امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۰۸:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پشت پرده نه گفتن به سد تنگ سرخ/ وقتی با نگاه احساسی و غیر کارشناسی مردم را از آینده می ترسانند

اگر منصفانه و بدون غرض به موضوع نگاه کنیم سد تنگ سرخ می تواند در آینده چشم انداز بسیار خوبی در استان به ویژه شهرستان بویراحمد داشته باشد.

به گزارش راه ملت؛ از سری یادداشت های مخاطبان را می خوانید؛

جناب مرادی عزیز سلام علیکم

نه فقط پروژه سد تنگ سرخ ، بلکه هر پروژه ای قطعا عده ای منتفع و عده ای ممکن است متضرر گردد. عده ای مخالف و عده ای موافق…

ضمن این که جنابعالی را دوست دارم ، ولی با عنایت به اینکه بنده مطالب جنابعالی را رصد می کنم ، مخالفت جنابعالی با این پروژه کمتر متکی بر اطلاعات آماری( کمی ، کیفی) و علمی می باشد و از یک پشتوانه ی علمی در بین کارشناسان( زیست محیطی و زمین شناسی) بر خوردار می باشد ، پایه و اساس انتقادات ، بیشتر در فضای مجازی و بهره برداری از احساسات هست، که خطرناک و هزینه بر می باشد.
بیشتر مردم شریف استان و شهرستان را از آینده می ترسانید، و گاهی موضوع را به مسائل دیگر که خود یک آسیب هست ربط می دهید ، موضع گیری جنابعالی بیشتر خطرات ناشی از احتمال را گوشزد می کند ، اگر دنبال احتمال باشیم نباید هیچ اقدامی کرد ، احداث هر پروژه ای(پالایشگاه ،کارخانه ی سیمان ، سد و…..) ضمن این که در توسعه (ایجاد اشتغال…) نقشی اساسی دارد، ممکن است تاثیرات منفی هم در محیط زیست داشته باشد.
از طرفی کمتر یک گروه علمی، و صاحب نام در حوزه ی سد سازی (بی غرض و منصف ) ، زمین شناختی و زیست محیطی با جنابعالی همراهی می کنند، جنابعالی دست روی احساسات مردم می گذارید جهت این که ایده ی خود را به کرسی بنشانید ، گاهی اوقات می فرمایی چرا آب بویراحمد برای استان دیگری رود و گاهی بحث زاگرس نشینان را در مقابل دیگران مطرح می کنید که همه ی این ها از لحاظ امنیتی و آسیب های اجتماعی هم برای دولت و هم برای مردم هزینه دارد.نمی شود هر استانی هر نعمتی خداوند به آن عنایت کرده فقط مختص آن استان باشد.
اگر چنین شود سنگ روی سنگ بند نمی شود.پس مواظب باشیم ما در خیلی از خدمات و نیازمندیها محتاج استانهای دیگر هستیم ، آنها را در مقابل مردم استان قرار ندهید. مغرضین در کمین هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند.
جنابعالی از احتمال حرف می زنید مثلا اگر سد زده شود ممکن است چنین و چنان شود.
لذا پشت صحبت های جنابعالی مدارک و مستندات متقن علمی نیست ،بحث احتمال هست. احتمال اینکه در هر پروژه ای چنین و چنان شود هست. بنابراین دور اندیشی و آینده نگری نیاز به مسلح بودن به اطلاعات محکم و کاربردی هست…

احساس می کنم اطلاعات جنابعالی در خصوص احداث جایگاه سد ناکافی باشد، سد را نمی شود هر جایی احداث کرد، نیاز به کار کارشناسی به ویژه زمین شناختی دارد.
مثلا می فرمائید چرا در قلات یا پاتاوه و …سد نصب نمی گردد.( تهدید و بحران…‌‌) ؟؟؟؟

نکته کلیدی و اساسی که نشان می دهد *درد ، درد مردم نیست*؟؟

فعالیت مستمر جنابعالی مخصوصا در سال جاری ناشی از احساسات و تحریک مسائل باندی و سیاسی پشت پرده هست ، که عده ای ترغیب و تشویق می کنند، برای نمونه *وقتی گفته می شود پروژه در طی سالیان گذشته رشد کمی داشته و اعتبار خاصی به آن تعلق نگرفته ، ولی با تلاش مسئولین استانی به ویژه نماینده خدوم ، پرتلاش و مردمی مرکز استان (آقای روشنفکر) در سال جاری اعتبار خوبی به این طرح اختصاص یافته است ، این قضیه باعث ناراحتی و به مزاق بعضی که منتظرند، خدمات نظام و بعد نماینده مظلوم ولی خستگی ناپذیر را نادیده بگیرند. وقتی بحث اختصاص اعتبار به این طرح در طی این مدت پیش می آید فورا جناب مرادی عزیز می فرماید اخذ این اعتبارات از ناحیه ی استان فارس بوده است.*؟؟؟

چرا بعضی با هر ابزاری می خواهند تلاشهای شبانه روزی یک نماینده ی مردمی رانادیده بگیرند.

اگر منصفانه و بدون غرض به موضوع نگاه کنیم سد تنگ سرخ می تواند در آینده چشم انداز بسیار خوبی در استان به ویژه شهرستان بویراحمد داشته باشد.
متاسفانه تاکنون یکی از عوامل اساسی عدم توسعه یافتگی استان بحث اجتماعی ،عدم همکاری با سرمایه گذاران ،نا امنی روانی (مانند همین سد) و دخالت های غیره کارشناسی بوده است.

*آنچه مهم هست و مسئولین باید هوشیار باشند ، تقسیم و توزیع عادلانه این نعمت خدادادی هست.*
التماس دعا 🤲🌹
رستم دهقان ۴۰۰/۹/۳

منتشر شده در :2021/11/26 - 11:11|شناسه خبر: 69875 302 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه