امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۲۰:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

همزمان با هفته کتاب؛ بخش ناشنوایان کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمدافتتاح شد

همزمان با هفته کتاب، بخش ناشنوایان کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک جسینی(ره) شهر یاسوج افتتاح شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با هفته کتاب و برنامه گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بخش ناشنوایان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور یاسر رحیمیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ؛ محسن مرادی، مدیرکل بهزیستی استان؛ عباس تقی زاده، معاون توانبخشی بهزیستی استان ؛ رهام ولایتی، رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد؛ مریم صادقی  مربی زبان اشاره و مدیر مدرسه آموزش استثنایی ویاسوج؛ صدرالله طیبی، کارشناس آموزش  آموزش و پرورش استثنایی استان؛ سردار پاریاد، رئیس انجمن ناشنوایان استان و مربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران و جمعی از ناشنوایان استان در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره) شهر یاسوج افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح ، ضمن تشریح خدمات بخش ناشنوایان، گفت: یکی از سیاستهای نهاد کتابخانه های عمومی تلاش برای تسهیل، تقویت و توسعه دانستنیهای ضروری برای گروه های در معرض فقر اطلاعاتی است که خدمات رسانی اطلاعاتی و فرهنگی برای گروه ناشنوایان در همین راستا است.
رحیمیان تصریح کرد:این بخش در حدود ۳۵ مترمربع با هزینه‌ای بیش از ۶۵۰ میلیون ریال آماده سازی شده است و امکاناتی نظیر سیستم‌های رایانه‌ای، دستگاه به دید، تلویزیون، منابع ویژه نابینایان، میز و صندلی مطالعه و بخش نشریات در آن تجهیز ودراین بخش خدمات آموزشی و فرهنگی به ناشنوایان ارائه می شود.
وی اظهار داشت: قصه گویی، نشست های کتاب‌خوان، نمایش فیلم  به زبان اشاره، نمایش عروسکی، جمله نویسی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه های کتابخانه مرکزی در این بخش خواهد بود.

وی بیان داشت: بخش تخصصی ناشنوایان به منظور ایجاد ارتباط بیشتر با این قشر ایجاد شده است تا بتوانیم به آنها خدمات بهتر و گسترده‌تری ادامه دهیم و البته بیش از این ایجاد بخش نابینایان کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره)  به عنوان یک بخش موفق توانسته است در مسیر اهداف تعریف شده گام برداشته و به دستاوردهایی برسد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امید است که بتوانیم ارتباط بیشتری با ناشنوایان و نابینایان در سراسر استان ایجاد کنیم.
وی همچنین یادآور شد: ناشنوایان عزیز می توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.
 در ادامه محسن مرادی، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خرسندی از راه اندازی این بخش، خواستار ارائه خدمات به ناشنوایان در تمام بخش های کتابخانه شد وگفت: ما باید فضاها و بسترهای لازم را برای ناشنوایان به منظور حضور گسترده‌ و مطلوب در جامعه فراهم کنیم تا استعدادهای آنها ظهور و بروز پیدا کند.
عباس تقی زاده، معاون توانبخشی بهزیستی استان نیز بیان داشت : نهایت همکاری را با کتابخانه های عمومی استان در بحث تجهیزات این بخش های ناشنوایان و نابینایان کتابخانه های عمومی استان خواهیم داشت.
 رهام ولایتی، رئیس اداره بهزیتی شهرستان بویراحمد نیز در این مراسم افزود: تلاش می کنیم از ظرفیت خیرین حوزه بهزیستی  شهرستان نیز تجهیزاتی برای بخش های نابینایان و ناشنوایان تهیه و در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهیم.

منتشر شده در :2021/11/21 - 03:11|شناسه خبر: 69697 260 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه