امروز :جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۵۷:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تشریح آخرین وضعیت پروژه باغچه سادات_دهدشت/حذف نقاط حادثه ‌خیز محورآب حیات

مدیرکل راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه باغچه سادات – دهدشت (واریانت آب حیات) خبر داد.

راه ملت: جاده باغچه سادات-دهدشت یکی از محورهای برفگیر و دارای پیچ‌ها و نقاط حادثه‌خیز در استان کهگیلویه و بویراجمد به شمار می‌رود و سال‌ها است که خبرهای تلخی از مرگ فرزندان این استان در این محوز به گوش می‌رسد و باید گفت ساز مرگ در این محور کوک شده است.

با این مشکلات و بالا بودن میزان حوادث رانندگی می‌طلبد حذف نقاط حادثه خیز و توجه به این پروژه در دستور کار باشد که در همین خصوص پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه محور آب حیات از جمله محورهای حادثه‌خیز است گفت: عملیات واریانت مسیر در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت که به دلیل معارضه اجتماعی و کمبود اعتباری تا کنون روند اجرایی کندی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:از ابتدای عملیات اجرایی ۱۱ انفجار جهت راهسازی در این محدوده برای حذف ۹ الی ۱۱ نقطه حادثه خیز در این محور انجام شده است.

وی به ویژگی‌های فنی واریانت آب حیات اشاره کرد و گفت: طول این واریانت ۳کیلومتر و ۱۰۰متر است که یک پل بزرگ با دهانه ۳ متر و به طول ۷۴متر روی آن نصب می‌شود که برای همسطح شدن محور ، این پل ۱۶متر زیر خاک با جاده و به شکل قوسی است.

نیک اقبال تصریح کرد: علاوه بر باند اصلی که ۱۶متر عرض دارد یک باند کندرو به عرض ۳.۶۰متر هم دارد که امیدواریم با افتتاح آن شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی- استانی و هم اکنون روند فیزیکی پروژه با پیشرفت خوب ۴۰درصد در دست اجرا است./فارس

 

منتشر شده در :2020/05/18 - 02:05|شناسه خبر: 50171 566 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه