امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۲۷:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

قامت ملی و مدیریت هوشمندانه ی دکترکلانتری/استاندار باتجربه،روان شناس و زاگرس شناس

وحید محمدیان، دانشجوی دانشگاه یاسوج با قلم خود به توصیف استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.

راه ملت:

بیست و یکمین استاندارکهگیلویه و بویراحمد، در ۲۶خرداد ۹۸ باشروع تجربه ی مدیریتی در۲۲سالگی پا به استانمان گذاشتند.

درهمان روزمعارفه ، کلامشان آرام بخش و امیدآفرین بود. واقعیت تلخ و غمگینانه ی گذشته و حال ِاین استان ، برمنتقدان منصف پوشیده نیست که یکی ازریشه دارترین وطولانی ترین آفات ِ نمایندگان ادوار استان درمجلس ، قراردادن نگاه محلی وطایفه ای به جای نگاه ملی و فرامنطقه ای بوده است وهمیشه از بابت این مطالبه گری های منطقه ای و نامطلوب ، استانداران وقت تحت فشارقرارگرفته اند. اما چه خوب و صریح جناب دکترکلانتری استاندارمحترم درروز معارفه باصراحت و احترام به تمام مردم استان بیان کردندکه : بنده ، همتبار شما این استان را به جهات گوناگون درراستای خدمت بیشتر در میان پیشنهادهایی از استان های بزرگتر به سفارش وزیرمحترم باجان ِ دل پذیرفته ام . درواقع با این سخن ، فتیله ی دخالت تمام عیار نمایندگان را پایین کشیدند تا اذهان عموم و سیاسیون در همان اوان ِجلسه ی معارفه دلسرد و ناامید نگردند که بله ! ایشان نیز شبیه استاندارقبل ، بی اراده وشبیه عروسک خیمه شب بازی در چنگال تیز و حریصانه ی نماینده ها قرارخواهدگرفت . دکتر کلانتری ، متواضعانه در همان ابتدای سخن خویش بیان کردند که: بنده استاندار تمام استان ، تمام جناح ها و نوکر تمامی مردم این استان می باشم .

هم استانی های عزیز ! بحث ، بحث قیاس نیست ، اما هرکجا که سرچ نمودیم و سوال کردیم ، برخلاف استانداراسبق ، ماهیت سیاسی و تجربه ی مدیریتی بالای دکترکلانتری دارای صفحه ی سفید ، آراسته و روشنی می بود و همه ی شما شاهد رفتار ، اخلاق و تلاش های بی وقفه ایشان می باشید.

دکترکلانتری فرماندار زمان اصلاحات ، مدرس روان شناسی سیاسی ، روان شناسی مدیریت ، معاون سیاسی وامنیتی استانداری ایلام ، مدیرکل امنیتی وزرات کشور، رزمنده ی جسور و خط شکن ، حافظ قران ، مداح اهل بیت و کشتی گیر ، در۸ سال جنگ ، ۸ ریشتر جنگ را درشرایط سخت کشوربه خوبی تجربه کرده است .

استاندار زاگرس دوست درسرزمین رنگ ها وپاییز هزاررنگ (ایلام) ، بعینه لمس کرده است که درختان بلوط در وقت آوارگی وبمب باران ، چتر نجات خانواده های ایلامی بوده اند و از انهمه سختی و درد ناشی از جنگ و موشک باران ، بارانی از تجربه و درس را برای این روزهای مدیریتی خویش اندوحته است .
تمامی سیاسیون و نیروهای شاخص اصلاح طلب و حتی اصولگرا درسطح کلان براین باورند که که دکتر کلانتری ، بانگاه استراتژیک ،جامع الاطراف ودرک مدیریت اجرائی به خوبی ازبستر شایسته سالاری و شایسته گزینی انتخاب و عبور کرده است .

استاندار امروز استان ، دقیق به رنگ و شبیه همان حرف های امیدآفرینش در روز معارفه ، بدون تنش دریک فضای آرام ، امیدانگیز و بی استرس در تعاملی بی نظیر با مجموعه ی مدیران به رفع معضلات و چالش های استان می پردازند . ایشان براین باورند که با تندخویی ، خودگامگی ، شتابزدگی و تک صدایی نمی توان صدای مردم راشنید و به دردهایشان توجه کرد‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، با رفتار خویش، آرامش و امید را به استان برگردانده است و باتدوین برنامه ها ،اولویت ها وتجارب ممتازخویش ، قطعا انتخابات مجلس رابه ممتازترین شیوه مدیریت خواهند نمود.‌‌

این هنر اخلاق روانشناسانه ی دکتر کلانتری است که دراین چندماه حضوردراستان ، سایت های خبری ، اصحاب رسانه و قلم ها ، بدون جدال و عصبانیت بابالاترین درجه و طراز صحت و شفافیت و هم افزایی درمسیر رسالت حساس ِ خویش خبررسانی می کنند وباقلم ظریف و لطیف خویش فضایی همدلانه و دوستانه رادر چهارگوشه ی استان چهارفصل ، برای خدمت بهتر در جهت توسعه عمرانی ، فرهنگی وتقویت زیرساخت ها فراهم می نمایند .

ایشان روان شناسانه ، پوزش خواستن از مردم و حتی مدیران زیرمجموعه ی استانی خویش را یک مدال ِ ماندگار مدیریتی ، افتخارآور و آرام بخش می دانند و قلبا
معتقدند که بایستی به سرمایه ی عظیم مردم ، یعنی ؛ اعتماد، دست آشتی داد و دردهایشان را با کمک مجموعه ی مدیران و کمک نمایندگان فعال هرسه حوزه برچید و کاهش داد .

این روان شناس و استاندار اصلاح طلب و خوشنام، با انتصاب مهندس جمالی ، اصلاح طلب شناسنامه دار به سمت معاونت سیاسی وامنیتی ، آنهم بدون دخالت ونظر نمایندگان ، تتمه ی سیاسی خویش را برهمگان هویدا ساخت . اما با همه ی این پشتوانه ی اصیل فکری ، خویشتن را بدهکارو پاسخگوی ِ دعواهای ریشه دار و تاریخ مصرف گذشته ی عده ای نمی دانند ، که سهم خواهی و مطالبه گری های فردی خویش را پشت جریان اصلاح طلبی پنهان نموده اند.

امروزه ، تمام مردم استان، امیدوارانه یکصدا خواهند گفت که : اجازه دهیم و بگذاریم ، این استان زخم برداشته ، تن ِ نحیف و رنجور خویش را با تجارب مدیریتی ، اجرائی استاندار دلسوز و بی حاشیه بهبود بخشد.
دکترحسین کلانتری ، دغدغه ی این مهم رادارند، که چرا این استان با وجود برخورداری از توانمندیهای بالقوه ی فراوان درحوزه ی گردشگری ، نتوانسته جایگاه شایسته ی خویش را در این حوزه به دست اورد ؟

به راستی چرا استان ما ، در بخش گردشگری و جذب توریسم و توجه به جوانان اشتغال زا و درامدزا نبوده است؟

دکترکلانتری با پیشینه ی مدیریتی قابل اعتنا و مواضع صریح فکری خویش ، دردمندانه از نقش بی رنگ صنعت گردشگری در شکوفائی اقتصاد استان ناراحت و درپی توجه عمیق و برنامه ریزی شده به این اصیل ترین و پاک ترین صنعت از حیث درآمد می باشند .

ایشان باتاکید بر اهمیت دادن به فرهنگ ، منزلت و نقش آموزش و پروش ، دانشگاه ممتاز یاسوج و دانشگاه فرهنگیان به عنوان نخبه پرور و آینده ساز ، باور عمیق دارند که مشعل های امید و مهربانی در تمامی جوامع بشری با دستان ِ مهرورز و آگاهی بخش ِمعلمان و اساتید دانشگاه ها روشن و نورانی خواهد گشت .

هم استانی های عزیز ! ما دراین استان سالهاست که زندگی می کنیم ، به خاک و آب ِاین استان تعلق داریم ، ولی از دردها و زخم هایش بی خبریم ، بیاییم با چشمانی باز همراه و همساز با جناب استاندار سری به استانمان بزنیم و حالش را بپرسیم وبدانیم که همه ی ما خاصه تحصیل کردگان به استانمان بدهکاریم و در حق این استان از نظر توسعه و آبادانی بسیار کوتاهی کرده ایم .

متاسفانه ! این تلنبار ِ سیاست زدگی در تمام ابعاد ِ رفتاری و گفتاری ما رسوخ و نفوذ کرده است .
بیاییم همراه با جناب استاندار ، بدون شعارزدگی سری به استانی بزنیم که بر دستان ِ بی تفاوتی ما لرزان ولغزان بیمارگشته است . با او آشتی کنیم و بگوییم که : امروزه ما بر خلاف ِ گذشتگانمان ، ساکنان شایسته و درخوری برای شان ِ پرصلابت تو ، یعنی کهگیلویه و بویراحمد نبوده ایم .

به عنوان یک شهروند، نامه ای اثربخش ، پویا و حقیقی به استانمان بنگاریم و بی رحمی ها ، سهل انگاری ها و سنگ اندازی هایمان را در راه مانع خدمت به استان یکی یکی ذکر نماییم . تا عبرتی و تلنگری باشد برای بیدارشدن ما .

قلم ها ، قلم به دستان و سیاسیون و تحصیل کردگان !

نگذارید که این قلم یک روز ازسرِ درد دهان باز نماید ، نشان به این نشان که ما پاک استانمان رادر پیچ و خم ِ سیاست زدگی و جدال های نامعقول ِ قومی ، طایفه ای و تقسیمات نامناسب سردسیر و گرمسیر فراموش کرده ایم .

درپایان

ما دانشجویان و دانشگاهیان بر این باوریم که تاریخ این آموزگار خاموش ، ولی پرعبرت ، اخلاق و مدل صحیح ِ مدیریتی تمام خادمان ِ مردم ، خاصه دکتر کلانتری استاندار باتجربه و دانشگاهی را به زیباترین سبک و خاطره ضبط و ثبت خواهد نمود ان شاالله

وحید محمدیان یاسوج

منتشر شده در :2019/09/21 - 10:09|شناسه خبر: 42503 412 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

  1. واقعا انسان شریف و پیگیر و توانمندی است

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه