امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۴۵:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بی توجهی شورای شهر به اعتماد چرامی ها/نبود درآمد پایدار شهرداری مهمترین ضعف شورای شهر

بی توجهی شورای شهر به اعتماد چرامی ها/نبود درآمد پایدار شهرداری مهمترین ضعف شورای شهر

چرامی ها در مورد انجام این وظایف شورا در شهر چرام نقدهایی داشتند که اینگونه در این خبر شرح می دهند.

راه ملت: ، یکی از وظایف نمایندگان مردم یا همان شوراهای شهر و روستا بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارسایی های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحهاو پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه‌ها برای برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط است.

یک دیگر از وظایف این افراد اقدام در خصوص تشکیل انجمن ها و نهادهای اجتماعی، امدادی، ارشادی و تاسیس تعاونی های تولید و توزیع و مصرف، نیز انجام آمارگیری، تحقیقات محلی و توزیع ارزاق عمومی با توافق دستگاههای مربوطه می باشد.

 تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می‌شود و انتشار آن برای اطلاع عمومی و ارسال نسخه‌ای از آن به وزارت کشور یکی دیگر از وظایف این افراد است که باید انجام دهند.

اما چرامی ها در مورد انجام این وظایف شورا در شهر چرام نقدهایی داشتند که اینگونه شرح می دهند.

نورالله حمیدی گفت:اعضای شورای شهر چرام که باتوجه به جوان بودن بیش از اندازه آنها، برخی مواقع دچار درگیریهای نابخردانه می شوند.

عغفقیسشیبلات

وی افزود:این افراد تصمیمات احساساتی را تجربه می کنند و نصب مجسمه هایی که هیچگونه ارتباطی با بافت فکری و فرهنگی چرام که قطب کشاورزی استان است،ندارند را رونمایی می کنند.

این شهروند چرامی اضافه کرد:این اقدام یکی از نماد عملکردشان است که شایسته نیست، صدورمجوز گودبرداری هایی همزمان با فرارسیدن عید نوروز و ادامه آن تا پایان تعطیلات آن هم در مسیر امامزاده ای که گردش پذیر بود،مثالی دیگر از اقدامات نامناسب شورای شهر و شهرداری چرام است.

صادق یکی از فعالان رسانه در چرام است که با اشاره به توسعه شهری و ایجاد رفاه برای شهروندان یک شهر می گوید:درآمد پایدار، یکی از لازمه های توسعه شهری پایدار و لازمه هر دو آنها اعتماد سازی و تحلیل هزینه ها و مشارکت های مردمی است و از مهمترین اهداف اجرایی هر شهر محسوب می شود.

وی افزود:رفاه حال شهروندان یک شهر و همچنین یک روستا می تواند اولویت ابتدایی برای اعضای شورای آن شهر یا روستا باشد که با برنامه ریزی دقیق و متدبرانه می توان چنین رفاهی را برای این افراد به ارمغان آورد.

سصثقلغعهخحجچ

این فعال رسانه گفت:چرام با وجود داشتن مناطق گردشگری مناسب که درآمد مناسبی برای شهرداری است، دارای فضای شهری نامناسبی است که پس از چهار سال از عمر شورای شهر در چرام هنوز اقدام ویژه و در شان شهروندان چرام صورت نگرفته است.

این شهروند چرامی بیان کرد: صرفا استفاده مالی از مناطق تفریحی که جزو منابع محدود بوده و زمانی پایان می پذیرد،مناسب نیست چراکه با حفظ و نگهداری این مناطق در کنار درآمدزایی آن می توان اعتباری از این راه بدست آورد که شورای شهر و مجموع شهرداری چنین فعالیت هایی را انجام نمی دهند.

محسن یکی دیگر از شهروندان چرام است که روزانه مدت زیادی را رانندگی می کند.

عغفیسبلا

وی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چرام گفت: در چهارسال اخیر اقدام قابل توجهی از طرف این عزیزان صورت نگرفته و باتوجه به عملکرد ضعیف شورای شهر چرام اعتماد مردم نسبت به این افراد از بین رفته است.

 

وی افزود:هزینه های بی موردی درخصوص تندیس های ورودی شهر چرام صورت گرفته که علاوه بر هزینه بر بودن آن،هیچگونه تناسبی با آداب و رسوم شهرمان ندارد.

 

این شهروند اضافه کرد:در نزدیکی به پنجمین انتخابات شورای شهر از ترمیم آسفالت های شهر چرام خبری نبود و کنون به فکر آسفالت خیابانها افتاده اند.

بلاتنمنکخغعغفق

بهنام با اشاره به اینکه در کل از عملکرد شورا راضی است،بیان کرد:در کل فعالیت های شورای شهر چرام مناسب بوده اما در رونمایی از تندیس های شهر می توانستند بهتر عمل کنند.

 

وی افزود: اگر تحصیل اعضای شورای شهر با توسعه شهری و مسائل یک شهر متناسب باشد،بهتر است چراکه با آشنایی قبلی با مشکلات شهر برخورد کرده و باعث تسریع در رفع آنها می شود.

bgggggggggggggg

مهدی نیز با مدرک کارشناسی اظهار کرد:مشارکت مردم در برخی از فعالیت های شهری شورای شهر چرام می توانست به روند بهبود فضای شهر کمک کند.

 

وی اضافه کرد:متاسفانه مردم از برخی فعالیت های این افراد بی خبر بوده چراکه ماده 10وظایف شورا بیان می کند که  درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می‌شود باید انتشار آن برای اطلاع عموم هم باشد.

 

این فرد چرامی گفت:امیدواریم مردم چرام دیگر طایفه گرایی را در انتخابات روبرو کنار بگذارند تا بتوانیم انتخابی شایسته داشته باشیم.

 

اما با توجه به شنیده ها و گفته ها،بسیاری از بیانات و اظهارات مردم چرام بر روی تندیس های رونمایی شده توسط شهرداری و شورای شهر و همچنین آسفالت خیابان های چرام است که پس از چهار سال هنوز به روند عادی یک شهر برنگشته و یکی از مهمترین انتقادهای چرامی ها از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به نمایندگان خود در شورای اسلامی چرام می باشد که با مخفی کاری برخی از کارها و اختلافاتی میان آنها،از چشم مردم عزیز به دور مانده است.

 

در پایان نیز با یک برنامه ریزی و برگزاری چندین جلسه پرسش وپاسخ با مردم می توانستیم بسیاری از مشکلاتی را که مردم مشاهده گر آن بودند و ما کمتر انها را می دیدیم،حل و فصل کنیم چراکه این افراد نمایندگان مردم در شورای شهر هستند.

 

گفتنی است که مطالب مذکور تنها اظهارات مردم چرام است و این پایگاه خبری حق پاسخگویی و ارائه عملکرد شورای شهرچرام را نزد خود محفوظ می داند و آماده انتشار گزارش عملکرد شورا شهر می باشد.

 

در حال بروز رسانی….

به مرجع ترین کانال تلگرامی چرام بپیوندید:

https://telegram.me/akhbarchoram

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی چرام

گزارش و عکس:صادق شیخی

انتهای پیام/خ

منتشر شده در :2017/04/19 - 09:04|شناسه خبر: 31616 381 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه