امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۳۲:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

راه اندازی اولین واحد دیالیز صفاقی در کهگیلویه و بویراحمد

باحضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و با همکاری شرکت ثامن اولین واحد دیالیز صفاقی استان در مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید دکتر جلیل راه اندازی شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، سعید جاودان سیرت سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: خوشبختانه با تلاش هایی دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست محترم دانشگاه و همچنین معاونت محترم درمان علوم پزشکی واحد دیالیز صفاقی را برای اولین بار در استان، در بیمارستان شهید دکتر جلیل راه اندازی کردیم .

وی افزود: امید داریم که این واحد بتواند بخش عظیمی از مشکلات بیماران کلیوی که جهت درمان به استان های همجوار مراجعه می کردند حل و فصل کند و با راه اندازی این واحد در خدمت مردم عزیز استان باشیم و قطعا” راه اندازی این مرکز برای اولین بار در استان باعث برطرف شدن مشکلات ایاب و ذهاب و صرفه جویی در هزینه های بیماران می شود .

جاودان سیرت اظهارکرد: این روش دیالیز هم از نظر هزینه، از نظر رضایت مندی و از لحاظ محدوده زمانی که فرد می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد فواید خیلی بهتر و مطلوبتری نسبت به روش دیگر دیالیز دارد .

 

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیان کرد: با راه اندازی این واحد هم به بیماران ارائه خدمت می کنیم هم از هزینه های گزافی که بیمار از طریق بیمه ها پرداخت می کردند، در سطح استانی و ملی جلوگیری کنیم .

دکتر رزیتا عباسی لرکی در آئین راه اندازی این واحد گفت: خوشبختانه با پیگیری های چند ساله و به سبب فضای فیزیکی مناسبی که بیمارستان جلیل دارد و همکاری سرپرست محترم دانشگاه، معاونت محترم درمان و سرپرست پرتلاش بیمارستان جلیل این واحد در این بیمارستان راه اندازی شد .

وی با توجه به اینکه در دیالزی خونی بیمار باید هفته ای سه بار به مدت چهار ساعت در بیمارستان بستری شود و زندگی عادی بیمار را با مشکلات زیادی مواجه می کند افزود: روش دیالیز صفاقی یا دیالیز شکمی  نسبت به دیالیز خونی مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه بیمار به راحتی به زندگی عادی خود ادامه می دهد و همچنین نیاز به بستری ندارد و با مشاوره ، خود بیمار می تواند این دیالیز را انجام دهد .

 

عباسی لرکی بیان کرد: پرسنل واحد دیالیز صفاقی این بیمارستان آموزش های کامل را در یک بیمارستان پیشرفته در تهران دیده اند و با آموزش به بیماران و خانواده آنها دیگه نیازی به مراجعه مکرر بیمار به بیمارستان نیست و در هر لحظه از شبانه روز بیماران می توانند با ارتباط با پرستاران از کمک آنها استفاده کنند .

این فوق تخصص نفرولوژی تصریح کرد: شرکت ثامن یکی از بزرگترین حمایت کننده دیالیز صفاقی در ایران است که بصورت دوره ای محلول ها را با پست درب خونه بیمار به صورت رایگان تحویل می دهد./ایسنا

منتشر شده در :2019/09/04 - 12:09|شناسه خبر: 42037 630 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه