امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۱:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی یاسوج در دیدار با سرپرست بنیاد شهید استان مطرح کرد؛ اختصاص سهمیه ده درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد به خانواده‌های شاهد و ایثارگر

رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی یاسوج، گفت: در واحد های استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۱۰% از کل دانشجویان متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر هستند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد استان با حضور دکتر رحیم اکرامی دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، روسای دانشگاه آزاد اسلامی گچساران و دهدشت، معاونین توسعه و منابع انسانی، دانشجویی و فرهنگی یاسوج، مدیران ستاد شاهد و ایثارگر واحدهای استانی، سید منوچهر فتاحیان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاونین بنیاد شهید استان، ریاست و معاونین بنیاد شهید شهرستان بویراحمد در سالن استاد ملک نسب دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: شهید دارای مقام بالا و فضل خاصی است و خدمت به خانواده شهداء فضیلت است و خداوند متعال به دانشگاه فضیلت خدمت به خانواده شهداء، ایثارگران و فرزندان آنها را عنایت فرموده است.

اکرامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان اسلام این افتخار را دارد که خادم جمع کثیری از فرزندان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر باشد و باعث افتخار ما است که فرزندانی در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند که پدرانشان در راه نظام و انقلاب شجاعانه جنگیدند و جان خود را فدا کردند تا امنیت و آسایش امروز نصیبمان شود و کم‌ترین وظیفه ما در قبال این عزیزان دادن خدمات هر چه بهتر تحصیلی می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: در واحد های استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۱۰% از کل دانشجویان متعلق به خانواده شاهد و ایثار گر است.

این مقام مسئول بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه عمومی غیردولتی است که هیچ‌گونه درآمد دولتی ندارد و دانشگاه از محل شهریه و درآمدهای اختصاصی خود دانشگاه را اداره می‌کند.

وی تصریح کرد: ما از دولت کمک نمی‌خواهیم، اما حداقل از مسئولین استانی و کشوری بنیاد شهید انتظار داریم، مطالبات دانشگاه را پرداخت کنند و این توقع زیادی نیست. در حالی که ما در شرایط سخت اقتصادی دانشگاه را اداره و حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه را پرداخت می‌کنیم، این انتظار می‌رود بنیاد شهید که بخشی از دولت است، به تعهدات خود عمل کند.

در ادامه این نشست منوچهر فتاحیان سرپرست بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص یکی از مهم‌ترین دغدغه بنیاد شهید که تحصیل خانواده‌های معظم ایثارگران است گفت: دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر یادگاران و بازماندگان شهداء و جانبازان سرافراز ما هستند و امروز وظیفه ما این است که تا جایی که می توانیم شرایط و موقعیت را برای این عزیزان فراهم سازیم تا در این راه موفق و سربلند باشند.

فتاحیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و به فرموده امام راحل خدمت به ایشان خدمت به رسول اکرم(ص) است، بیان داشت: این اهمیت و جایگاه خدمت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهداء که دو وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است را می رساند.

در این جلسه موضوعات آموزشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر مورد بررسی قرار گرفت و بر هماهنگی بیشتر در اجرای قوانین حمایتی آموزشی و فرهنگی ایثارگران از سوی دو دستگاه به خصوص در قالب ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دانشگاه تأکید شد. همچنین در ادامه اعضای حاضر در جلسه در راستای ارتقاء کمی و کیفی مسائل آموزشی، مالی، پژوهشی و فرهنگی حوزه شاهد و ایثارگر به تبادل نظر پرداختند.

منتشر شده در :2021/11/27 - 02:11|شناسه خبر: 69887 258 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه