امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۲۵:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

احیا موقوفات استان کهگیلویه و بویراحمد با امنا مردمی

اولین نشست امنا بلوک موقوفات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛ اولین نشست امنا بلوک موقوفات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: امین موقوفات، نیروی کمکی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و یک کارشناس موضوعی برای موقوفات است که بررسی شناسایی و کارشناسی را بیرون از اداره انجام می‌دهد.

عباس نصیرالاسلامی گفت:احیا و درآمدزایی رقبات فاقد درآمد و کم درآمد موقوفات، حفظ، حراست و مراقبت از رقبات موقوفه و همچنین تنظیم و تجدید قرارداد اجاره موقوفات، پیگیری امور ثبتی و اسناد مالکیت موقوفات و جلب سرمایه گذار برای رقبات موقوفات و رقبات مستعد سرمایه گذاری، تنظیم بودجه موقوفات، انجام عملیات مالی و اسناد هزینه از جمله وظایف امنا بلوک موقوفات استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نصیرالاسلامی گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم بر استفاده از برون‌سپاری و مردمی سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اداره امور موقوفات تاکید دارد.

وی گفت: با بیان اینکه باید آثار، برکات و خدمات وقف را برای مردم به ویژه ثروتمندان و اغنیاء تبیین کرد گفت: یکی از زیباترین، مفیدترین و ارزشمندترین کارهایی که ثروت انسان را به ارز آخرتی تبدیل می‌کند وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبیین جایگاه و اهمیت فرهنگ و سنت حسنه وقف و آثار و برکات این سنت نبوی و علوی گفت: یکی از زیباترین و مفیدترین کارهایی که از هزاران سال قبل انسان پایه‌گذاری کرد، کارهای ماندگار بود که طول زمان گذشت قرن‌ها و آمد و رفت روزگاران، توان خاموش کردن آن کارهای زیبای بسیار مفید و ماندگار را نداشته و ندارد.

عباس نصیرالاسلامی گفت: بعضی ازآن کارها بقاء‌اش تا روز برپا شدن قیامت است به طور یقین، یک علت هم داشته که این کارهای ماندگار و زیبا و مفید بقا پیدا کرده است، علت بقایش هم ارتباط دادن آن کار با خلوص نیت به پروردگار مهربان عالم بوده و سپرده شدن کار به اراده ابدی خالق متعال است.

نصیرالاسلامی گفت:با گذشت زمان، کنندگان‌کار از دنیا رفتند، ولی وکیل زنده دائم آنها پروردگار مهربان، متولی حفظ کار آنها در مقابل هجوم حوادث و هجوم برنامه‌های مخرب روزگار شد. این کارهای زیبای ماندگار و با منفعت را می‌شود در مصادیق گوناگون مشاهده کرد و می‌شود فهمید کننده کار انسان خالصی بوده که خلوص‌اش وارد بدنه کار شده و کار را به اراده پروردگار، گره غیرقابل گشودنی زده و تا امروز آثار آن برپاست، کار سرپاست، دارای بقاء و دوام است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بیان کار خوب نباید از ریا ترسید، بعداز انجام عمل نیک ریا معنا ندارد. مثلا مدرسه علوم دینی عباسقلی‌خان مشهد که توسط یک فرد عامی بنا شده را ببینید، چقدر طلبه تربیت کرده، چقدر عالم تربیت کرده، چقدر مردم را هدایت کرده است. باید آثار یک محل وقف شده را تدوین و تبدیل به کتاب و مجله گردد و به آدرس ثروتمندان فرستاد، ضرورت دارد آثار، برکات و حسنات وقف را به اغنیا گفت و بگوییم که ثروت شما بعد از مرگتان خرج فساد، خارج رفتن‌ها و لهو و لعب می‌شود البته همه اینها را باید با رفاقت و محبت بیان کنید.

نصیرالاسلامی در پایان افزود: ضرورت هدایت همه انسان ها به سمت کار خیر گفت: امیرالمؤمنین می‌فرمایند از آدم‌های بد نباید ناامید شد، لذا سازمان اوقاف سراغ ثروتمندان و اغنیا برود و در قالب آثار مکتوب، آثار و برکات وقف را تبیین کند.

منتشر شده در :2022/05/24 - 12:05|شناسه خبر: 74244 528 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه