امروز :جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۳۹:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تحلیلی کوتاه از زبان یک برنامه نویس وب

نظر سنجی های مجازی فاقد اعتبار کافی می باشند

پس نتیجه می گیریم به دلیل وجود نرم افزارهای متفاوت تغییر آی پی، پروکسی، عدم استفاده سیستم های وب سایتی کنونی از برنامه های دقیق نظر سنجی و تغییرات ایجاد شده در هر بار اتصال به اینترنت، نظر سنجی های موجود از نظر یک برنامه نویس اعتبار چندانی ندارد

راه ملت: هرچه به کورس انتخابات نزدیک تر می شویم مشاهده می شود تعداد نظر سنجی های منتشر شده در سایت ها بیشتر میشود.

در تحلیلی کوتاه از زبان یک برنامه نویس حدود اعتبارات این نظر سنجی های مجازی را بررسی می کنیم.

ایمان برومند زاده (برنامه نویس شبکه های مجازی وب، اندروید): باید بدانیم نظر سنجی های اینترنی توسط آی پی انجام می شود، اما آی پی چیست؟

آی پی یا همان آدرس های پروتکل اینترنتی یک سری اعداد می باشد که به هر سیستم متصل به اینترنت اختصاص داده می شود. در واقع هر آی پی یک شماره اختصاصی می باشدکه موقعیت جغرافیایی هر کاربر را نشان می دهد.

بیشتر کاربران خانگی از IP اختصاص داده شده توسط سرویس دهنده خود (ISP) استفاده می کنند، لذا IP آنان در واقع شماره اختصاص داده شده توسط شرکت خدمات دهنده اینترنت است که معمولا تعداد و سری خاصی از IP ها را برای اتصال در اختیار دارد.

از این رو IP شما در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است تغییر کند، منتها کشور، نام و موقعیت جغرافیایی سرویس دهنده شما همان اطلاعات ISP خواهد بود، چون شما از یکی از کانال ها و شماره های اتصال آن شرکت استفاده می کنید.

به جز این شما با استفاده از پروکسی و نرم افزارهای موجود برای تغییر آی پی می توانید در هر بار اتصال به اینترنت و حتی بدون قطع ارتباط خود، ای پی خود را به راحتی تغییر داده و در نظر سنجی ها بارها و بارها شرکت نمایید.

پس چیزی که واضح می باشد عدم اعتبار بالای نظر سنجی های اینترنتی می باشد.

با این حال نظر سنجنی های میدانی و استفاده از پیامک برای نظر سنجی می تواند معتبرترین راه های موجود برای بدست آوردن یک نتیجه درست باشد.

به عقیده من به نظرسنجی های مجازی به هیچ وجه نباید اعتماد کرد، چرا که به راحتی و با تغییر در ای پی و درخواست ای پی مجدد از ISP خود و حتی استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی میتوان بارها و بارها برای به یک گزینه رای داد.

پس نتیجه می گیریم به دلیل وجود نرم افزارهای متفاوت تغییر آی پی، پروکسی، عدم استفاده سیستم های وب سایتی کنونی از برنامه های دقیق نظر سنجی و تغییرات ایجاد شده در هر بار اتصال به اینترنت، نظر سنجی های موجود از نظر یک برنامه نویس اعتبار چندانی ندارد.

 

منتشر شده در :2016/02/23 - 12:02|شناسه خبر: 24082 968 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه