امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۴۳:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

زنگ مهر و مقاومت در مدارس عشایری و در منطقه زیلایی نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت در مدارس عشایری باحضور رئیس آموزش وپرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد در منطقه زیلایی نواخته شد.

به گزارش راه ملت؛رئیس آموزش وپرورش عشایر سیارکهگیلویه وبویراحمد در آیین نواختن زنگ مهر مدارس عشایری که در دبیرستان امام هادی(ع)در منطقه بردپهن زیلایی برگزار شد، گفت: دانش آموزان عشایر فرهنگ و مهارت های زندگی عشایری را آموخته و در جهت حفظ آن بکوشند.

اسماعیل رضایی نیک ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان به ویژه ۷۲شهیدزیلایی اظهار داشت:فرهنگ عاشورا فرهنگ خود شناسی و خدا شناسی ،آزاد زیستن و آزاد مردن است و قیام عاشورا به منزله مدرسه ای است که معلم آن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شاگردان آن ۷۲ تن از یاران ایشان بود.

وی ماه مهر را ماه عطوفت و خرد ورزی و نوروز دانایی توصیف کرد و افزود : در منطقه زیلایی با شروع سال تحصیلی پذیرای بیش از ۱۷۰معلم در این منطقه هستیم که به امر تعلیم و تربیت این دانش آموزان مشغول اند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت گسترش عدالت به معنای خاص و به معنای عام آن است ادامه داد :در منطقه زیلایی ۱۷۰۰دانش آموز عشایری را داریم که در بیش از ۹۵ مدرسه عشایری دراین منطقه ساماندهی شدند و همکاران فرهنگی مسئولین تعلیم و تربیت این دانش آموزان را عهده دار هستند

وی گفت: تصمیم گرفتیم در راستای توسعه عدالت آموزشی در ابتدای سال تحصیلی جدید در منار دانش آموزان خوب عشایر باشیم تا نشان دهیم برای ما تعلیم و تربیت حتی یک دانش آموز عشایر در دورترین نقاط هم مهم است.

رئیس آموزش وپرورش عشایراستان گفت: زندگی عشایری در عین سادگی و صمیمیت یک مبارزه طولانی و تمام وقت و با مقاومت در برابر ناملایمات همراه است و نکته قابل توجه این است که دانش آموزان عشایری باید فرهنگ و مهارت های زندگی عشایری را آموخته و درجهت حفظ آن بکوشند و مراقب باشند تعالیم آموزشی منجر به فاصله از اصل خویش نگردد.

رضایی نیک در سفر یک‌روزه به روستاهای منطقه زیلایی پوله، چاهن، زیرنا و بردپهن از دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: امروزه در بررسی‌های علمی که انجام‌شده و تحقیقاتی که صورت گرفته و کارهای پژوهشی که درواقع توسط پژوهشگران انجام‌شده است بین آموزش‌وپرورش و توسعه یک رابطه بسیار معناداری وجود دارد که معنا و مفهوم آن این است که اگر کشوری بخواهد به توسعه دست پیدا کند ناگزیر و ناچار است که یک آموزش‌وپرورش پویا، خلاق و بروزی داشته باشد.
وی افزود: امیدواریم که در کشور ما هم با جایگاهی که مسئولین و حاکمیت برای آموزش‌وپرورش قائل می‌شود و با توجه به نقش، مسیر و جایگاه آموزش و پرورش کشورمان را به توسعه برسانیم.
وی با اشاره به اینکه اگر کشوری بخواهد به توسعه برسد باید آموزش‌وپرورش آن پویا باشد، اظهار داشت: بعد از نان، آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نیاز یک ملت است، امیدواریم که همه به این نقش توجه کنیم.
وی ضمن تقدیر و تشکراز هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمدازوی به عنوان مردخدایاد کرد وافزود:علاقه و لطف و توجهی که این مردخدایی نسبت به عشایر دارد مشهود و ستودنی است.
وی گفت: مقام معظم رهبری همواره تأکید می‌کنند که همهٔ دستگاه‌ها باید به کمک آموزش‌وپرورش بیایند و ایشان تأکید دارند که بهترین فکرها، اندیشه‌ها و افراد باید بنشینند برای آموزش‌وپرورش فکر و اندیشه کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند، لذا نقش آموزش‌وپرورش در توسعه جامعه بنیادی، اساسی و محوری است.
وی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های محوری آموزش‌وپرورش  در دولت تدبیر و امید بحث عدالت آموزشی است، گفت: تمام تلاش ما در این است که یک فرصت برابر آموزشی را برای همه دانش‌آموزان و واجب التعلیمان این منطقه فراهم کنیم که یک دانش‌آموز از تحصیل بازنماند.
رئیس آموزش‌وپرورش عشایر استان گفت: سال تحصیلی امسال تجهیزات آموزشی، پرورشی و … توسط آموزش‌وپرورش عشایر استان و کمک‌های خیرین در سطح مدارس عشایری استان توزیع شد.

رضایی نیک همچنین تاکید کرد: مدیران مدارس، معاونان، معلمان، دبیران و دانش آموزان عشایرهمچنان با قوت و جدیت فعالیت خود را ادامه دهند تا با استفاده از این پروژه مهم بتوانیم به تعهد خود در قبال مردم و دانش آموزان شعار “آموزش تعطیل نیست ” را به نحو مطلوب تحقق بخشیم.

منبع: پیوارنیوز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منتشر شده در :2020/09/09 - 12:09|شناسه خبر: 54142 390 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه