امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۱۰:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اجرایی شدن یکهزار میلیارد ریال طرح عمرانی در مارگون

فرماندار بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی افزون بر یک هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آینده ای نزدیک در بخش مارگون و روستاهای محروم آن خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، شاهرخ کناری اظهار داشت: طرح گاز رسانی و همچنین بهسازی و آسفالت روستاهای محروم دهستان زیلایی از جمله این پروژه هاست که به زودی عملیات اجرایی آنها با حضور مسئولان ارشد استانی آغاز خواهد شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اواخر تیرماه و در اولین سفر کاری خود به منطقه زیلایی، این نوید را به مردم داده بود که عملیات اجرایی طرح گازرسانی به روستاهای واجد شرایط دهستان زیلایی آغاز خواهد شد.

فرماندار بویراحمد میزان اعتبار اولیه برای طرح گازرسانی به منطقه محروم زیلایی را افزون بر ۵۳۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی دانست و گفت: هماهنگی‌ها و تدابیر لازم برای تأمین بودجه این طرح نیز اندیشده شده است.

۱۶۸ هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۶۰۰ خانوار شهری و ۴۵ هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی است.

کناری تصریح کرد: میزان اعتبار پیش بینی شده برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی زیلایی نیز رقمی افزون بر ۱۸۵ میلیارد ریال است.

وی همچنین به برخی طرح های عمرانی در حال اجرا و اماده افتتاح در بخش مارگون اشاره کرد و گفت: گاز رسانی به روستاهای بخش جوکار با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد ریال، مدرسه ابتدایی در حال ساخت بورک سفلی ، زمین چمن مصنوعی بونه بن با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پروژه آبخیزداری و طرح های آبیاری کشاورزی با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد ریال در روستای جوبریز از مهمترین این پروژه هاست.

فرماندار بویراحمد گفت: همچنین افزون بر ۸۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی روستاهای محروم بخش مارگون بویژه منطقه سیلاب و کلوار در کمیته برنامه ریزی این شهرستان به تصویب رسید.

کناری ادامه داد: این میزان اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات استانی و تملک و دارایی های سرمایه ای و علاوه بر اعتبارات ملی بوده است.

وی تاکید کرد: برخی از طرح های عمرانی در منطقه سیلاب و کلوار از جمله جاده های دسترسی از مرز مارگون تا روستای «ادور» آخرین روستای در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز دارای ردیف های ملی هستند.

کناری یادآور شد: طول جاده دسترسی روستاهای سیلاب و کلوار از مارگون تا آخرین روستای آن در مرز چهار محال و بختیاری حدود ۱۳۰ کیلومتر است که بخش عمده ای از این محور بهسازی و آسفالت شده است.

وی  گفت: جاده امام زاده شاه غالب تا روستای ادور نیز به طول ۱۸ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن زیرسازی و آماده آسفالت است و با تامین اعتبار تا پایان مهرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: راهبرد دولت مبنی بر سکونت در روستاها و مناطق عشایری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی باید در اولویت نخست مجموعه مسئولان و متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال در روستاها، توسعه سرمایه گذاری و رونق تولید در قالب ایجاد بنگاه‌های کوچک و تعاونی‌های محلی می‌تواند علاوه بر کمک به توسعه مناطق روستایی از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری کند.

کناری یادآور شد: مهم‌ترین عامل در بروز و ایجاد معضل حاشیه نشینی در حاشیه شهرها به عنوان یک تهدید و آسیب جدی اجتماعی و رو به افزایش را باید در برخی کم توجهی‌ها و توزیع ناعادلانه منابع در روستاها جست و جو کرد./ایرنا

منتشر شده در :2020/02/04 - 06:02|شناسه خبر: 45362 1035 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه