراء آیه ۳۴ می‌فرمایند: “… و به پیمان خود وفا کنید زیرا از پیمان پرسش خواهد شد.”

در کتاب النوادر به تالیف فضل‌الله بن علی بن عبید‌الله حسینی راوندی نیز از پیامبر اکرم(ص) منقول است : “کسی که پایبند به عهد نیست، دین ندارد.”

اهمیت وفای به عهد و وعده و پیمان در موارد فوق‌الذکر به‌خوبی آشکار است و نیازمند توضیح نمی‎باشد.

از منظر دیگر، شرکت در انتخابات صرفاً انداختن رأی در درون صندوق نیست بلکه اصل انتخاب‌کردن مهم است. رأی‌دادن بدون کنکاش، تفکر، تعمق، سنجش و انتخاب بدون مبتنی‌بودن بر استدلالی صحیح به منزله مشارکت در انتخابات نیست، صرفاً رفع مسئولیت است و فرار از دشواری‎های انتخاب که به مراتب زیان‌بارتر از شرکت‌نکردن در انتخابات می‎باشد.

کسی که در انتخابات شرکت نمی‎کند از حق خود برای انتخاب صرف نظر‌کرده و به نوعی رأی ممتنع داده است ولی کسی که بدون کنکاش رأی داده و انتخاب می‎کند در واقع یک رأی منفی به آن نامزدی داده که شایسته و مستحق نمایندگی در قوه مقننه است.

مسلمانی نیست اگر با فریب، مسخ، در منگنه قرار دادن و نمک‎گیر کردن مردم به واسطه وعده‎های پوشالی و اعمال غیراخلاقی، آن‌ها را از انتخاب صحیح دور‌کرده و کشور، حکومت، اسلام و مردم را فدای منفعت شخصی کنیم.

خداوند در سوره مبارکه الاحزاب آیه ۷۰ می‌فرمایند: ” ای کسانی که ایمان آورده‎اید، از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید.”

اهمیت راستگویی نیز از آیه مبارکه و حدیث شریف فوق‌الذکر به عینه مشهود و مبرهن است.

مع‌الوصف، ژست‌گرفتن و اشاره انگشت سبابه به دور دست یا گره‌کردن مشت، بیان جملات فمنیستی در حمایت از حقوق بانوان، اظهار تعلق به مردم و ارائه لبخندهای ژکوند و … یا سخن‌گفتن از آرزوهای ذهنی و وعده‌دادن و … در عرصه انتخابات از دید مردم توهین تلقی می‎شوند. به هیچ وجه نباید ذره‎ای تردید داشت که مردم به مراتب باهوش‎تر از سیاسیون هستند. مردم نادان نیستند، آن‌ها حقیقت را می‎شناسند، آن را می‎فهمند و دوست دارند، هر چند تلخ، زیرا حقیقت تجلی حق است و حق تجلی راستی و پاکی.

علی‌ایحال، اگر به واقع معتقد هستیم “میزان رأی ملت است”، بیاییم با بیان حقایق به این میزان احترام گذاشته و برای به دست‌آوردن مقام و منصب، میزان را بازیچه قرار ندهیم.

وسلام
سید عمادالدین کاظمی

منتشر شده در :2016/02/06 - 09:02|شناسه خبر: 22493 670 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه