امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۵۵:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۲۰۴۸ میلیارد ریال؛ میزان مطالبات بانک کشاورزی از مردم

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته در راستای اهدافی که از پیش تعیین شده طی سال گذشته ۷۰۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸ هزار و ۴۵۶ بهره بردار در بخش های کشاورزی، دامپروری، طیور، ماکیان و مکانیزاسیون پرداخت کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت از یاسوج،«بهنام فرح بخش»  در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی عملکرد رسانه این استان را با حفظ امانت داری و رضایت‌بخش دانست، افزود: ۹۷۰ میلیارد ریال از محل بند خ ماده ۱۳ جهت استمهال بخشی از سود جرائم به استان اختصاص داده شد که تاکنون مبلغ ۷۳۲  میلیارد ریال از این میزان جذب شده است.

وی اظهارکرد: میزان مطالبات کنونی بانک از مردم ۲۰۴۸ میلیارد ریال است که امیدوارم مردم نسبت به پرداخت مطالبات خود اقدام کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در همین سال ۹۷۰ میلیارد ریال برای استمهال و تعیین تکلیف بدهی کشاورزان استان اختصاص یافت که از این میزان ۷۳۲ میلیارد ریال جذب شده که از این مبلغ، بدهی ۸ هزار و ۷۰۱ نفر تسویه شده و جزء استان‌های موفق در این زمینه بودیم.

فرح بخش در خصوص بخشودگی زیر یک میلیارد ریال تصریح کرد: ۳۵ میلیارد ریال جذب شده که بدهی ۲۰۴ تعیین تکلیف شد، ضمن اینکه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک هزار و ۳۶۲ زوج با پرداخت ۵۰۴ میلیارد ریال پرداخت شد که بانک کشاورزی رتبه اول بانک‌های در پرداخت تسهیلات ازدواج را کسب کرد.

وی بیمه کردن محصولات زراعی و باغی را از جمله حمایت‌های بانک از بهره‌برداران بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: در این زمینه پارسال ۹۰ هزار فقره بیمه‌نامه صادر و ۲۸۳ میلیارد ریال حق بیمه پرداخت شد که از این میزان ۱۷۴ میلیارد ریال سهم دولت و ۱۰۹ میلیارد بیمه‌گذار بود.

فرح‌بخش با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان تاکید کرد: با توجه به اینکه استان ظرفیت‌هایی در بخش کشاورزی دارد بنابراین به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود با توجه به شرایط استان نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

وی اظهارکرد: ۵۷ هزار تن برداشت گندم در سطح استان داشتیم که تاکنون یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بهای گندم پرداخت شده و پرداخت نیز تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبات شعب بانک کشاورزی استان گفت: مردم بدانند هر چه سریعتر نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات اقدام کنند توان ما برای پرداخت تسهیلات به دیگر متقاضیان افزایش می‌یابد و این امر به رونق اشتغال و تولید در استان کمک می‌کند، سال گذشته مطالبات غیرجاری بانک از ۱۸۴۵ میلیارد ریال به ۱۵۸۶ میلیارد ریال کاهش داشت و اوایل امسال با توجه به کرونا این مبلغ به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید و میزان مطالبات کنونی نیز ۲۰۴۸ میلیارد ریال است.

فرح‌بخش تصریح کرد: در ۴ ماهه امسال ۱۰۹۰ تسهیلات پرداخت شده که ۱۶۱ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بود که ۸۲ درصد پرداخت شده است همچنین طی این مدت ۸۰ هزار بیمه نامه صادر شده و ۱۷ میلیارد غرامت پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۳۱ میلیارد ریال غرامت ایجاد شود که از این مبلغ ۸۲ میلیارد تایید نهایی شده است.

وی با اشاره به ابتلای ۸ نفر از کارکنان بانک کشاورزی به ویروس کرونا عنوان کرد: خدمات بانک در ایام کرونا تعطیل نشد و به مردم توصیه می‌کنیم که تا حد امکان با توجه به الکترونیکی بودن خدمات بانک کشاورزی از مراجعه حضوری به شعب بانک بپرهیزند و در صورت مراجعه هم مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نقش بانک کشاورزی در تحقق جهش تولید و ۳۳پروژه استانی شعار سال بیان کرد: از مجموعه ۳۳ پروژه ۱۲تا ۱۴پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی، تولید و اشتغال مربوط به بانک کشاورزی است که در صورت به نتیجه رسیدن نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و رفع محرومیت از چهره استان دارد.

منتشر شده در :2020/08/05 - 11:08|شناسه خبر: 52520 257 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه