امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۳۶:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: ۴۰ درصد مشترکین برق کهگیلویه و بویراحمد مشمول برق اُمید هستند

مدیرعامل شرکت توزیع مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۲۶۰ هزار اشتراک برق در این استان ۴۰ درصد مشترکین برق یعنی حدود ۶۵ هزار اشتراک آن مشمول طرح برق اُمید می شود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، ” داود راهزادی ” با بیان این مطلب افزود: از مجموع ۶۵ هزار اشتراک برقی که در این استان مشمول طرح برق اُمید می شود ۴۰ هزار اشتراک شهری و مابقی روستایی هستند.

وی با بیان اینکه طرح برق اُمید شامل سه گروه کم مصرف ها،خوش مصرف ها و پرمصرف ها می شود، اظهارداشت: مشترکان کم مصرف همان‌هایی هستند که از اول آبان ماه جاری، هزینه برق آن‌ها رایگان محاسبه می شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سقف مصرف برای این که مشترکان در این گروه قرار بگیرند، ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه تعیین شده و البته این رقم مربوط به «ماه‌های گرم» «مناطق عادی» است. 

راهزادی تاکیدکرد: این مقدار برای مناطق گرمسیر بیشتر بوده و تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه می‌رسد و از سوی دیگر در ماه‌های غیر گرم مناطق عادی مانند سایر مناطق، سقف مصرف برای رایگان شدن هزینه برق، ۸۰ کیلووات ساعت در ماه است..

وی با اشاره به گروه مشترکین خوش مصرف در طرح برق اُمید هم خاطرنشان کرد: خوش مصرف ها، مشترکانی هستند که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه مصرف برق دارند. 

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشترکینی که در مناطق عادی (و احتمالا در ماه‌های گرم) بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند، در دسته مشترکین پرمصرف قرار می‌گیرند. 

راهزادی افزود:‌بر اساس تصمیم جدید، وزارت نیرو شش ماه به این مشترکین فرصت خواهد داد تا در نهایت یکی از سه راه را برگزینند. 

وی با تشریح راههای پیوست مشترکین پرمصرف به مشترکین کم مصرف در طرح برق اُمید، یادآورشد:‌ مشترکین پرمصرف اول با دریافت آموزش‌های لازم، مصرف برقشان را کم کنند، دوم این که تسهیلات ارزان قیمت برای نصب پنل‌های خورشیدی کوچک دریافت کنند تا بار مصرفشان بر دوش شبکه تولید و توزیع برق نیفتدو سومین راه نیز این است که در صورت باقی ماندن در گروه پر مصرف ها، تعرفه برق آن‌ها پس از آبان ماه، با درصد افزایش مواجه خواهد شد.

منتشر شده در :2020/11/01 - 11:11|شناسه خبر: 57356 277 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه