امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۲۶:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به همت گروه فرهنگی اجتماعی بلادشاپور:

مراسم ویژه روز زمین پاک در شهر دهدشت برگزار می‌شود

سخنگو گروه فرهنگی اجتماعی بلادشاپور بیان کرد: این گروه در نظر دارد با همکاری ستاد زبیاسازی شهر دهدشت به مناسبت روز زمین پاک در روز پنج شنبه دوم اردیبهشت راس ساعت ۵ عصر برنامه پاکسازی از میدان مرکزی دهدشت به سمت پارک جنگلی دهدشت انجام دهد.

به گزارش راه ملت، فاطمه بازیار ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری راه ملت، اظهار داشت: روز جهانی زمین پاک هر سال در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا به منظور ایجاد آگاهی جهانی و سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی برگزار می‌شود. در این روز به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و باید به فکر حفظ آن باشند.

وی با بیان اینکه مسئله آلودگی زمیـن یکـی از مسائل مهم محیط‌زیست و دغدغه عمده‌ای برای دست‌اندرکاران محیط‌ زیست در سراسر جهان است، افزود: مسأله میزان تولید پسماند در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن از مسائل مهم به‌ویژه در کشورهای کوچک و در حال توسعه است.

سخنگو گروه فرهنگی اجتماعی بلادشاپور گفت: نباید گرامیداشت زمین پاک به یک مناسبت خاص منحصر شود بلکه این فرهنگ در بین شهروندان باید ایجاد شود که همواره خود را در قبال زمینی که بر روی آن زندگی می‌کنند، مسئول دانسته و آن را آلوده نکنند.

وی بیان کرد: تقویت فرهنگ سالم نگهداشتن زمین در بین آحاد جامعه نقش مؤثری در کاهش میزان آلودگی‌ها داشته و به تاًمین سلامت شهروندان کمک می‌کند.

بازیار تصریح کرد: این فرهنگ باید از کودکی به وارثان آینده آموزش داده شود تا کشور گرفتار تبعات عدیده منفی آن نشوند. در واقع امروز هوا و زمین پاک باید به عنوان نیاز زندگی هر انسانی به یکی از اولویت‌های شهرها تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: نقش شهروندان در رعایت اصول صحیح زیست محیطی و پرهیز آنها از آلوده کردن زمین غیرقابل انکار است و آنها نباید تنها این روز را به دو اردیبهشت ماه محدود کنند.

سخنگو گروه فرهنگی اجتماعی بلادشاپور بیان کرد: این گروه در نظر دارد با همکاری ستاد زبیاسازی شهر دهدشت به مناسبت روز زمین پاک در روز پنج شنبه دوم اردیبهشت راس ساعت ۵ عصر برنامه پاکسازی از میدان مرکزی دهدشت به سمت پارک جنگلی انجام دهد.

منتشر شده در :2016/04/20 - 12:04|شناسه خبر: 26282 2016 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه