امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۳۴:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد؛ هنر فاخر انقلابی زمینه‌ساز توسعه فرهنگی جامعه

تکیه بر هنرمندان جوان انقلابی و ارائه الگوی برتر هنر اسلامی از وظایف سازمان هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش راه ملت و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مسئول سازمان بسیج هنرمندان این استان با بیان اینکه ۲۰ فروردین‌ماه مصادف با سالروز شهادت آوینی به نام روز بسیج هنرمندان نام‌گذاری شده است، گفت: “هنر متعهد به حقیقت” به‌عنوان شعار هفته هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است.

ربیع الله اصالت فرد افزود: امتداد مسیر تولید با محتوای فرهنگ و هنر متعهد، رفع موانع موجود در توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی، کمک به هنرمندان برای ارتقا و کشف هنرمندان متعهد از جمله اهداف بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی است.

وی هنر فاخر انقلابی را زمینه‌ساز حرکت مطلوب برای توسعه کشور دانست و ادامه داد: تکیه بر هنرمندان جوان انقلابی و ارائه الگوی برتر هنر اسلامی در تمامی عرصه‌های اجتماعی از وظایف سازمان هنرمندان در سال ۱۴۰۰ است که با این رویکرد فعالیت‌های دنبال می شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت قرمز و نارنجی شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد همه برنامه های فرهنگی و هنری هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت مجازی برگزار می شود.

آقای اصالت فرد از برگزاری ۱۰ ویژه برنامه در این هفته خبر داد و افزود: دیدار با خانواده شهدای هنرمند و هنرمندان پیشکسوت در بستر بیماری، غبار روبی گلزار مطهر، اجرای طرح کمک مومنانه ویژه ماه رمضان، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و برپایی اردو‌های جهادی و همچنین کارگا‌های آموزشی از جمله برنامه‌ها است.

وی همچنین از انتخاب شهید شاخص هفته فرهنگ هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بهروز مرادی شهید هنرمند در رشته عکاسی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ بسیج هنرمندان معرفی شده است.

شهید بهروز مرادی در اول دی ماه ۱۳۳۵ در خرمشهر و در خانواده‌ای اصفهانی متولد شد.

تحصیلاتش را در خرمشهر شروع کرد و در مدرسه بازرگانی کوروش کبیر با شهید محمد جهان آرا همکلاس بود.

پس از آن به عنوان معلم آغاز به کار کرد. بهروز به همراه سایر بچه‌های خرمشهر در جریان پیروزی انقلاب و بعد از آن در برابر قائله‌ی خلق عرب فعالیت می‌کند و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه می‌رود.

آنچنان که از میان خاطرات خرمشهر بر می‌آید بهروز را می‌توان جزء نفراتی دانست که تا آخرین لحظات در برابر سقوط خرمشهر مقاومت می‌کنند.

او در سال ۱۳۶۴ در رشته‌ی صنایع دستی در دانشگاه پردیس اصفهان مشغول تحصیل می‌شود و قبل از پایان تحصیلاتش در چهارم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه‌ی شلمچه به شهادت می‌رسد.

۲۰ فرودین مصاف با شهادت سید شهیدان اهل اقلم شهید مرتضی آوینی به نام روز بسیج هنرمندان و هفته فرهنگ اسلامی نام گذاری شده است.

منتشر شده در :2021/04/08 - 01:04|شناسه خبر: 63959 491 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه