امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۶:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

توصیه ها و حواشی دیدار استاندار با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

توصیه ها و حواشی دیدار استاندار با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویرحمد به دو انتخابات مهمو سرنوشت ساز در کشور اشاره کرد و گفت: انتخابات بهار مردم سالاری دینی است و اوج زایش و نو شدن در مردم سالاری دینی است.

راه ملت: ، سید موسی خادمی در نخستین نشست خود با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمددر سال جدید با تبریک به خبرنگاران و تقدیر به خاطر انعکاس اخبار گوناگون استان در سالی که گذشت به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داد و افزود: خبرنگاران استان جوان و پرانرژی هستند و فعالیت رسانه ها باید با قوت بیشتر ادامه داشته باشد تا بتوانند به جایگاه واقعی خود دست یابند.

وی بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در کنار سایر مسئولان تلاش کنند تا بتوانیم استان را در کشور توسعه و ارتقا دهیم.

خادمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر افرایش بیکاری در استان و ارایه آمارهای غیرواقعی در کشور و استان نیز گفت: جمع بیکاری و نرخ تورم را نرخ مصیبت در اقتصاد می گویند و در گذشته نرخ تورم 44 درصد و نرخ بیکاری نیز 17.7 درصد بود که جمع ان 63 درصد برآورد شد و امروز این امار در حوزه نرخ تورم به 9 درصد و نرخ بیکاری نیز 13 درصد رسیده و شاخص نرخ مصیبت نیز حدود 20 درصد است.

خادمی نرخ تورم 13 درصدی در کشور را نیز بالا دانست و نقش اصحاب رسانه در کاهش آن را نیز تاثیر گذار دانست و افزود: باید با فرهنگ سازی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق فعالیت های اقتصادی آمار بیکاری را کاهش داد و در این زمینه اصحاب رسانه نقش مهمی را می توانند ایفا کنند.

وی، کاهش 4.4 درصدی نرخ تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز یک دستاورد بزرگ عنوان کرد که در بین استان های کشور کسب شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در کشور اشاره کرد و افزود: یک ماه و نیم دیگر انتخابات تا دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای های شهر و روستا فرصت باقی است و این فصل از جمله فصل هایی که مردم سالاری دینی در آن متجلی می شود.

وی بیان کرد: رسانه ها از ارکان دموکراسی هستند و در بروز مردمسالاری دینی نقش دارند.

خادمی به انتخابات شورای شهر و روستا نیز اشاره کرد و افزود:مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رسانه ها نیز در ترغیب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی ابراز داشت: انتخاب براساس سیاسی و قبیله ای به ضرر شوراهاست و شوراها باید در تمام زمینه ها حرفه ای باشند.

خادمی با بیان اینکه سیاسی کردن و بدتر از ان قبیله ای کردن شوراها انها را به سمت و سوی تهدید و خطر سوق می دهد از مردم خواست تا افراد متخصص و صلاحیت دار را انتخاب کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مطالبی که از سوی کارشناسان در رسانه ها منتشر می شود در انتخاب افراد تاثیر گذار است و خبرنگاران باید افراد باتجربه و کاردان و متعهد را به مردم معرفی کنند.

خادمی عنوان کرد: در فضای انتخابات ریاست جمهوری نیاز به مشارکت حداکثری و نشاط داریم و وزارت کشور نیز بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارد.

این مسئول ارشد استان گفت: کار رسانه ها ایجاد امید در جامعه است و باید مردم را امیدوار کردزیرا امیدواری مردم انرژی و پویایی می آورد.

وی افزود اعتبار استان باید بیشتر شود و از همه سلیقه ها و  گروه ها در انتخابات شرکت کنند تا چهره واقعی استان در سطح کشور نشان داده شود.

استاندار به خبرنگاران توصیه کرد از انتشار اخباری که چهره استان را زشت جلوه می دهد بپرهیزند و به بیان توانمندی ها و نکات مثبت استان بپردازند و در این بین از نقدهای سازنده نیز غافل نشوند.

خادمی گفت: برخی اخبار منفی برای جذب مخاطب بیشتر در سایت های خبری منتشر می شود درصورتی که مسئولان سایر استان های کشور در این زمینه به مسئولان توجهی ندارند و استان را می شناسند و اگر خبری منتشر شود که بازتاب منفی داشته باشد به وجهه استان لطمه می زند.

وی ابراز داشت: رسالت اصلی همه ما این است که اعتبار و وزن استان را در کشور بالا ببریم و از تخریب استان جلوگیری کنیم.

از حاشیه های این جلسه می توان به  معطلی نیم ساعته خبرنگاران در سالن استانداری اشاره کرد.

از حدود 60 خبرنگار حاضر در این نشست تنها چهار خبرنگار موفق شدند سوالات خود را در این جلسه مطرح کنند.

این جلسه در حالی برگزار شد که خبرنگاران و اصحاب رسانه  قبل از آن و از ساعت 10 با مسئولان قضایی، نیروی انتظامی و فرهنگی استان دیدار داشتند و تا ساعت 12 ظهر این جلسه به طول انجامید.

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2017/04/16 - 06:04|شناسه خبر: 31597 443 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه